• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Folk som bara bär G-Shocks verkar ha andra storleksuppfattningar i allmänhet, tycker man ser sådana här wristshots med jämna mellanrum och ingen verkar reagera eller ens höja på ögonbrynen.
ewrerddddd.jpg
Och när nya modeller släpps lägger de även gärna upp wristshots där den kvinnliga kollegan med ännu smalare handled bär klockan.

Senast ändrad:
Läste precis att nya Frogman ska ha "rotating lugs" (vad som nu menas med det) för att funka på smalare handleder. :confused:

Flyttstädade hemma och hittade denna i en låda. Satte dit ett nytt batteri och klockan funkar perfekt. Köpte den 1998 och jag minns att det var nån special edition. Åhléns i Sthlm city hade en helsidesannons i tidningen om att de första som kom dit fick köpa den för 895 kr (om jag inte minns helt fel). Originalbandet är borta och klockan är i bruksskick. Köpte sedan ett nytt/annat G-shockband till den hos Klockmaster, bara det kostade 650 kr och jag minns hur irriterad jag blev över det. Är den värd nåt över huvud taget?

aa.jpg
Ethno_64.jpg

(nedre bilden stulen från nätet)

Flyttstädade hemma och hittade denna i en låda. Satte dit ett nytt batteri och klockan funkar perfekt. Köpte den 1998 och jag minns att det var nån special edition. Åhléns i Sthlm city hade en helsidesannons i tidningen om att de första som kom dit fick köpa den för 895 kr (om jag inte minns helt fel). Originalbandet är borta och klockan är i bruksskick. Köpte sedan ett nytt/annat G-shockband till den hos Klockmaster, bara det kostade 650 kr och jag minns hur irriterad jag blev över det. Är den värd nåt över huvud taget?

aa.jpg
Ethno_64.jpg

(nedre bilden stulen från nätet)
Ascool ju, spara!

Tack! Men har jag inte använt den på 10 år så lär jag inte använda den i framtiden. Jag gillar att återvinna saker, så bättre att nån annan tar vid, tänkte jag. @yonsson

Hittade den här gamla Casion som jag inte ens visste att jag hade. En DB-E30 som jag köpte på en galen (Vilket syns på klockans skick) resa till Tokyo 2002.
Har lyckats paja en lug ände i plast och hittar den inte via google. Endast denna som har den som slut i lager.
http://wristwatcher.com/customer-reviews/product/id/13188194
Ngn som kan skicka mig i rätt riktning. Klockan har visst emotionellt värde :)
db-e30.jpg

image.jpeg
Här kommer en gammal bild på mitt nyaste förvärv. Rangeman. Som ni redan vet så tål den allt och visar alltid perfekt tid tack vare Multi band 6. I min värld är detta definitionen av en beater:cool:
Har en sådan inkommande, svart. Lite orolig över storleken bara... Annars verkar det faktiskt vara den absoluta klockan. Jäklars vilken skapelse!

Hittade bandet i en annan låda. Riktigt skön klocka, kanske ska behålla ändå. Tänkte ta med den till återbruket så får vi hur vi trivs...

IMG_3313.JPG

Hade lite grejer i väskan efter Basel:
20160322_173214.jpg

När kom första G-Shocken?

Rätt svar får ett par vantar och två kataloger.
Är man tvåa på bollen får man nöja sig med ett par vantar.

Bra där.
PMa din adress. Skriv Casio i rubriken.
Blir ju såklart ingen tvåa nu, så vi kör en annan fråga på vantarna:
Vilken är den snyggaste G-Shocken? Måste vara pre-90. Den som svarar samma som jag tycker vinner. Ref räcker dvs XY-1234

EDIT: hittade en annan katalog också, så det blir vantar + katalog för rätt svar.

Bra där.
Vilken är den snyggaste G-Shocken? Måste vara pre-90. Den som svarar samma som jag tycker vinner. Ref räcker dvs XY-1234

EDIT: hittade en annan katalog också, så det blir vantar + katalog för rätt svar.

Tack! :)

Bra där.

Classic DW-5600C-9V "Gold" från 1987...
dw5600c9v.jpg

dw5600c9v2.jpg

lånade bilder

Bra där.

DW-5200C-9?
ogs-210-3.jpg

Gamla G-shocks är ju snygga! :)

Har införskaffat en enkel begagnad WV-200A-1A Wave Ceptor, men det verkar som om den förre ägaren hängt lite mycket i rökiga barer... Trots tvätt med väldoftande diskmedel dröjer sig odören kvar. Den får ligga ute i natt, men jag är nyfiken på om någon har ett bra tips för att jaga bort lukten. Byte av rem är naturligtvis en möjlighet...
Casio.jpg

Nu har den landat och måste bara säga JÄVLARS vilken klocka. Helt fantastisk skapelse.
Kul att du är nöjd! Vi saknar dock det obligatoriska handledsskottet:) Man får ju med en jäkligt fet manual också. Är det någon i denna tråd som vet om man kan ändra tidsvisningen så att den visar 18:00 istället för 06:00?

Tillbaka
Topp