• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

image.jpeg

Kör en dagens på MT-G (metal twisted G-Shock). :)
Den ser verkligen nice ut!

Har inte lyckats få radiosynken i min Gulfmaster att funka tidigare, men efter att solbatteriet dimpt ner på low efter hösten/vintern så la jag den på en hylla i sovrummet som får rejält med morgonsol. Inte nog med att den nu, efter ett par veckor på hyllan, är uppe på high, utan den har lyckats synka också! Ligger, med mitt ögonmått, på rätt hyffsade ca. 1/3 sek före mobilen. Dessutom funkar den automatiska sommartiden också. Var tvungen att ställa manuellt, annars gick den en timme fel.
Mycket lyckat, tycker jag! Den får fortsätta bo på hyllan när jag inte bär den!

Fick hem min G-Shock i veckan och har nu burit den vid ett par tillfällen och dagar.
Behövs nog ingen närmare presentation i denna tråd :)
Cool beater som jag är väldigt nöjd med! Kommer få hänga med länge.

image.jpeg

Grym Lume btw ;)

image.jpeg

Det här var den första klockan jag ägde(bortsett från nån Kalle Anka klocka), innan den var det bar handled. Kostade bara några hundra kronor. Men bortsett från att sekundvisaren för kronografen inte var rätt centrerad från start så har den varit kanon. Väldigt rejält byggd sak som får alldeles för lite handledstid numera.
20160307_102008[1].jpg

Här kommer två godbitar! Den vänstra displayen har gett upp tyvärr, och vet inte om det känns helt värt att leta upp en ny modul.
Den högra däremot W-720, är kanske den bästa klocka jag någonsin ägt. Inte den roligaste eller snyggaste, knappast, men förmodligen den bästa.
100m
två tidszoner
stoppur
timer
dag/dat/mån
heltimmesangivelse
minnesfunktion
Den är dessutom sjukt slimmad, och lite större och ballare än ex F-91 mfl och känns på allvar svår att förstöra. Det är ju kanske inte G-Shock, men sedan är ju denna också i ett annat format..
kostade mig typ 400kr när jag köpte den ny för kanske 7 år sedan.
Är det någon mer än jag som sitter på en?
Eller kanske någon som har en extra modul till W-741? Tror det ska vara modul 1275.

IMG_3222.JPG

Är inte det här någon typ av extra stötsäkert case al'a Speedmaster Polar och deras köldcase.

image.png

EDIT: Hm, misstänker att det är innerhöljet på klockan som de visar upp förresten.
Många är uppbyggda på det viset, inre och yttre boett. Kul om man vill modda och smidigt om man vill släppa LE-modeller i olika färger. :)

Tillbaka
Topp