• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Du är väl asiatiska marknadens Gud? Då borde du sitta på alla kunskap och lärdom ;) får bli och fundera på vilken jag väljer över förmiddagskaffet. Tack för hjälpen!
Grejen med japanska klockor är att de i princip alltid blir bättre och bättre ju högre upp man klättrar på pris-stegen. Därefter blir ju såklar frågan om man tycker det är värt det eller inte. Jag har haft klockor för 1000kr som jag varit väldigt nöjd med och klockor för 10000kr som jag inte varit nöjd med. :)

DSC_0009.JPG

Var ett tag sen jag fick hem denna. Men har inte fått upp bild förens nu. Mkt nöjd! Och en perfekt beater!

Senast redigerad av en moderator:
Går i g-shock tankar, fastnat för g-shock ga-100-1a1er men kan inte avgöra vilken som är snyggast... Helt svart eller med lite rött...
Black.jpg
black.red.jpg

Kör g-shock i blötsnö tyngt Åre.. :)

image.jpeg

Cool på gummi!

Är det värt och slänga in några hundra till och köpa en gravitymaster istället? Tänkte funktionsmässigt
image.jpeg

En sådan där funderar jag på med fast kanske gröna detaljer istället, tycker den är väldigt tilltalande. Gillar analoga visningen. Säkert stor som fan men det är ju många g-shocks och väger ju inte mkt :)

Går i g-shock tankar, fastnat för g-shock ga-100-1a1er men kan inte avgöra vilken som är snyggast... Helt svart eller med lite rött...
Black.jpg
black.red.jpg
Jag har själv den svarta. Mycket nöjd. Praktisk också. Jag citerar berup.com: "GA-100 är dessutom antimagnetisk enligt ISO-standard och passar då utmärkt om du t.ex. jobbar med att desarmera bomber eller IED´s (Improvised Explosive Devices)." Och det gör man ju ofta.

Jag har själv den svarta. Mycket nöjd. Praktisk också. Jag citerar berup.com: "GA-100 är dessutom antimagnetisk enligt ISO-standard och passar då utmärkt om du t.ex. jobbar med att desarmera bomber eller IED´s (Improvised Explosive Devices)." Och det gör man ju ofta.

Haha, jobbar ju dock som usk, och då är det ytterst sälldan som man behöver desarmera bomber... men man vet ju aldrig ;)

WP_20150401_01_46_21_Pro.jpg
Casio Pro Trek prx-2500 titanium är en super japsare och riktigt vass tool klocka, gillar dess mångsidiga funktioner och att den sitter suveränt på armen trots storlek i diameter, sedan att den alltid håller tiden perfekt på dygnet.
Kan mycket varmt rekommendera denna typ av äventyrs pansarvagn klocka från Casio

Nu fick jag dåligt samvete :( Men jag har för mig att jag skrev om det i Basel-tråden...hm, eller så tänkte jag bara. @Sorubim är ju så gott som mr. Casio och missade tävlingen med en hårsmån så då jag tänkte att det skulle glädja honom mer med handskarna. Är jag i Bad Standing nu? :bag:
Hehe, ville bara ge dig lite ångest. :D
Jag håller med dig, klart han ska få någon Casiogrej, blev faktiskt lite ledsen att han inte fick någon give away från Casio och har redan sagt till honom att nästa give away (om det kommer fler i framtiden) redan är bokad till honom. Ville bara retas lite med dig. :)

Hehe, jag funderar själv på att re-give-a (regifta?) min GS-katalog. Har ju redan läst den till leda. :D
Btw, kul att se Bryan Cranston ("Walter White" i Breaking Bad) i en biroll i det Seinfeld-klippet.

För de personer där det viktigaste är att klockan är lite dyrare (finns några här på KS)

image.png

Då var denna skönheten på väg hem! DW-400 som Jean-Claude van Damme bar i filmen Timecop 1994. Det är bara tvättbrädan man ska fixa då.
Funderar på vad man ska ha för strap. Ett flex-strap från Speidel levereras med (se bild). Kan det vara något?
Timecop I.jpg
Timecop II.jpg Timecop III.jpg

Tillbaka
Topp