• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Dubbelpostar ikväll, tycker denna blev så snygg!

DSC_0114.jpg

Senast ändrad:
Har blivit lite smått Casiobiten på gamla dar, vet inte riktigt om det beror på att jag faktiskt aldrig hade någon Casio när det begav sig på åttiotalet utan istället fick nöja mig med Seiko.
I samlingen just nu:
- H101 (W-150). Kanske nästan ett fynd, gav 150:- för den nyligen. Ska bara försöka hitta ett lämpligt armband.
- LCW-M170TD-7AER. Min första Casio som primärt får hänga med på jobbet. Titan, safir och fem larm. Lite av en favorit trots att det är jobbigt att ställa larmen och att det är så gott som omöjligt att ta reda på vad klockan är under nattetid.
- GW-M5610-1ER. Den som får absolut mest armtid. Aldrig i vägen och klockren backlight. Har bytt ut case back:en mot en i titan.
- TW-7000. Har velat ha den här ett tag och slog till slut till (och betalade troligen ett överpris). Vågar knappt bära den, men har börjat hamstra lite reservdelar. Armbandet är inte original och inget vidare, så det är ytterligare något jag är på jakt efter.
IMG_20160715_191902.jpg

Sommarens perfekta klocka >> W-96H-1AVES, 190 spänn på watchshop.com (Har slitit ut två tidigare då armbanden är dyrare att köpa än en ny.... )
klocka.jpg

Idag kom den från Kina!
DSC_0691.JPG

Visar inte CASIO när man håller in den högra knappen. Falsk?
Tror att det endast är F91 som har den funktionen. Jag har en falsk F91 hemma som utmärker sig på flera sätt, bl.a. har den en slags discobelysning och all text saknas på baksidan.
Vad är det där för modell? Står det något på baksidan? Prislappen borde säga en hel del också, min fejkcasio kostade 12 kr.

Tror att det endast är F91 som har den funktionen. Jag har en falsk F91 hemma som utmärker sig på flera sätt, bl.a. har den en slags discobelysning och all text saknas på baksidan.
Vad är det där för modell? Står det något på baksidan? Prislappen borde säga en hel del också, min fejkcasio kostade 12 kr.
Pris ca 140sek
1469304724218377872120.jpg

Baksidan
A159W är modellnamnet.
Tror den är en Kina kopia. Otroligt..

Helt sjukt att man ens ger sig på att göra en replica av en så pass billig klocka haha. har en på g hem, hoppas den är riktig..

Det funkar på min A158W också.

Det funkar på min A158W också, så inte bara å F91.
IMG_20160724_094836.jpg

Jo, givarna på Protek PRT-30 fungerade. Nu ska man bara hitta hur man ställer om från Fahrenheit till Celcius...
Spelet var f ö inte lika hett som vädret... MFF - Kalmar på ståplats i går.
2016-07-23 16.16.25.jpg

Tillbaka
Topp