• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

matalm

Cartier
Å så en till! A158. Supersnygg tycker jag och min sambo. Vi får slåss om den. Här vann hon. Skönt med plasten kvar... Ps. Den visar oxå "casio" när man håller in högerknappen. Made in China, men äkta alltså.
IMG_20160728_094015.jpg
 

SSL

Audemars
Inte alls. Förmodligen minsta abc-klockan (alti, barometer, compass) på marknaden. Kommer dock förmodligen lägga ut på k&s. Intresserad?

IMG_3110.JPG

Njaaääöö. Såg att du skrivit ref längre bak i tråden o kollat in den lite. Lite för dyr för vad jag har lust att lägga plus att den nog inte är vad jag söker till träningen.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Sålde ju min BB nyss. Hittar ingen annan kulig.
Varför sålde du den förresten? Den var ju snygg!

Vet inte riktigt vad du behöver ta tid på, men för intervaller kör jag med en simpel DW-5600e, dels för att man ser klockan medan tidtagaren rullar och dels för att man kan specificera nedräkningstimern med minuter OCH sekunder (medan sol varianterna går bara hela minuter och inte t.ex 1:30). Dessutom kan man t.ex sätta nedräkningen på loop så den upprepar 1:30 hela tiden utan att du behöver starta om. Kanske lite nischat användningsområde men det passar iaf mig utmärkt som ofta t.ex kör frivändningar på minuten eller var 90 sek.
 

larra64

Rolex
Spontanköp på Bukten som kom i lådan till lunch i dag. Blir en av träningsklockorna. Klarar bad galant och har tio års batteri. Enkel, men känns helt ok att bära och jag ville ha en färg som sticker ut, Casio MW-600. Kostnad? Två öl på krogen kostar nog mer på många ställen – och då ingick portot.
IMG_1650.JPG
 

Dammen

Cartier
Någon som testat på en AMW-360B-1A1V? Tyckte den var lite tuff.

amw-360b-1a1v.jpg

Snubblade på denna på tradera häromdagen och började googla sönder den för att hitta bilder och recensioner och och förvånades när jag läste flera på WUS som sade att den inte hade lume i just denna modell... Men lite sugen är jag dock, köper du en får du bekräfta lumebristen och ta lite riktiga bilder på den :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Snubblade på denna på tradera häromdagen och började googla sönder den för att hitta bilder och recensioner och och förvånades när jag läste flera på WUS som sade att den inte hade lume i just denna modell... Men lite sugen är jag dock, köper du en får du bekräfta lumebristen och ta lite riktiga bilder på den :)

Avsaknad av lume är ju direkt en dealbreaker. Synd!

Här fanns en ny riktigt billigt. Bara lite repor på glaset. Värt att chansa kanske?
http://www.ebay.com/itm/Casio-Mens-...274174?hash=item3d0107817e:g:NUUAAOSwqu9U1N84
 
Topp