• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Psykel

Patek
Denna Limited Edition Oceanus OCW-G1200C-2AJF var riktigt läcker!
Dock bra mycket dyrare än vad jag personligen skulle lägga på en Casio. Man kan ju för tusan få en hel näve vintage GS för dom pengarna! :D
(Edit: listpris dryga 3000 dollar)
casio-oceanus-ocw-g1200c-2ajf.png
 

Psykel

Patek
IMG_8862.JPG

Första versionen kom aldrig till Sverige, men nu jäklar... Enligt tidigare info kommer v 2.0 släppas i Sverige, tycker den ser betydligt smidigare ut än första versionen.
"Limited functionality" med iOS, tyvärr. Du som har kontakter, @yonsson... Kan du inte snacka med Seiko om en fullt iOS-kompatibel smartwatch, då skulle jag kunna tänka mig en! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_8862.JPG

Första versionen kom aldrig till Sverige, men nu jäklar... Enligt tidigare info kommer v 2.0 släppas i Sverige, tycker den ser betydligt smidigare ut än första versionen.
Släpps i butikerna i USA under april, lanseras under Baselmässan för den svenska marknaden, oklart när den kommer till svenska butiker.
 

Sorubim

Audemars
Dagens vintage...
Traderafynd. En gammal W-21 Marlin. Fick hem den och den vaknade till liv med nytt batteri och allt funkar som det ska. :)
Just denna Marlin har blygsamma 50m vattentäthet och plastboett. Den brukar kallas för "Lefty" för att den har den lilla spjutfisken placerad till vänster om displayen. Den anlände som "head only" och jag hade tänkt ha den på nato men det är så attans trångt innanför bandstiften att jag nog måste kika efter någon annan lösning.
Lite kul ändå med ett nytillskott i den lilla Marlin-samlingen.

cas_w21_01.jpg

Det skarpa, snett infallande ljuset på bilden luras och gör så att alla smårepor ser djupa ut och kastar dessutom skuggor på displayen. Den är egentligen ganska väbevarad för sin ålder och ser mycket bättre ut irl. :)
 

frasse

Cartier
Dagens vintage...
Traderafynd. En gammal W-21 Marlin. Fick hem den och den vaknade till liv med nytt batteri och allt funkar som det ska. :)
Just denna Marlin har blygsamma 50m vattentäthet och plastboett. Den brukar kallas för "Lefty" för att den har den lilla spjutfisken placerad till vänster om displayen. Den anlände som "head only" och jag hade tänkt ha den på nato men det är så attans trångt innanför bandstiften att jag nog måste kika efter någon annan lösning.
Lite kul ändå med ett nytillskott i den lilla Marlin-samlingen.

cas_w21_01.jpg

Det skarpa, snett infallande ljuset på bilden luras och gör så att alla smårepor ser djupa ut och kastar dessutom skuggor på displayen. Den är egentligen ganska väbevarad för sin ålder och ser mycket bättre ut irl. :)
Skitfrän Nato är lite svårt men köp såna billiga på typ prydligt.se de är tunna och kostar 49 kr 20mm men passade fint till 18mm på min f-91w.
 
Topp