• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Micke_A

Omega
Läge att ställa om till Celius... Bilden från en underbar tripp till Flakfortet i Öresund i söndags.
2018-07-08 12.00.31.jpg
 

ky3mikael

Cartier
IMG_20180711_175259_HHT.jpg

Vilken liten rackare jag köpte på Bukten för en tvåhundring W93-h :)
En riktigt kul modul (1949) som har bland annat Auto light och target time function mm mm. Vattentät till 50m är den också så den duger i polen och på stranden enligt Casio.
Suverän kontrast och lättryckta knappar, kan det bli bättre? ;-)
 
Senast ändrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tycker den verkar smutt och med bra storlek. Kanske lite dyrt dock :/ är även sugen på en mudman... Får se längre fram i höst ifall den blir mer tillgänglig.
Har haft flera pro treks, dom är tyvärr väldigt svårsålda och används inte lika mkt som jag hoppas på. Jag kommer nog hålla mig till rangeman som ABC klocka.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Har haft flera pro treks, dom är tyvärr väldigt svårsålda och används inte lika mkt som jag hoppas på. Jag kommer nog hålla mig till rangeman som ABC klocka.
Det jag har saknat mest sedan jag sålde min Pro Trek är Sunrise/Sunset samt barometer. Kompass kan man leva utan på slätten i Skåne, och till viss mån Altimeter även om Lund har den största höjdskillnaden inom en ort i hela Sverige.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det jag har saknat mest sedan jag sålde min Pro Trek är Sunrise/Sunset samt barometer. Kompass kan man leva utan på slätten i Skåne, och till viss mån Altimeter även om Lund har den största höjdskillnaden inom en ort i hela Sverige.
Rangeman är faktiskt min favorit abc. Bra storlek, bra funktioner + robust.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Rangeman är fin men något stor för mig och mudman är inte abc. Därför denna träffade ganska bra hos mig. Hade iofs hellre sett den som heldigital
Håller helt med här! Rangeman känns för stor och är dessutom enligt mitt tycke inte lika snygg som Mudman som tyvärr har färre funktioner.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Efter ett missöde i havet tidigare idag ville inte min A168 vara med längre. Trots nogrann rengöring och torkning så är enda livstecknet enligt bild, när jag trycker på ”Light”.

Finns det något att göra?

Edit: Efter ytterligare någon timmas luftning verkar den ha hoppat igång :)
 

Bilagor

  • AA1E5681-68A0-4209-B028-5E27C15172A7.jpeg
    AA1E5681-68A0-4209-B028-5E27C15172A7.jpeg
    286.3 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:

parasec

Rolex
2-Faktor
Slog till på en prw-3100 :) får se när den kommer fram om den är det jag är ute efter! Hoppas den negativa displayen är tillräcklig, STN displayen skall ju vara bättre på det.
jam-tangan-original-casio-protrek-prw-3100y-3-protrek.jpg
Du kommer att bli nöjd med displayen (och förhoppningsvis även klockan och dess funktioner). Läsbarheten är klasser bättre än G-SHOCK:s negativa.
 

Dobson

Breitling
Du kommer att bli nöjd med displayen (och förhoppningsvis även klockan och dess funktioner). Läsbarheten är klasser bättre än G-SHOCK:s negativa.
Jag har en med positiv display och är riktigt nöjd! Det jag gillar bäst är att man aldrig får slut på batteri, automatisk synkning, kompass och barometern. Relativa höjdmätaren är också bra, men man måste komma ihåg att nolla den vid varje tillfälle.

Jag har dock inte listat ut när eller vad skalan (som går från 00 till 40 min) används till, som är med på produktbilden. Det närmaste jag har kommit är att den skalan visas när varning för snabb ändring i lufttryck går igång. Någon som vet?
 

Dobson

Breitling
Jag har en med positiv display och är riktigt nöjd! Det jag gillar bäst är att man aldrig får slut på batteri, automatisk synkning, kompass och barometern. Relativa höjdmätaren är också bra, men man måste komma ihåg att nolla den vid varje tillfälle.

Jag har dock inte listat ut när eller vad skalan (som går från 00 till 40 min) används till, som är med på produktbilden. Det närmaste jag har kommit är att den skalan visas när varning för snabb ändring i lufttryck går igång. Någon som vet?

Hittade svaret. Sida 3 nedan:
https://forums.watchuseek.com/f296/deciding-prw-3100-model-3077530.html#/topics/3077530?page=3
 
Topp