Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har sett den på japanska sidor. Runt 3-4k. Har också spanat in den.Någon som har haft ögonen på protrek prw-60? Verkar svåra att få tag på, är den släppt i Europa än?
Tycker den verkar smutt och med bra storlek. Kanske lite dyrt dock :/ är även sugen på en mudman... Får se längre fram i höst ifall den blir mer tillgänglig.Har sett den på japanska sidor. Runt 3-4k. Har också spanat in den.
Har haft flera pro treks, dom är tyvärr väldigt svårsålda och används inte lika mkt som jag hoppas på. Jag kommer nog hålla mig till rangeman som ABC klocka.Tycker den verkar smutt och med bra storlek. Kanske lite dyrt dock :/ är även sugen på en mudman... Får se längre fram i höst ifall den blir mer tillgänglig.
Jag har också spanat på den i jakt på en ana-digi i rimlig storlek som helst är Tough Solar.Har sett den på japanska sidor. Runt 3-4k. Har också spanat in den.
Kommer nog hålla mig i skinnet. Har några nya squares på G istället bättre att hålla sig till säkra kort.Jag har också spanat på den i jakt på en ana-digi i rimlig storlek som helst är Tough Solar.
Det jag har saknat mest sedan jag sålde min Pro Trek är Sunrise/Sunset samt barometer. Kompass kan man leva utan på slätten i Skåne, och till viss mån Altimeter även om Lund har den största höjdskillnaden inom en ort i hela Sverige.Har haft flera pro treks, dom är tyvärr väldigt svårsålda och används inte lika mkt som jag hoppas på. Jag kommer nog hålla mig till rangeman som ABC klocka.
Jag har av oförklarliga anledningar haft ett stort sug efter en ana-digi. Kanske är det nostalgi...Kommer nog hålla mig i skinnet. Har några nya squares på G istället bättre att hålla sig till säkra kort.
Rangeman är faktiskt min favorit abc. Bra storlek, bra funktioner + robust.Det jag har saknat mest sedan jag sålde min Pro Trek är Sunrise/Sunset samt barometer. Kompass kan man leva utan på slätten i Skåne, och till viss mån Altimeter även om Lund har den största höjdskillnaden inom en ort i hela Sverige.
Rangeman är fin men något stor för mig och mudman är inte abc. Därför denna träffade ganska bra hos mig. Hade iofs hellre sett den som heldigitalRangeman är faktiskt min favorit abc. Bra storlek, bra funktioner + robust.
Håller helt med här! Rangeman känns för stor och är dessutom enligt mitt tycke inte lika snygg som Mudman som tyvärr har färre funktioner.Rangeman är fin men något stor för mig och mudman är inte abc. Därför denna träffade ganska bra hos mig. Hade iofs hellre sett den som heldigital
Isåfall finns ju prw-3000/3100. Dom är ju heldigitala och lika stora som en Square .Rangeman är fin men något stor för mig och mudman är inte abc. Därför denna träffade ganska bra hos mig. Hade iofs hellre sett den som heldigital
Det var just en 3100 med negativ display jag hade.Isåfall finns ju prw-3000/3100. Dom är ju heldigitala och lika stora som en Square .
Dessutom mkt billigare
Men titta, 3100 är ungefär precis vad jag är ute efter. Här får tittas på lite mera, tack!Isåfall finns ju prw-3000/3100. Dom är ju heldigitala och lika stora som en Square .
Dessutom mkt billigare
Tycker ändå mudman känns något mindre.Det var just en 3100 med negativ display jag hade.
Läste på lite nu om Rangeman vs Mudman. Är de inte i princip lika stora, även om Rangeman ser större och klumpigare ut?
F-n, klockan är mycket men jag blev akut sugen på pannkakor.Korspost från Dagens-tråden. Känner att klockan behöver förära Casiotråden också! Min hederliga gamla W-720 från 1992, som jag var OWG med fram till 2004!
Lagade nya igår, som av en händelse!F-n, klockan är mycket men jag blev akut sugen på pannkakor.
Du kommer att bli nöjd med displayen (och förhoppningsvis även klockan och dess funktioner). Läsbarheten är klasser bättre än G-SHOCK:s negativa.Slog till på en prw-3100 får se när den kommer fram om den är det jag är ute efter! Hoppas den negativa displayen är tillräcklig, STN displayen skall ju vara bättre på det.
Jag har en med positiv display och är riktigt nöjd! Det jag gillar bäst är att man aldrig får slut på batteri, automatisk synkning, kompass och barometern. Relativa höjdmätaren är också bra, men man måste komma ihåg att nolla den vid varje tillfälle.Du kommer att bli nöjd med displayen (och förhoppningsvis även klockan och dess funktioner). Läsbarheten är klasser bättre än G-SHOCK:s negativa.
Jag har en med positiv display och är riktigt nöjd! Det jag gillar bäst är att man aldrig får slut på batteri, automatisk synkning, kompass och barometern. Relativa höjdmätaren är också bra, men man måste komma ihåg att nolla den vid varje tillfälle.
Jag har dock inte listat ut när eller vad skalan (som går från 00 till 40 min) används till, som är med på produktbilden. Det närmaste jag har kommit är att den skalan visas när varning för snabb ändring i lufttryck går igång. Någon som vet?
Det börjar bli en liten samling från Casio. Undrar vad som blir nästa, den kommande jelly squaren lockar lite