• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Nicke75

Patek
2-Faktor
Har en Casio wave ceptor jag köpte för många årsedan...
Den laddar dåligt går det byta batteriet?
63B94496-8C3C-4CE5-B315-1D51C4D53B7F.jpeg
 
Undrar om någon kan hjälpa mig. Det är egentligen en riktig snålfråga men jag blev lite nyfiken. Vad är skillnaden mellan W-800H-1AVES och W-800H-1AVDF?

W-800H-1AVDF:
Screenshot_20180512-142551.jpg


W-800H-1AVES
Screenshot_20180512-142748.jpg

Tack på förhand
 

molinari

Cartier
Jag har ett problem...

84B6D572-A252-4D98-9E35-B246A9459FB4.jpeg
Efter trogen tjänst i åtta år så kom det in fukt vid gårdagens vattenfys-pass.
Finns det något att göra?

Eventuellt är jag därför på jakt efter en ny klocka för varierad tjänst i skärgårdsmiljö.
Funktionerna som behövs utöver tid och datum är belysning och tidtagarur. En tydlig display är bra och om den är tunn fastnar den inte i allt. Resten är lika mycket bonus som jobbigt.
De gshock jag har sett tycker jag är mycket klocka för liten display.
Är tveksam på om suunto-klockor är värt sitt pris.
Vad säger ni?
Lägg den på ett ljummet element under några dygn, det borde hjälpa.
 

Kasse

Omega
Är det någon som fortfarande jagar en GMW-B5000D-1ER? Jag har redan fått tag i min och nu hörde en annan butik av sig att de får hem den till mig under morgondagen.
Skicka PM till mig så meddelar jag vilken butik och i vilket namn du kan hämta ut den.
 

Kessler

Rolex
DW-5600BB :) Riktigt bra g-shock!
Hittade den rätt snabbt haha. Men du var snabb på att svara ;) Jag gillar hur den ser ut, kanske blir min första g-shock (de flesta g-shock är inte min smak tyvärr)

Edit: är färgblind. Vad är det för färg på displayen? Alltså på sifforna.
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Hittade den rätt snabbt haha. Men du var snabb på att svara ;) Jag gillar hur den ser ut, kanske blir min första g-shock (de flesta g-shock är inte min smak tyvärr)
Dessa dw56XX är fantastiska. Finns några olika utseende. Helt klart värt att prova. Kostar ca 500-1000 kr för de normala sedan finns det lite speciella som är lite dyrare.
 
Topp