• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

26C82863-D058-4BEB-A10A-36B838DD61E9.jpeg

Min charmiga Casio MD-703 på ett fint armband från brittiska Nite. Klockan går som aldrig förr, men datum och dag har tyvärr valt att leva ett eget liv.
Inköpt på World Import (!) i mitten/slutet av 80-talet. Jag ende ägaren!

26C82863-D058-4BEB-A10A-36B838DD61E9.jpeg

Min charmiga Casio MD-703 på ett fint armband från brittiska Nite. Klockan går som aldrig förr, men datum och dag har tyvärr valt att leva ett eget liv.
Inköpt på World Import (!) i mitten/slutet av 80-talet. Jag ende ägaren!
Nämen fan titta vem som dyker upp här, du vann MDV106an på tradera för någon dag sen som jag hade ögonen på :D, i sista sekund

Nämen fan titta vem som dyker upp här, du vann MDV106an på tradera för någon dag sen som jag hade ögonen på :D, i sista sekund
Först tänkte jag skriva: "är du full, jag har ju ägt den sedan 1986" - men sedan såg jag att du skrev om MDV:n :D:D:D
Japp, där var jag snabb som en iller, och med spenderbyxorna påtagna. En MDV i toppenskick - och i slutändan faktiskt närmast ett bättre totalpris än en normal eBuktare! Bättre fiskelycka nästa gång! :)

Först tänkte jag skriva: "är du full, jag har ju ägt den sedan 1986" - men sedan såg jag att du skrev om MDV:n :D:D:D
Japp, där var jag snabb som en iller, och med spenderbyxorna påtagna. En MDV i toppenskick - och i slutändan faktiskt närmast ett bättre totalpris än en normal eBuktare! Bättre fiskelycka nästa gång! :)

Japp, få se om min slinker genom tullen obemärkt :angel:

Oj, nej de har du såklart rätt i, dumt av mig, vet dock att ett flertal säljare från landet långt långt bort jag köpt diverse teknologi av förut gjort på detta sätt på eget bevåg. :sorry:
Det är du inte ensam om och det är skillnad på om man uppmuntrar till det eller inte. Har själv varit med om att leverantören skrivit ner värdet rejält på eget bevåg och jag gillar det inte alls. Kan bli jobbigt vid garantiärenden eller liknande.

En kanske väldigt dum fråga här :happyhappy:men alla är väl nybörjare nån gång, sitter det ett batteri färdigt & klockan går redan när man får den när den är ny eller hur fungerar det?

En kanske väldigt dum fråga här :happyhappy:men alla är väl nybörjare nån gång, sitter det ett batteri färdigt & klockan går redan när man får den när den är ny eller hur fungerar det?

Ingen fråga är för dum! :) Välkommen hit!

Det är korrekt uppfattat. Batteri sitter i klockan och behöver bytas efter några år.

Ingen fråga är för dum! :) Välkommen hit!

Det är korrekt uppfattat. Batteri sitter i klockan och behöver bytas efter några år.

Det låter ju alldeles underbart, satt & funderade hur jag skulle gå tillväga annars, har ju som inga "specialverktyg" eller liknande som jag ser att dem använder på divers på nätet sån där med piggar, så hade väl blivit en sväng förbi den lokala klockaffären(om vi ens har nån här) tror det finns en. Men då slipper jag fundera på det ett tag. Tack så mycket.

Det låter ju alldeles underbart, satt & funderade hur jag skulle gå tillväga annars, har ju som inga "specialverktyg" eller liknande som jag ser att dem använder på divers på nätet sån där med piggar, så hade väl blivit en sväng förbi den lokala klockaffären(om vi ens har nån här) tror det finns en. Men då slipper jag fundera på det ett tag. Tack så mycket.
Annars kan du bara lämna in den till en urmakare för batteribyte, det brukar kosta drygt en hundring och de flesta klockor har en batteritid på 2-5 år. :)

Vet inte om jag får bannor nu, men tipsar om min grymma Claymoore som ligger på Bytes/Sälj i love it men känner för en modern kusin eller gör jag tokigt tycker ni?
d13b6056-01e0-44f8-a083-1c6275e8a407.jpg

Är alla Edifice solljusdriva eller bara vissa? Hittar inte när jag googlar.

Fick precis en fråga vad jag önskar mig i födelsedagspresent och tänkte antingen en G-Shock eller en Edifice.

Tillbaka
Topp