• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Henko

Omega
Finns det något intresse för en sån här?
från -93 om jag har fattat det rätt.
E3FB55F7-48EE-4CC4-9E65-3F297D12EE32.jpeg
90868CA7-C7EB-4092-9818-5BF731FEC274.jpeg
 

Fernet Branca

Omega
2-Faktor
La en beställning från AFS (Amerikas Förenta Stater) på min första Pro Trek, har varit sugen på en fläskig outdoor-klocka med lite roliga funktioner. Färgkombon kommer smälta in fint i skog och fjällmiljö dessutom. Hoppas man blir nöjd!

91uLtsQu8tL._AC_UL1500_ (1).jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor

Vad är det för färg på den? Jag har bevisat dåligt färgseende och tyckte det var väldigt svårt att se där och står ju ingenting om färg. Är ute efter en rosa.
 

Flipper2

Rolex

Vad är det för färg på den? Jag har bevisat dåligt färgseende och tyckte det var väldigt svårt att se där och står ju ingenting om färg. Är ute efter en rosa.

Färgkod 8 betydde beige för nåt år sen, sen ändrade de det till grå... armbandet är genomskinligt 😉
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Färgkod 8 betydde beige för nåt år sen, sen ändrade de det till grå... armbandet är genomskinligt 😉
Ok tack. Jag hittade silver? Att den ska vara silver alltså. På alla ur denna kollektion är armbanden genomskinliga men med olika färg. Är som den där klänningen hela världen snackade om. Många jag skickat bilden till säger helt olika. De flesta tycker ljuslila. Den här syns ju tydligt att den är grå https://www.klockmagasinet.com/casi..._OcfHPO7kIsWUYk8MoWoMvjYYz7D5CHBoCkAwQAvD_BwE

Aja om någon hittar en bra sida där den rosa finns får ni gärna svara här eller skicka PM. Trots att det är 2020 är jag fortfarande skeptisk till många hemsidor. Hade varit perfekt om den fanns på cw för då hade jag kunnat köpa en Seiko till mig själv på samma gång.
 

Fernet Branca

Omega
2-Faktor
Ok tack. Jag hittade silver? Att den ska vara silver alltså. På alla ur denna kollektion är armbanden genomskinliga men med olika färg. Är som den där klänningen hela världen snackade om. Många jag skickat bilden till säger helt olika. De flesta tycker ljuslila. Den här syns ju tydligt att den är grå https://www.klockmagasinet.com/casi..._OcfHPO7kIsWUYk8MoWoMvjYYz7D5CHBoCkAwQAvD_BwE

Aja om någon hittar en bra sida där den rosa finns får ni gärna svara här eller skicka PM. Trots att det är 2020 är jag fortfarande skeptisk till många hemsidor. Hade varit perfekt om den fanns på cw för då hade jag kunnat köpa en Seiko till mig själv på samma gång.
På Casios egen hemsida säljer dom samma modell i en rosa färg på genomskinligt band för 49,90 Euro. Casio själva säljer den även på tyska amazon för ett lägre pris, 29,60 Euro.


Casios webbshop
Tyska amazon
 

Bilagor

  • 71+FN3OeaaL._AC_UL1500_ (1).jpg
    71+FN3OeaaL._AC_UL1500_ (1).jpg
    166.2 KB · Visningar: 13

Sorubim

Audemars
Grymt sugen på en C-801 calculator! :D
A847836B-388E-4467-9D5C-FCA63E394C71.png
Slå till om du hittar en i fint skick 👍, det är ju en klassiker . De dyker upp i annonser emellanåt, ibland i kanonskick. Jag har en (NOS) som jag fyndade på Tradera för några år sedan.
Som med många vintagedigitalare så räcker inte kalendern fram till nuvarande år, så man får knappa in ett tidigare år där veckodagar och datum klaffar.
c801_01.jpg
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Slå till om du hittar en i fint skick 👍, det är ju en klassiker . De dyker upp i annonser emellanåt, ibland i kanonskick. Jag har en (NOS) som jag fyndade på Tradera för några år sedan.
Som med många vintagedigitalare så räcker inte kalendern fram till nuvarande år, så man får knappa in ett tidigare år där veckodagar och datum klaffar.
c801_01.jpg
Ser riktigt fin ut! Ja precis, finns en auktion jag bevakar nu, de dyker upp lite då och då som du säger!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Slå till om du hittar en i fint skick 👍, det är ju en klassiker . De dyker upp i annonser emellanåt, ibland i kanonskick. Jag har en (NOS) som jag fyndade på Tradera för några år sedan.
Som med många vintagedigitalare så räcker inte kalendern fram till nuvarande år, så man får knappa in ett tidigare år där veckodagar och datum klaffar.
c801_01.jpg
Fin dinka! De har ju underskattat klockornas livslängd med tanke på kalendrarna.
 
Topp