• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

lulemarcus

Panerai
Någon som har tips på var man kan hitta en Casio som liknar den här, AMW320D? Eller möjligen var man kan köpa en i bra skick?
AMW320D-9EV_large.png
Har du sett den här?

Inte jag som säljer :)
 

DrTorben

Omega
Har precis köpt en ny

Casio Edifice Toro Rosso klocka EFR-563TR-2AER o haft den på mig i 2 veckor, två gånger på 3 dagar så har den dragit sig efter 5-10 minuter. Vad kan det bero på? Det är ett quartz ur..​

 
Senast ändrad:

Sorubim

Audemars
Duro får uppdatering 2021. Fisken är borta pga av att licensen har gått ut, och förutom svart har man nu också en pepsi (rödblå) och en batman (blåsvart) bezel.


Betyder det här att vi kan glömma svärdfisken på alla Casiomodeller i framtiden? :bored:
Här har man ju gått och hoppats lääänge på en re-issue av en digital Marlin. Utan den lilla svärdfisken så blir det ju inget av med det.

cas_mar10.jpg
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Snöade in på MQ-serien för ett tag sedan, efter att ha sett diverse recensioner av den klassiska MQ-24:an. Detta måste vara höjden av horologi, tänkte jag. Efter lite funderande bestämda jag mig för att slå till på den fyrkantiga varianten, MQ-27, som en försenad julklapp till mig själv.
20210118_122001.jpg

Så här ser mästerverket ut, nyligen uppackad ur den tjusiga förpackningen:
20210118_122019.jpg


20210118_122428.jpg
Första intrycket är att det är en väldigt lätt klocka, märker knappt att man har den på armen...
Klockan är gjord nästan helt i plast, har inte dimensionerna i huvudet förutom att jag tror att bandbredden är 18 mm.
 

Bilagor

  • 20210118_122301.jpg
    20210118_122301.jpg
    380.8 KB · Visningar: 3

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Det är något speciellt med F-91W... Finns ingen klocka som ens är i närheten av denna när det kommer till klocka för pengarna. Nu har jag haft min sedan i somras och den åker på nästan varje dag efter att jag kommer hem från jobbet. Den är så lätt att man glömmer av att man har den på sig och så tunn att den aldrig är i vägen för någon hushållssyssla.

5FC71A3D-FDB6-4ECD-ABCD-81EACB644C86.jpeg
 
Topp