• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Fadäsen

Cartier
IMG_20200910_124249-01.jpeg
Saknar min med guilt tavla här i tråden , skön toolighet i dessa Claymores
 

VForrest

Breitling
Köpte mig en PRT-B50 för några veckor sedan, inte sett andra lägga upp någon eller missat? Var inne på en GWG-1000 från början, men tyckte nog de är lite stora. Får bli G-shock senare istället.

Oranga band eller Detaljer är något jag fastnat lite för plötsligt! :D
 

Bilagor

  • 48F91A0D-4166-4E71-9EAA-E393EE89B785.jpeg
    48F91A0D-4166-4E71-9EAA-E393EE89B785.jpeg
    336.2 KB · Visningar: 12

AndreasVH

Omega
2-Faktor
Svärfarsan sålde Casio i sin kontorsmaterialsbutik på 80- och 90-talet. Vid senaste besöket grävde han fram dom här som raskt fick nya batterier och nygamla straps med lite Belgisk hjälp. EDIT: Holland! :happyhappy:
En av knapparna på den vänstra är paj, så det går inte att ställa den digitala, men den högra verkar funka. Termometer och World Time! Kanske inte kommer lita till 100% på vad termometern säger iofs... ;)
AA37F100-C6CB-4C33-B37C-2C8724CB9B02.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Svärfarsan sålde Casio i sin kontorsmaterialsbutik på 80- och 90-talet. Vid senaste besöket grävde han fram dom här som raskt fick nya batterier och nygamla straps med lite Belgisk hjälp. EDIT: Holland! :happyhappy:
En av knapparna på den vänstra är paj, så det går inte att ställa den digitala, men den högra verkar funka. Termometer och World Time! Kanske inte kommer lita till 100% på vad termometern säger iofs... ;)
AA37F100-C6CB-4C33-B37C-2C8724CB9B02.jpeg
Fräck kombo med canvasband. :hungry:
 

Flipper2

Rolex
Svärfarsan sålde Casio i sin kontorsmaterialsbutik på 80- och 90-talet. Vid senaste besöket grävde han fram dom här som raskt fick nya batterier och nygamla straps med lite Belgisk hjälp. EDIT: Holland! :happyhappy:
En av knapparna på den vänstra är paj, så det går inte att ställa den digitala, men den högra verkar funka. Termometer och World Time! Kanske inte kommer lita till 100% på vad termometern säger iofs... ;)
AA37F100-C6CB-4C33-B37C-2C8724CB9B02.jpeg

Termometrar på alla Casios borde avläsas 15-20 min efter man tar av klockan från handleden så den registrerar omringande temperatur utan att vara påverkad av kroppens värme. Då kan man jämföra den med en annan termometer, men den brukar garanterat stämma +-1 grad celsius ;)
 

AndreasVH

Omega
2-Faktor
Termometrar på alla Casios borde avläsas 15-20 min efter man tar av klockan från handleden så den registrerar omringande temperatur utan att vara påverkad av kroppens värme. Då kan man jämföra den med en annan termometer, men den brukar garanterat stämma +-1 grad celsius ;)

Makes perfect sense! Nu visar den sisådär 1,5 grad lägre temp än när jag hade den på mig! :)
 
Topp