• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Kul! Du kommer inte bli besviken :) Vilken färg blev det?
Det föll på en svart efter att jag sett den här bilden. Jag gillade stuket och ska leta rätt på ett liknande band.
1614236441695.jpeg
 

bob_sthlm

Cartier

Agnby⌚

Rolex
Har också kikat lite på dessa. Utseendemässigt så finns en hel del Pro-Trek vibbar. Priset är ju oslagbart. Fejk-skruvskallar i plast var ju mindre bra, men det kanske går att modda.
Den finns här nu:

Men när den släpps verkar vara svårare att ta reda på. Går knappt inte hitta något om modellen.
Frågade en av butikerna på Prisjakt men dom svarade att den var slutsåld :banghead:
Även frågat Casio på Facebook och dom skulle återkomma...
 

Agnby⌚

Rolex
Den finns här nu:

Men när den släpps verkar vara svårare att ta reda på. Går knappt inte hitta något om modellen.
Frågade en av butikerna på Prisjakt men dom svarade att den var slutsåld :banghead:
Även frågat Casio på Facebook och dom skulle återkomma...
Är det någon vem man ska ta kontakt med ang en ny modell när den släpps?
Folk i USA har redan kunnat få ett exemplar men här hittar jag inget på www, prisjakt eller Ebay 🤔
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Tänkte bara lägga till hit som potentiell inspiration :) Gillade själv inte hur 18mm nato såg ut på en ae1300wh så gjorde en egen klippa & klistra modell av en 22mm nato :artist: Den jag gjort innan videon blev bättre än den som görs på videon. Kan vara lite klurigt att få slutresultatet riktigt bra, men med tanke på hurdan min blev medan jag samtidigt filmade så kan vem som helst garanterat få bättre slutresultat haha..

Det föll på en svart efter att jag sett den här bilden. Jag gillade stuket och ska leta rätt på ett liknande band.
1614236441695.jpeg

Funkar ju ändå schysst på nato! Jag kör ibland den stålfärgade med mörk tavla och länk. Får testa detta någon gång också kanske :):cool:
 

strem

Breitling
Det finns små grejer du måste veta, om du vill ha dina Casio på NATO: en distans mellan "springbar" och klocka krop är för liten för nylon rem. Man måste fil ner några milimeter av plast.

Jag har anpassad min Casio W-800H, och jag tror det stammer för andra modeller också.
 

Sorubim

Audemars
Den finns här nu:

Men när den släpps verkar vara svårare att ta reda på. Går knappt inte hitta något om modellen.
Frågade en av butikerna på Prisjakt men dom svarade att den var slutsåld :banghead:
Även frågat Casio på Facebook och dom skulle återkomma...
"Utsåld" "Restnoterad" 🤔

https://www.watchia.com/se/casio-classic-ae-1500wh-1avef.html

watchia.jpg
 

Agnby⌚

Rolex
Tänkte bara lägga till hit som potentiell inspiration :) Gillade själv inte hur 18mm nato såg ut på en ae1300wh så gjorde en egen klippa & klistra modell av en 22mm nato :artist: Den jag gjort innan videon blev bättre än den som görs på videon. Kan vara lite klurigt att få slutresultatet riktigt bra, men med tanke på hurdan min blev medan jag samtidigt filmade så kan vem som helst garanterat få bättre slutresultat haha..

Tack, jag tog ett grönt 20mm-band jag hade hemma och skar ut men tror nog att dina 22mm gör sig bättre. Ska fortsätta leta efter ett nytt band och det blir nog 22mm.
 

ky3mikael

Cartier
20210308_114625.jpg


Precis hämtat 1st Mwd100h nere på mitt utlämningsställe.
En fullträff av Casio om man tänker på vad den kostar (350 Sek)

Den sitter trots sin storlek bekvämt då den inte har så stort avstånd lug till lug
Stora digitala siffror helt klart ett plus om man har passerat 40 ;-)
Ett minus är att bandet är lite väl plastigt.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Verkar så... Några i USA som köpt den såg jag. Men på Ebay och Amazon dyker den inte upp alls när man söker 🤔
Man kanske skulle lägga en beställning på en av varje, frakten från Spanien är €16.90. Osäker på om det tillkommer moms.
Skärmavbild 2021-03-08 kl. 19.36.41.png
 
Topp