• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Fast alla ser ju att bilden är från framtiden, 13/4.
380ACABD-65B5-4376-BB9E-CD73EBBBD5FB.jpeg
Tänkte på det med haha!

Är nog bäst att stänga in den i ett skåp ett par veckor 😁
Frugan tyckte jag fick skylla mig själv när jag inte skrev att det var hon från början 😖

Jaja, summering. Billig och snygg Casio och VÄLDIGT snabb frakt från Spanien.
BTW, Chromecasten som också syns i bild beställde jag igår vid lunch och fick idag efter lunch 👍

20210317_205244.jpg

Min fru väger typ 60, 70 som höggravid.
Jag väger 110 som minst och har dubbelt så stora händer. Trodde det skulle vara uppenbart att det inte var jag 🙈
Haha jag tyckte den såg lite stor ut, men tänkte att det är säkert kameran som spökar (julgranskule-effekten).

Gillar den! Lite synd de valde trycka 10year battery kansje på bezeln... 🤓
Går nog att ta bort ganska enkelt. Nåt lösningsmedel (aceton?), testa först på nåt dolt ställe så det inte påverkar materialet bara. ⚗️

Haha jag tyckte den såg lite stor ut, men tänkte att det är säkert kameran som spökar (julgranskule-effekten).

Går nog att ta bort ganska enkelt. Nåt lösningsmedel (aceton?), testa först på nåt dolt ställe så det inte påverkar materialet bara. ⚗️

min tanke med, funderar starkt på en beige. Gillar verkligen Rangeman den liknar men är ju sjukt stor (och fel prisklass) 🤓

min tanke med, funderar starkt på en beige. Gillar verkligen Rangeman den liknar men är ju sjukt stor (och fel prisklass) 🤓

Och så en gammal goding. Casio Accelerator ACL-100, en köpt i Japan kring 1998 om jag minns rätt. Armbandet är inte original, däremot är batteriet nyss bytt som syns på bilderna. Fokus på denna är nog sport, den har tidtagarur med tio varvtider som främsta funktion.

DSC_0024.JPG
DSC_0023.JPG

En klocka i den där mellanklassen.. använder den inte då jag har annat som lockar mer nu, men för billig för att orka sätta ut annons. :)

Hittade en qvartsare i gömmorna som jag inte sett sen jag bar den sist - 1994(!) Att jag vet det är för att den låg tillsammans med gamla klassfoton från det året, där den syns tydligt på bild.
Så. Jag var in till Göta Ur idag på söder och uris testade med nytt batteri vilket inte var nog för att sparka igång den. Han hade haft inne en lika nyligen och givetvis är de modulerna utgågna, så loppet kändes lite kört.
Men. Det kanske finns någon här inne som kan, eller känner någon som meckar med gamla Casio kvartsare som skulle kunna hjälpa till? (eller kvartsare öht ELLER moddar med nya moduler).
Jag gillar klockan skarpt och det vore kul att få igång den.

Gärna PM isf för mer info
434D65E7-0CAF-4C5A-A72F-A2B9DE66617E.jpeg

Hittade en qvartsare i gömmorna som jag inte sett sen jag bar den sist - 1994(!) Att jag vet det är för att den låg tillsammans med gamla klassfoton från det året, där den syns tydligt på bild.
Så. Jag var in till Göta Ur idag på söder och uris testade med nytt batteri vilket inte var nog för att sparka igång den. Han hade haft inne en lika nyligen och givetvis är de modulerna utgågna, så loppet kändes lite kört.
Men. Det kanske finns någon här inne som kan, eller känner någon som meckar med gamla Casio kvartsare som skulle kunna hjälpa till? (eller kvartsare öht ELLER moddar med nya moduler).
Jag gillar klockan skarpt och det vore kul att få igång den.

Gärna PM isf för mer info
434D65E7-0CAF-4C5A-A72F-A2B9DE66617E.jpeg

Jag köpte en sån här quartztestare från Aliexpress. Lyckats få igång några "döda" quartzare genom att motionera visarna, den är även bra för att testa om spolen fungerar.

Tillbaka
Topp