• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Så var den då här, min G-Shock GST-S110D-1ADR, men det stora lyckoruset uteblev?:(
Snygg, Stor, Tålig, och alla de andra superlativerna är där men jag saknar den där WOW!-känslan. Faan!
Kanske har jag haft för stora förväntningar och väntat för länge?
Just nu känns det mest som flip men skall sansa mig lite innan jag tar beslut.

Jaja, så kan det gå? Några bilder på en plastinpackad G-Shock kan jag ju bjuda på i alla fall.
IMG_3971.JPG
IMG_3972.JPG
IMG_3973.JPG

Så var den då här, min G-Shock GST-S110D-1ADR, men det stora lyckoruset uteblev?:(
Snygg, Stor, Tålig, och alla de andra superlativerna är där men jag saknar den där WOW!-känslan. Faan!

Jaja, så kan det gå? Några bilder på en plastinpackad G-Shock kan jag ju bjuda på i alla fall.
IMG_3971.JPG
IMG_3972.JPG
IMG_3973.JPG

Svincool! Tråkigt med känslan :(

Vad fick du pröjsa för denna best?

IMG_3971.JPG
IMG_3972.JPG
IMG_3973.JPG
Där ser man. Trist. Du har ingen aning om vad det är som gör att det inte klickar?
Jag tycker ju att den är både cool och snygg, dock för stor för mina handleder. Vad har du för handledsomkrets?

Där ser man. Trist. Du har ingen aning om vad det är som gör att det inte klickar?
Jag tycker ju att den är både cool och snygg, dock för stor för mina handleder. Vad har du för handledsomkrets?

Nä, vet inte riktigt vad det är? En übercool übertool är det ju och jag gillar den men saknar bara den där Yes!! Yes!! Yes!! känslan.

Får bära den lite så får jag bestämma mig sedan. Handleden är 20,5 ungefär så plats finns!:)

Jim

IMG_3971.JPG
IMG_3972.JPG
IMG_3973.JPG
Tycker faktiskt den satt fint på dig. Bra handleder!

En bild på mina två Casio. Den vänstra är en AQ-S810W-1B och den högra är en GW-9400-1 Rangeman. Ser nu att den vänstra går en timme fel. Inte omställd till vintertid.
IMG_2865.JPG

Senast ändrad:
Blev lite sugen på en Edifice med Bluetooth när jag läste Yonsson's recension. Efter ett par öl på en uteservering trillade jag in i en G-Shop (Casio AD) i Singapore och hittade en ECB-500. Blev förälskad direkt. Har haft den ett tag nu och är väldigt nöjd. Enda problemet var att få para ihop den med telefonen, men när det väl är gjort så är det ganska coolt att kunna styra klockan från en app. Ser härligt ut när den ställer om tidszonen automatiskt.
ECB.jpg

http://www.casio-intl.com/asia-mea/en/wat/watch_detail/ECB-500D-1A/

En bild på mina två Casio. Den vänstra är en AQ-S810W-1B och den högra är en GW-9400-1 Rangeman. Ser nu att den vänstra går en timme fel. Inte omställd till vintertid.
IMG_2865.JPG
Ställ in hemstad korrekt så korrigerar den automatiskt för vinter/sommartid. Jag skrev lite om det någon sida bakåt.

Blev lite sugen på en Edifice med Bluetooth när jag läste Yonsson's recension. Efter ett par öl på en uteservering trillade jag in i en G-Shop (Casio AD) i Singapore och hittade en ECB-500. Blev förälskad direkt. Har haft den ett tag nu och är väldigt nöjd. Enda problemet var att få para ihop den med telefonen, men när det väl är gjort så är det ganska coolt att kunna styra klockan från en app. Ser härligt ut när den ställer om tidszonen automatiskt.
ECB.jpg

http://www.casio-intl.com/asia-mea/en/wat/watch_detail/ECB-500D-1A/
Du skulle PMat mig istället, jag har en oanvänd (fast modellen som recenserades) i garderoben. :)

Jag är rätt säker på att rätt stad är inställd. Men sen kan ju själva funktionen att ställa om klockan vara avstängd om jag inte minns fel. Får kolla upp det. Tack för tipset :)
Det finns ju lite olika inställningar som kan ställa till det åt dig.
1: Fel hemstad (UTC är fel)
2: RC auto är satt på off
3: DST är inte satt på auto
4: Den har inte synkat sedan vi gick över till vintertid.

Det finns ju lite olika inställningar som kan ställa till det åt dig.
1: Fel hemstad (UTC är fel)
2: RC auto är satt på off
3: DST är inte satt på auto
4: Den har inte synkat sedan vi gick över till vintertid.
Nu har ju den klockan till vänster som går fel ingen radiokontrollering. Jag tror det har att göra med DST.

Då är det ju inte så konstigt, den behöver ju ställas om till vintertid manuellt om den inte har radiosynkning. o_O :)
Nu har jag kollat upp hur det ligger till. Man får slå på eller av DST. Om den står på ON så visas sommartid. Ställer man den på OFF snurra den automatiskt tillbaka en timme. Man behöver alltså inte ställa om klockan utan bara slå på eller av DST. :)

Tillbaka
Topp