• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Hehe, den är ju inte till salu ;).
"using one of the toughest metals on the planet – gold" ? o_O
Om dom nu har testat att göra en i guld och det verkar ju funka, då kan dom väl göra en i stål och/eller titan och börja kränga. Kan tänka mig att dom skulle gå åt som smör i solsken. :hungry::greedy:
Verkligen. Borstad metall. Det kanske kommer?

Jag tycker att dom här gamla stål- och titanklossarna verkar charmiga. Har inte sett någon av dom irl. Modellerna heter TW-7100 och DW-3000...

QL3nnuv.jpg

Lånade bilder.

Ja det närmsta man kommer är ju de här gamla modellerna, (citerar mitt eget inlägg från tidigare i tråden)...

QL3nnuv.jpg

Hur coola som helst IMO. :cool:

Önskat mig en billigare Casiomodell i julklapp, närmre bestämt F-91W. Så snart kan man skryta med att man är med KS Casioklubb om tomten ansett att jag varit snäll... ;)

Mer gamla Casio från den gyllene digitaltiden. Här en 80-tals ana/digi Speed Memory 100 AW-20 i prima skick! Nyinkommen från Turkiet. Jag hade en exakt likadan som ung. Min första dog tyvärr efter ett dopp på Mallis 1995 och jag tror jag slängde den i ilska.
AW20.jpg

Ny klocka, precis hämtad på posten :)

En smiley face AD-520. Min nya beater.

Jag älskar den. En tung pjäs, betydligt mer gedigen än jag väntat mig. Finishen är topp för den här typen av klocka och det skadar ju inte att den har lite guld-bling ;-). Dessutom är det mer funktioner i den digitala klockan än jag räknade med. Nu ställd på lokal tid samt Shanghai. Smutt för att komma ihåg och ringa innan de går hem från kontoret där.

image.jpeg

Angående MTG S 1000:
Fick det här svaret från AD igår, när jag frågade om de hade modellen hemma... Verkar inte som att just de kunde beställa den helsvarta, synd...

"Fick som svar från Casio att dom har några olika varianter av den på lager.
G-SHOCK MTG-S1000BD-5AER Exclusive 12498:-
G-SHOCK MTG-S1000D-1A4ER Exclusive 9998:-
G-SHOCK MTG-S1000V-1AER Exclusive 15498:-"

image.jpeg

Kan tyvärr inte berätta så mycket om modellen annat än jag sett den med olika tavlor (om jag inte minns fel så finns den med annan form på index). Gamla gultonade digitaldisplayer är charmigt IMO. :)
Känns helt klart som en klocka som "Colonial Marines" skulle kunna använda ;-)

"Is it gonna be a stand up fight, sir, or another bug hunt?"

Känns helt klart som en klocka som "Colonial Marines" skulle kunna använda ;-)

"Is it gonna be a stand up fight, sir, or another bug hunt?"

Ja den ser ut att vara gedigen! :)
I "Aliens" så använde USCM S234-501A Seiko Pulsemeter. Men det fanns Casios i "Alien"...
"The E-125 props used in Alien were made by attaching 2 Casio 52/F-100 watches, the first plastic watch produced by Casio, together with the left color codes for the buttons painted red and the right ones painted blue."
http://avp.wikia.com/wiki/Samani_E-125

Tillbaka
Topp