• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Acos

Audemars
Fick hem den här idag prt-30 sett en del daterade till 1995(mitt födelseår) hur avläser man det?
8F45CBFB-103D-4654-9651-9E860CCD1361.jpeg
 

Acos

Audemars
Gå till datuminställningen för att ändra året och klicka tillbaka tills den visar det tidigaste året det går = Det är produktionsåret.
Om det inte visar år i huvudtaget utan bara datum, kolla om det finns nåt serienummer på baklocket.
Tack! får prova det då serienummer inte finnas, iallafall inte på utsidan av baklocket
Edit - Fan vad roligt! Fick hem den idag på min födelsedag och den är även tillverkad 1995
 

HSK

Patek
2-Faktor
Okej, får forska lite i det här
Det är samma funktion som finns i Rangeman och lite andra modeller. Jag ska erkänna att det här inte är min starka sida men den läser av tryckförändringar i omgivningen för att indikera om det t.ex. är dåligt väder/storm på väg. Typ? :bag:
 

Acos

Audemars
Det är samma funktion som finns i Rangeman och lite andra modeller. Jag ska erkänna att det här inte är min starka sida men den läser av tryckförändringar i omgivningen för att indikera om det t.ex. är dåligt väder/storm på väg. Typ? :bag:
Kan man ju faktiskt ha nytta av då man är på skäret ifall man lär sig att avläsa det:D
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Tja... vad ska hon ha på sig annars?.... det har blivit mer regel än undantag att man pga jämnställdighets hysteri, ser 50-kilos blondiner går runt som poliser... det räcker att man nyser mot de så flyger de bort :D:D:D
Man skulle ju kunna se på de såhär istället: Jämställdhetsarbete har öppnat upp för kvinnor att jobba med det dom VILL och inte det dom av andra män FÖRVÄNTAS jobba med. Men jag antar att jag är en PK-tönt som tycker att det är kalas med mer kvinnor i mansdominerade yrken...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tja... vad ska hon ha på sig annars?.... det har blivit mer regel än undantag att man pga jämnställdighets hysteri, ser 50-kilos blondiner går runt som poliser... det räcker att man nyser mot de så flyger de bort :D:D:D
Skojade bara, lite ironiskt, om att polisen väljer en billig klocka pga rånrisken, vilket de ju såklart inte behöver ta hänsyn till. De är ju lagen. :) Jag lade inte märke till att det var en kvinna.
 

nept

Panerai
Du förresten har du koll på vad mb/hba är?

hPa = hektopascal vilket används för att mäta tryck så jag antar att det är någon form av tidig barometer (dvs. för att mäta väderförändringar) ?

mb som står brevid är millibar (1 bar = 100 kPa) och inHg är tum (inch) kvicksilver (Hg), vilket alltså är en konstig enhet från den engelsktalande världen som är ungefär 3,4 kPa :)
 
Topp