• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
43B0B420-A4C9-4B84-8FD7-618164275BC5.jpeg

Trots att det Àr min femte G-shock blir det hÀr min debut i G-shocktrÄden.
Jubileumsklocka, dock ej i stÄl.
DW-5635C-4 var namnet.
JĂ€klar vilken cool display!
 

Maads87

Breitling
Tjena allihopa, riktigt fina klockor ni har. Jag jobbar som lĂ„ssmed och dĂ„ behöver jag en klocka som tĂ„l vibrationer, metallspĂ„n, damm mm. DĂ€rför blev de en GG-1000. Älskar den, hade lite problem med armbandet första veckan, hamnade mella 2 hĂ„l, men nu sitter den fint. Jag har satt pĂ„ ettskĂ€rmskydd i glas pĂ„ den, skönt att inte behöva tĂ€nka pĂ„ repor i skĂ€rmen.
 

Bilagor

  • 2457C9C5-EF3A-4A59-AB35-28A6C716508F.jpeg
    2457C9C5-EF3A-4A59-AB35-28A6C716508F.jpeg
    153.6 KB · Visningar: 1
  • 62ED0DD1-443D-4B23-92AD-4EAC44F1CB4D.jpeg
    62ED0DD1-443D-4B23-92AD-4EAC44F1CB4D.jpeg
    88 KB · Visningar: 1

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
NÄgon som vet vad den berÀknade livslÀngden pÄ batteriet Àr? Den senaste veckan har min 5610 ramlat ner och blinkat pÄ LOW, och trots en dag pÄ fönsterbrÀdan och en natt under tÀnd lampa sÄ kommer den bara upp pÄ M.
DCC71680-A03B-46A6-9ED7-B7E117FBA8C8.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vad jag kan hitta sĂ„ ”ska batteriet hĂ„lla lika lĂ€nge som klockan”. SĂ„dĂ€r lagom diffust, men 10-20 Ă„r ska tydligen inte vara omöjligt. DĂ„ kĂ€nns det lite knas med min treĂ„ring.
Överdriver du inte lite nĂ€r du sĂ€ger att det Ă€r knas bara för att den stĂ„r pĂ„ medium? Klockan fungerar vĂ€l? Det krĂ€vs ibland mer solljus Ă€n man tror för att hĂ„lla dom pĂ„ full hela tiden. Mina ligger pĂ„ fönsterblecket och har powersave nĂ€r det Ă€r mörkt, dom Ă€r oftast pĂ„ full. Kolla handboken vad den sĂ€ger om glödlampa och laddning.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Vad jag kan hitta sĂ„ ”ska batteriet hĂ„lla lika lĂ€nge som klockan”. SĂ„dĂ€r lagom diffust, men 10-20 Ă„r ska tydligen inte vara omöjligt. DĂ„ kĂ€nns det lite knas med min treĂ„ring.
Ta ut klockan i solen pÄ riktigt sÄ gÄr det undan, fönster blockerar en stor del och lampa Àr helkass.
Tycker att det lÄter som att den fungerar precis som den ska, hÀr Àr recovery times frÄn manualen till din klocka:
rererererer.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vad jag kan hitta sĂ„ ”ska batteriet hĂ„lla lika lĂ€nge som klockan”. SĂ„dĂ€r lagom diffust, men 10-20 Ă„r ska tydligen inte vara omöjligt. DĂ„ kĂ€nns det lite knas med min treĂ„ring.
Vill bara förtydliga, Àven om du vet, men det Àr inte livslÀngden pÄ batteriet du ser, bara hur mycket laddat det Àr. Det Àr alltsÄ inte pÄ vÀg att gÄ sönder eller ta slut, bara laddningen som Àr pÄ medium :)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Tack, jag fÄr vÀl ge den mer tid och slÀnga ut den utomhus imorgon och se vad som hÀnder. Trodde faktiskt, bl.a. efter att ha lÀst om det hÀr pÄ forumet, att lampor skulle ladda bÀttre Àn sÄ.
Jag kan inte minnas att jag har sett den pÄ nÄgot annat Àn hög laddning under dom senaste Ären och har anvÀnt den typ lika hela tiden, dÀrav funderingen.
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Tack, jag fÄr vÀl ge den mer tid och slÀnga ut den utomhus imorgon och se vad som hÀnder. Trodde faktiskt, bl.a. efter att ha lÀst om det hÀr pÄ forumet, att lampor skulle ladda bÀttre Àn sÄ.
Jag kan inte minnas att jag har sett den pÄ nÄgot annat Àn hög laddning under dom senaste Ären och har anvÀnt den typ lika hela tiden, dÀrav funderingen.
Mina solladdade brukar ramla ner till medium under vintern. Att fÄ upp indikatorn till high tar för lÄng tid sÄ jag har slutat bry mig. Har alltid ordnat sig nÀr det blir sommar.
Lite som med radiosynken. I början kollade jag den varje dag, nu nöjer jag mig med att den synkar Ätminstone nÄgra gÄnger varje vecka.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mina solladdade brukar ramla ner till medium under vintern. Att fÄ upp indikatorn till high tar för lÄng tid sÄ jag har slutat bry mig. Har alltid ordnat sig nÀr det blir sommar.
Lite som med radiosynken. I början kollade jag den varje dag, nu nöjer jag mig med att den synkar Ätminstone nÄgra gÄnger varje vecka.
Men visst Ă€r det lite störande nĂ€r man inte ser RCVD pĂ„ displayen? Även om den gĂ„r rĂ€tt sĂ„ kĂ€nns det lite fel (för mig) nĂ€r det inte stĂ„r att den synkat. ;)
 

Flipper2

Rolex
STÄNG AV automatisk uppdatering och kör manuellt en gĂ„ng i mĂ„naden, lĂ„t den sova i fred pĂ„ natten, det finns inget skĂ€ll att den uppdateras varje natt och belastar batteriet för det, den diffar Ă€ndĂ„ max 10 sek/mĂ„nad.
Min AQS-810W Àr 6 Är gammal och batteriet stÄr pÄ H sen dag ett, har aldrig gÄtt ner till M en enda gÄng. Diffar 7 sek/mÄnad. NÀr den inte Àr pÄ handen dÄ vilar den pÄ fönsterbrÀdan.
Min G-9300 diffar mycket... 3 sek/mÄnad :D
 

Writer136

Panerai
Den hÀr fick göra sÀllskap idag nÀr det vankades graffitimÄlande.
Den har kommit vÀl till pass lÀngs tÄgspÄren nÀr man velat veta exakt nÀr tÄg kommer o man vet klockan gÄr exakt.
De Àr som gjorda för sÄnt hÀr hehe.
DSC_7951.JPG
 
Den hÀr fick göra sÀllskap idag nÀr det vankades graffitimÄlande.
Den har kommit vÀl till pass lÀngs tÄgspÄren nÀr man velat veta exakt nÀr tÄg kommer o man vet klockan gÄr exakt.
De Àr som gjorda för sÄnt hÀr hehe.
DSC_7951.JPG
Fyfan! Klotter Àr det vÀrsta jag vet! Du menar alltsÄ att du Àr ute och idkar skadegörelse som kostar oss skattebetalare hundratusentals kronor. Och att du sen har mage att skryta om det pÄ ett internetforum!

Jag föraktar mÀnniskor som dig! Hoppas att jag ser dig nÄgon gÄng, dÄ ska jag se till sÄ att du Äker dit sÄ det sjunger om det!

@hook @leben
Är det ok att skylta med kriminella gĂ€rningar hĂ€rinne? Kan man inte stĂ€nga av honom pĂ„ nĂ„got sĂ€tt?
 

El Guapo

Cartier
Fyfan! Klotter Àr det vÀrsta jag vet! Du menar alltsÄ att du Àr ute och idkar skadegörelse som kostar oss skattebetalare hundratusentals kronor. Och att du sen har mage att skryta om det pÄ ett internetforum!

Jag föraktar mÀnniskor som dig! Hoppas att jag ser dig nÄgon gÄng, dÄ ska jag se till sÄ att du Äker dit sÄ det sjunger om det!

@hook @leben
Är det ok att skylta med kriminella gĂ€rningar hĂ€rinne? Kan man inte stĂ€nga av honom pĂ„ nĂ„got sĂ€tt?
Men dÀmpa dig herr SJW. Han kanske bara antyder att han vill ha koll pÄ tÄgen nÀr han Äker till sina lagliga mÄlningsjobb. Dessutom borde herrn lÀra sig skillnaden pÄ klotter och graffiti.
 
Men dÀmpa dig herr SJW. Han kanske bara antyder att han vill ha koll pÄ tÄgen nÀr han Äker till sina lagliga mÄlningsjobb. Dessutom borde herrn lÀra sig skillnaden pÄ klotter och graffiti.
LÀgg av, han outade precis sig sjÀlv som klottrare.. Och ja, jag skriver klottrare.. För oss som inte hÄller pÄ med skiten sÄ Àr det ingen skillnad alls pÄ klotter och graffiti.
 

El Guapo

Cartier
LÀgg av, han outade precis sig sjÀlv som klottrare.. Och ja, jag skriver klottrare.. För oss som inte hÄller pÄ med skiten sÄ Àr det ingen skillnad alls pÄ klotter och graffiti.
Detta kan sÀkert utveckla sig till en intressant diskussion men den bör ej föras i G-shocktrÄden.
 
Topp