Du har nog rÀtt. Köpte just en sommar modell apropÄ det.Första intrycket för mig Àr att jag gillar dom, kan inte bestÀmma mig för vilken som ser bÀst ut. Den blÄ kÀnns ju som en riktig sommarmodell.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Du har nog rÀtt. Köpte just en sommar modell apropÄ det.Första intrycket för mig Àr att jag gillar dom, kan inte bestÀmma mig för vilken som ser bÀst ut. Den blÄ kÀnns ju som en riktig sommarmodell.
NÄgra nyheter som jag hitade pÄ wus...
Tack, jag fÄr vÀl ge den mer tid och slÀnga ut den utomhus imorgon och se vad som hÀnder. Trodde faktiskt, bl.a. efter att ha lÀst om det hÀr pÄ forumet, att lampor skulle ladda bÀttre Àn sÄ.
Jag kan inte minnas att jag har sett den pÄ nÄgot annat Àn hög laddning under dom senaste Ären och har anvÀnt den typ lika hela tiden, dÀrav funderingen.
Du fÄr köra klassisk sovjetisk UV-terapi med klockan!Man tÀnker att det ska vara rÀtt smart med en klocka som laddas med solcell, men jag bor rÀtt lÄngt norrut sÄ vi vi har polarnatt ett par mÄnader varje vinter. Min G-shock la av helt redan i december, sen var det bara att vÀnta tills solen dök upp igen innan jag kunde anvÀnda den. Radisoynk kan man ocksÄ glömma om man bor norr om polcirkeln! Men den laddade relativt snabbt i fönstret, jag lÀt den ligga i ett par dagar sedan fungerade den fint igen.
Om din klocka har Power Save funktion sÄ kan det vara en idé att aktivera det (om du inte har gjort det redan). Det "vÀrsta" som kan hÀnda Àr att klockan kan rÄka somna pÄ armen om man sitter stilla i ett mörkt rum sent pÄ kvÀllen, men den vaknar ju direkt om man vinklar upp handleden, sÄ inga problem.Man tÀnker att det ska vara rÀtt smart med en klocka som laddas med solcell, men jag bor rÀtt lÄngt norrut sÄ vi vi har polarnatt ett par mÄnader varje vinter. Min G-shock la av helt redan i december, sen var det bara att vÀnta tills solen dök upp igen innan jag kunde anvÀnda den. Radisoynk kan man ocksÄ glömma om man bor norr om polcirkeln! Men den laddade relativt snabbt i fönstret, jag lÀt den ligga i ett par dagar sedan fungerade den fint igen.
Ăr sjĂ€lv ev inne pĂ„ en multiband men vill helst ha en stealth variant. Hur upplever du den negativa displayen, hört frĂ„n annat hĂ„ll att den Ă€r svĂ„rlĂ€st dagtid?Idag var det svĂ„rt att vĂ€lja.
Slutade dock med GW-5000
Jag upplever inte den negativa displayen som sĂ„ svĂ„ravlĂ€st faktiskt, eller har inte reflekterat över det iallafall, sĂ„ det Ă€r vĂ€l ett gott tecken. PĂ„ min bild Ă€r den betydligt mörkare Ă€n den upplevs irl. Sen Ă€r det ju klart att den "vanliga" displayen Ă€r betydligt tydligare .Ăr sjĂ€lv ev inne pĂ„ en multiband men vill helst ha en stealth variant. Hur upplever du den negativa displayen, hört frĂ„n annat hĂ„ll att den Ă€r svĂ„rlĂ€st dagtid?
Ska du ha en negativ sĂ„ tycker jag att dom icke laddningsbara varianterna Ă€r bĂ€ttre. BĂ€ttre display. BĂ€ttre skĂ€rpa.Ăr sjĂ€lv ev inne pĂ„ en multiband men vill helst ha en stealth variant. Hur upplever du den negativa displayen, hört frĂ„n annat hĂ„ll att den Ă€r svĂ„rlĂ€st dagtid?
Tycker att om man ska ha neg disp sĂ„ skall den ha AEL, dvs att den lyser upp automatiskt nĂ€r man vinklar handleden. Annars blir det en hel del kisande o vridande o vĂ€ndande gör att hitta rĂ€tt vinkel.Ăr sjĂ€lv ev inne pĂ„ en multiband men vill helst ha en stealth variant. Hur upplever du den negativa displayen, hört frĂ„n annat hĂ„ll att den Ă€r svĂ„rlĂ€st dagtid?
StÀmmer det verkligen att 3421-modulen har WT? Hittar följande manual: http://support.casio.com/storage/en/manual/pdf/EN/009/qw3229.pdf dÀr 3229 och 3421 Àr likadana (fÄr samma svar om jag söker pÄ andra sidor). 3421 Àr vÀl samma modul som t.ex. sitter i DW-5030C.Som nÄgon pÄ WUS sa, 3421 modulen sitter bara i screwbacks (Àven om det verkar vara samma modul som 3229).
Det stÀmmer nog inte nej. StÄr det sÄ i manialen?StÀmmer det verkligen att 3421-modulen har WT? Hittar följande manual: http://support.casio.com/storage/en/manual/pdf/EN/009/qw3229.pdf dÀr 3229 och 3421 Àr likadana (fÄr samma svar om jag söker pÄ andra sidor). 3421 Àr vÀl samma modul som t.ex. sitter i DW-5030C.
StÄr bl.a. i den bilden du klippte in:Det stÀmmer nog inte nej. StÄr det sÄ i manialen?
Edit: stÄr inte i manualen. Vart fick du det ifrÄn? PÄ nÄgon sida eller?
Kanske. Kan inte bestÀmma mig för om den Àr snyggare Àn DW-5030C.SÀkert klippt och klistrat fel info undrar nÀr dom slÀpps. Vissa sÀger slutet av mars, vissa mitten av april.
Ska du köpa?
Jag vill ha bĂ€gge tvĂ„. BĂ„de 5035 och 5735. Ăr helt sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r standard modulen utan wt vilket jag föredrar. DĂ„ har den tid i alla lĂ€gen.Kanske. Kan inte bestĂ€mma mig för om den Ă€r snyggare Ă€n DW-5030C.
Vilken info Àr rÀtt dÄ? Det Àr vÀl mer troligt att det blir 3421-modul och dÀrmed ingen WT?
SjÀlv dÄ?
Ja, WT Ă€r överskattat. Det kan man Ă€ndĂ„ i huvudet ;-)Jag vill ha bĂ€gge tvĂ„. BĂ„de 5035 och 5735. Ăr helt sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r standard modulen utan wt vilket jag föredrar. DĂ„ har den tid i alla lĂ€gen.
Hade en. Tror @Gringubben har en dw-5030 dockJa, WT Àr överskattat. Det kan man ÀndÄ i huvudet ;-)
Har inte du en DW-5030C? Jag kanske gillar fÀrgen pÄ den bÀttre.
Snygg sak (trots att den har visare )Blev lite dÄliga bilder sÄhÀr pÄ kvÀllen , men nu Àr den hÀr. Första quad sensorn pÄ forumet?
Gwn-q1000. Ska ta bÀttre bilder i dagsljus. Gör den inte riktigt rÀttvisa i sÄnt hÀr kasst ljus. Snyggaste tavlan jag sett pÄ en g-shock.Snygg sak (trots att den har visare )
Vad Àr det för nummer pÄ den?