• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
STÄNG AV automatisk uppdatering och kör manuellt en gĂ„ng i mĂ„naden, lĂ„t den sova i fred pĂ„ natten, det finns inget skĂ€ll att den uppdateras varje natt och belastar batteriet för det, den diffar Ă€ndĂ„ max 10 sek/mĂ„nad.
Min AQS-810W Àr 6 Är gammal och batteriet stÄr pÄ H sen dag ett, har aldrig gÄtt ner till M en enda gÄng. Diffar 7 sek/mÄnad. NÀr den inte Àr pÄ handen dÄ vilar den pÄ fönsterbrÀdan.
Min G-9300 diffar mycket... 3 sek/mÄnad :D
Jag förstÄr vad du menar, men det mÄste vÀl ÀndÄ vara mer ok att vara anal kring synkningen Àn av att batteri indikatorn alltid ska visa full? ;) Det Àr ju trots allt en radiosynkad klocka med hela tre lÀgen batteriet kan visa laddningen pÄ. Men dom hÄller verkligen tiden bra mellan synkningarna :)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag förstÄr vad du menar, men det mÄste vÀl ÀndÄ vara mer ok att vara anal kring synkningen Àn av att batteri indikatorn alltid ska visa full? ;) Det Àr ju trots allt en radiosynkad klocka med hela tre lÀgen batteriet kan visa laddningen pÄ. Men dom hÄller verkligen tiden bra mellan synkningarna :)
Batteriindikatorn mĂ„ste sĂ„klart inte alltid stĂ„ pĂ„ H, men det Ă€r ju lite störigt nĂ€r datumet försvinner för att den ska blinka ”LOW” i den rutan var och varannan dag. (Och Ă€nnu störigare blir det nĂ€r det, som sagt, Ă€r ett nytt pĂ„fund som plötsligt dyker upp utan till synes rimlig förklaring)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
GrÀvde fram denna skönheten idag!
DSC02717.jpg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Denna kom högst oplanerat i min Ă€go idag dĂ„ en kollega sĂ„g min Mudmaster förra veckan och insĂ„g att han behövde en sĂ„n i sitt liv och som icke fullblods klockidiot sĂ„ ville han dĂ€rför sĂ€lja sin Rangeman (”de Ă€r ju sĂ„ lika”). SĂ„ vad gör man som en god kollega? Bara att stĂ€lla upp och köpa den sĂ„ att han kan gĂ„ vidare i sin klockresa!

D7_FC17_F1-6_E57-4665-9889-_D2_E091_A15_CD3.jpg
 

ekan76

Omega
Denna kom högst oplanerat i min Ă€go idag dĂ„ en kollega sĂ„g min Mudmaster förra veckan och insĂ„g att han behövde en sĂ„n i sitt liv och som icke fullblods klockidiot sĂ„ ville han dĂ€rför sĂ€lja sin Rangeman (”de Ă€r ju sĂ„ lika”). SĂ„ vad gör man som en god kollega? Bara att stĂ€lla upp och köpa den sĂ„ att han kan gĂ„ vidare i sin klockresa!

D7_FC17_F1-6_E57-4665-9889-_D2_E091_A15_CD3.jpg
Det var fint gjort av dig!
 
  • Like
Reactions: S.L

Fujoor

Patek
2-Faktor
AngÄende kommande DW-5035d sÄ sprang jag pÄ denna sida som listar "expected retail price" pÄ $200 vilket kÀnns riktigt överkomligt!
https://shop.topperjewelers.com/collections/all-watches/products/g-shock-dw5035d-1b
StÄr Àven att den berÀknas komma in i Maj 2018
Löjligt bra! Jag hoppas bara pĂ„ att bĂ„de dw5735 och dw5035 Ă€r screwback. 5035 fĂ„r man vĂ€l nĂ€stan sĂ€ga att det vore osannolikt om det inte vore det. Är lite osĂ€krare med 57an.
 

El Guapo

Cartier
Dagens blev en gosig DW-6900 frÄn okÀnt Ärtal.
Enda man stör sig pÄ Àr spÀnnet. Man tvingas böja bandet i en snÀv 180 svÀng sÄ man tror att det ska gÄ av. Ingen slump att det inte Àr standard nuförtiden.
IMG_9028.JPG
IMG_9035.JPG
IMG_9037.JPG
 
Senast Àndrad:
Topp