• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Linde Werdelin tråden.

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nu är man med i LW klubben 😊 nykär igen, nu letar man ju nya band till den. Fick välja att ta brunt eller vitt gummi..landar nog på att behålla de bruna. Sen ska jag nog beställa ett brunt struts eller grönt vs grått ”gator” kommer beställa från wisentex
5097928A-2675-4F85-A3E2-0CD60883DAB7.jpeg
Jag har beställt från Wisentex, borde dyka upp inom en snar framtid 😎 har även ett därifrån sedan tidigare, ett blått "alcantara" 😃
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Var dom värda sitt pris?
Jag köpte ett bättre begagnat på Ebay, jag gav väl 1500kr kanske. Om man säger som så, original är ju egentligen svindyrt enligt mig hehe, så det är ju bra pris på dom🤣 den jag har är i bra skick och känns som bra kvalité!!
Tycker det ser ut som att tyget ofta släpper intill boetten på de jag sett på Insta. hur upplever du det?
Okej, har inte någon negativt att säga än hehe, men har ju varierat fram å tillbaka mellan flera olika så kan ju vara att den är för lite använd hehe 😎
Glöm inte skicka massa bilder när de dyker upp
Absolut! Har precis skickat iväg min LW till UK nu på garantiservice, så den är nog borta ett gäng veckor 😭 har strulat med tullen så det är andra gången jag testar att skicka dit den 🤣😅
Men postar givetvis bilder på bandet i sig när det kommer 🤩
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nytt band, nya möjligheter (om man nu inte hade lagt Linde Werdelinen på postlådan för ett par dagar sedan för en service........).

Nä men jag tänkte iaf posta bilder på mitt nyhämtade Linde Werdelin-band från Wisentex.

IMG_20220729_121933477.jpg

IMG_20220729_122128918.jpg
IMG_20220729_122159082.jpg
IMG_20220729_122205515.jpg
Test

Är någon slags mocca eller liknande på insidan för att den skall ligga skönt mot handleden

IMG_20220729_122729874.jpg
IMG_20220729_122739739.jpg
IMG_20220729_122747361.jpg
IMG_20220729_122756010.jpg


Sammanfattning utan att ens ha testat bandet... Riktigt fin finish, längtar till att få testa på min Biformeter när den kommer åter!
Har aldrig använt ett Nylon-band förut och inte heller ett kardborre, så ska bli spännande :D
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nytt band, nya möjligheter (om man nu inte hade lagt Linde Werdelinen på postlådan för ett par dagar sedan för en service........).

Nä men jag tänkte iaf posta bilder på mitt nyhämtade Linde Werdelin-band från Wisentex.

IMG_20220729_121933477.jpg

IMG_20220729_122128918.jpg
IMG_20220729_122159082.jpg
IMG_20220729_122205515.jpg
Test

Är någon slags mocca eller liknande på insidan för att den skall ligga skönt mot handleden

IMG_20220729_122729874.jpg
IMG_20220729_122739739.jpg
IMG_20220729_122747361.jpg
IMG_20220729_122756010.jpg


Sammanfattning utan att ens ha testat bandet... Riktigt fin finish, längtar till att få testa på min Biformeter när den kommer åter!
Har aldrig använt ett Nylon-band förut och inte heller ett kardborre, så ska bli spännande :D
Snyggt!
Ny bedömning efter en del bruk tack :)
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Sitter någon på roliga band,även vanligt spänne o vill sälja får ni gärna pm:a
 
Senast ändrad:

Fergi

Rolex
2-Faktor
Ett tips är att införskaffa ett vitt och deras nya gröna till den 👍
Fick med 2 band till den, vitt och brunt och fick välja ett av dom eller köpa till de jag inte vill ha (2k) var helt säker på att behålla bruna men nu är jag osäker om jag inte ska ha de vita också..ska byta band till de vita ikväll och testa 1-2dagar
 

_robban

Cartier
2-Faktor
En fråga om just bandbyte, vilken storlek på insexnyckel ska man köra med för att inte skada skruvskallarna allt för mycket? Provat lite här hemma med olika nycklar men tycker de inte känns helt hundra.

[Edit] Bara för info om någon nu söker efter storlek. Jodå det är allt 2mm och ser att i vissa verktygssattser tex Ifixit's så benämns den 5.5 (oklart varför)
 
Senast ändrad:

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
En fråga om just bandbyte, vilken storlek på insexnyckel ska man köra med för att inte skada skruvskallarna allt för mycket? Provat lite här hemma med olika nycklar men tycker de inte känns helt hundra.
Har för mig att 2mm är den som passar bäst. Kanske skulle vara 2,1 eller liknande men är väl svårt att få tag i.
Denna kör jag, funkar kanon

IMG_20220730_123620151~2.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
En fråga om just bandbyte, vilken storlek på insexnyckel ska man köra med för att inte skada skruvskallarna allt för mycket? Provat lite här hemma med olika nycklar men tycker de inte känns helt hundra.
Jag köpte en 2mm på classe och den funkar kanon.
Men jag är verkligen sugen på ett ”vanligt” spänne istället för viklåset.
Är de någon som har ett liggandes så köper jag gärna de?
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Sen kommer jag att välja de bruna gummit och kommer inte köpa till de vita. Kommer skicka tillbaka de vita gummit på måndag om de inte är så att någon här är sugen på de. 2k vill handlaren ha för gummit.
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte en 2mm på classe och den funkar kanon.
Men jag är verkligen sugen på ett ”vanligt” spänne istället för viklåset.
Är de någon som har ett liggandes så köper jag gärna de?
Jag har vanligt spänne och gillar det mycket! Tyvärr inget till salu.
Angående insex-nyckeln får man ju ändå ha lite sunt förnuft och inte vålda skruven så den skadas 😎 jag kör också 2mm och funkar kanon 👌
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Nu är man med i LW klubben 😊 nykär igen, nu letar man ju nya band till den. Fick välja att ta brunt eller vitt gummi..landar nog på att behålla de bruna. Sen ska jag nog beställa ett brunt struts eller grönt vs grått ”gator” kommer beställa från wisentex
5097928A-2675-4F85-A3E2-0CD60883DAB7.jpeg
Ser ut att vara Emlans gamla. Fixade Gripenbro bezeln på den? Jag var tidigare sugen men man var tvungen att skicka klockan till LW för reparation. De skulle ha 310gbp för bara frakteno_O
Edit: såg nu att det står ”ingen klick” på hemsidan
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Ser ut att vara Emlans gamla. Fixade Gripenbro bezeln på den? Jag var tidigare sugen men man var tvungen att skicka klockan till LW för reparation. De skulle ha 310gbp för bara frakteno_O
Edit: såg nu att det står ”ingen klick” på hemsidan
Stämmer de är den ”utan klick” i bezeln men är riktigt nöjd.
Ska prata med min uris här i Visby o se vad han kan ordna..hittills har han löst 10/10 vad jag bett han om
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Stämmer de är den ”utan klick” i bezeln men är riktigt nöjd.
Ska prata med min uris här i Visby o se vad han kan ordna..hittills har han löst 10/10 vad jag bett han om
Hoppas han kan fixa det :) Jag frågade LW om de kunde skicka enbart click spring men det var ett nej på det. Tråkigt när det är en easy fix. Läste dock på WUS (om jag inte missminner mig) att de ville byta hela bezeln och inte bara click spring när en kille hade samma problem. Detta skulle bli betydligt dyrare.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Någon som vill byta till ett brunt gummi med viklås? Är sugen på rött eller svart men alla av intresse
 
Senast ändrad:

Fergi

Rolex
2-Faktor
Någon som vet ett vanligt spänne som skulle funka som är am? Jag mätte bandet till 21mm. Nån som testat kanske?
 
Topp