Riktigt schysst den där!Kör stor-klockan idag, premiär och plasten åkte av. Jäkligt trevlig gummi på det bandet. Mjukt och fint. Sitter som en smäck även om den är stor. Trevlig baksida. Ha en fin helg!
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt schysst den där!Kör stor-klockan idag, premiär och plasten åkte av. Jäkligt trevlig gummi på det bandet. Mjukt och fint. Sitter som en smäck även om den är stor. Trevlig baksida. Ha en fin helg!
![]()
![]()
Riktigt schysst den där!Hade det inte varit för en knaper klockbudget just nu hade jag slagit till...
![]()
Tips! Lägg upp en köpannons...Ser riktigt trevligt ut.
Någon du vill göra dig av med i din samling?
Ser riktigt trevligt ut.
Någon du vill göra dig av med i din samling?
Hej!
Precis fått hem min 3501riktigt snygg!
Är det normalt att man kan röra bezeln lite? Att där är lite spelrum eller vad man kan säga? Sen klickar den ju såklart som vanligt![]()
Har beställt en 3001. Väntas anlända i slutet av veckan. Återkommer med bild.![]()
Helt rätt, börja med originalet. Det upplevs som en nätt klocka som du inte kommer känna av på armen. Jag tycker det är positivt. Vill man ha större finns andra modeller.
Här har vi då originalet 3001.
![]()
Hej Luminox-vänner!
I ett inbrott i höstas blev jag av med några klockor, bl a en 3051.BO, strax innan jul hittade jag, vad som verkade vara en okej deal från UK (ny). Men nu när jag börjat använda den så är det uppenbart att den tappar tid. Någon annan som har erfarenhet av detta och vad det kan tänkas kosta att åtgärda? Har verkligen uppskattat denna klocka som beater i många år och skulle gärna ha den kvar. Har kontaktat säljaren, får se vad de säger.
Den Quartz skall ju inte tappa tid om inte batteriet är slut. Ett sådant byte är enkelt och billigt. Kanske mellan 250-350kr med ny packning och trycktest.
Den är bra den där, får jag fråga vad det är för diameter på klockan?Här har vi då originalet 3001.
![]()
Har ägt ett antal Luminox. Alla sålda förutom min Atacama. Den fick stanna för färgens skull.![]()
Då de flesta Luminox nyttjar T25, som efter ett par år är alldeles för svaga för en med gubbsyn, bytte jag till T100 och brittiska Nite.
Oslagbart.
Den är bra den där, får jag fråga vad det är för diameter på klockan?![]()
Den är bra den där, får jag fråga vad det är för diameter på klockan?![]()
Tack för svar! Ja kan hålla med men den passar din handled braDiametern är 43mm. Ser större ut på bilden.