• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Luminoxtråden

71F43036-ADBB-4813-B851-7EBFB90B7709.jpeg
My favorite 👍
 

Nismo

Breitling
Hej! Söker med ljus och lykta viket band som Paul Walker använder på sin Luminox 3001 i F&F? Ser ej ut att vara ett natoband, mer som ett kardborre men hittar ingenting alls! 😭
 

Bilagor

  • Screenshot_20210301_225319_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210301_225319_com.facebook.katana.jpg
    80.1 KB · Visningar: 38
  • Screenshot_20210301_225310_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210301_225310_com.facebook.katana.jpg
    99.6 KB · Visningar: 32
  • Screenshot_20210301_225301_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210301_225301_com.facebook.katana.jpg
    117 KB · Visningar: 33

Anonym195

Breitling
Ny medlem och bumpar väl denna tråden.

Finklockan är för tillfället en Luminox sr-71 limited edition, 300 ex tillverkade, inköpt 2015 (med mobilkamerafoto därefter..) 🙂

Screenshot_20210329-165306_Instagram.jpg


Vardagsklockan är en F-35 lightning, ingen bild tyvärr.. välanvänd i hantverkaryrke och hållit ihop sen 2014.

🙂 har snöat in på ett annat märke nu så förhoppningsvis blir det ett nytt köp så småningom 🙂
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Ny medlem och bumpar väl denna tråden.

Finklockan är för tillfället en Luminox sr-71 limited edition, 300 ex tillverkade, inköpt 2015 (med mobilkamerafoto därefter..) 🙂

Screenshot_20210329-165306_Instagram.jpg


Vardagsklockan är en F-35 lightning, ingen bild tyvärr.. välanvänd i hantverkaryrke och hållit ihop sen 2014.

🙂 har snöat in på ett annat märke nu så förhoppningsvis blir det ett nytt köp så småningom 🙂

Välkommen och grattis till en fin och unik klocka.
 

Whiskwatch

Panerai
Tjenare!
En liten fråga bara, vilken Luminox hade ni kört på till en polis? Den behöver ju inte vara en tank men ändå klara av en å annan brottningsmatch utan att falla i bitar. Sen ska den ju inte vara för dyr så man behöver vara allt för rädd om den. Finns det något annat märke ni annars tycker passar? (Förutom G-shock)
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Tjenare!
En liten fråga bara, vilken Luminox hade ni kört på till en polis? Den behöver ju inte vara en tank men ändå klara av en å annan brottningsmatch utan att falla i bitar. Sen ska den ju inte vara för dyr så man behöver vara allt för rädd om den. Finns det något annat märke ni annars tycker passar? (Förutom G-shock)
Datumkomplikation och bra lume (alternativt upplyst urtavla) är två egenskaper du ska leta efter.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tjenare!
En liten fråga bara, vilken Luminox hade ni kört på till en polis? Den behöver ju inte vara en tank men ändå klara av en å annan brottningsmatch utan att falla i bitar. Sen ska den ju inte vara för dyr så man behöver vara allt för rädd om den. Finns det något annat märke ni annars tycker passar? (Förutom G-shock)

Mitt råd hade varit originalet som heter 3001. Finns även i helsvart. Se se mina bilder längre bak i tråden. Jag rekommenderar denna för att den är lätt och smidig vilket gör att klockan inte stöter emot eller är i vägen. En direkt träff klarar den inte. Luminox är en hyfsad tålig klocka, men inte en perfekt slagpåse. Mer då billig att ersätta. Navy seals kontroller och eventuellt byter sin klocka före varje mission.

 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tjenare!
En liten fråga bara, vilken Luminox hade ni kört på till en polis? Den behöver ju inte vara en tank men ändå klara av en å annan brottningsmatch utan att falla i bitar. Sen ska den ju inte vara för dyr så man behöver vara allt för rädd om den. Finns det något annat märke ni annars tycker passar? (Förutom G-shock)

Eller en sådan här CWC.
 

Whiskwatch

Panerai
Eller en sådan här CWC.
Har haft en såndär för inte så länge sedan, grym klocka men sugen på att testa något nytt. Gillar hur Luminox ser ut men var mer fundersam över hur den klarar av smällar. Sett lite bilder här i tråden på spruckna glas osv. Sen så ska det ju vara lite av en ”slit och släng” klocka och då bör priset inte vara för högt :)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Har haft en såndär för inte så länge sedan, grym klocka men sugen på att testa något nytt. Gillar hur Luminox ser ut men var mer fundersam över hur den klarar av smällar. Sett lite bilder här i tråden på spruckna glas osv. Sen så ska det ju vara lite av en ”slit och släng” klocka och då bör priset inte vara för högt :)

Jag bytte glas för 800kr, inkl arbete. Det var ok för mig. Finns även varianter med safirglas, dock lite dyrare.

Många har klagat på de billigaste modellen, som kom för något år sedan. Turtle som kostar 2000-2500kr jmf originalet som listar på 4000kr. Originalet eller de nyaste modellerna är mycket bättre.
 

Whiskwatch

Panerai
Jag bytte glas för 800kr, inkl arbete. Det var ok för mig. Finns även varianter med safirglas, dock lite dyrare.

Många har klagat på de billigaste modellen, som kom för något år sedan. Turtle som kostar 2000-2500kr jmf originalet som listar på 4000kr. Originalet eller de nyaste modellerna är mycket bättre.
Okej tack så mycket för hjälpen, hoppas nån sån dyker upp på köp och sälj här snart :)
 

Whiskwatch

Panerai

ScubaKing

Audemars
Luminox 3089.
Har funderat länge på att köpa denna, jag gillar när det händer saker på urtavlan (tänk Breitling), så denna bör passa mig perfekt! Snygg som fan är den med. Väger i stort sett ingenting, lyser i 25 år och lite till. Lite stor kanske men jag gillar stora klockor. Denna med ett par slitna ljusa jeans och en tisha så är man på gång :cool:

Luminox 3089.jpg
 

gjutjärn

Breitling
Hej.
Behöver hjälp med att hitta Tyhcometer ringen till min Luminox.
Har mailat ex . antal gånger Luminox men får inga svar alls.
har försökt fått tag i generalagenten i Sverige men inga svar alls har även prövat återförsäljare men de har inga svar :D
Har ni någon koll hur jag kan göra?
Tack på förhand.
 

Bilagor

  • 20210325_145921.jpg
    20210325_145921.jpg
    172.5 KB · Visningar: 19

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej.
Behöver hjälp med att hitta Tyhcometer ringen till min Luminox.
Har mailat ex . antal gånger Luminox men får inga svar alls.
har försökt fått tag i generalagenten i Sverige men inga svar alls har även prövat återförsäljare men de har inga svar :D
Har ni någon koll hur jag kan göra?
Tack på förhand.

Har du kollat med klockmaster globen? De har hjälpt mig.

 

Jjk

Omega
Någon som har eller haft en Luminox med stållänk? Är det något att har? Har haft en Pointman, men med gummiarmband bara.
 
Topp