• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Luminoxtråden

Molsson

Breitling
43mm end to end, men den är 38mm runt ”bezel”:n. Kronskydd och en puckel på sidan tar några mm. Så jag upplever den som inte så stor på handen. Jmf med andra dykklockor som är 43mm känns den liten.

Tar en bild på min Tudor Pelagos på 43mm och en svart 3000 Luminox.
F5B81E30-817A-4746-BCEE-4702D6E3AB3D.jpeg

Ja den sen minsann betydligt mindre ut än Tudorn! Kronskyddet verkar ändå vara slimmat för klockan i fråga :)
 

embassyone

Omega
2-Faktor
Hej,

Som sagt tidigare, så fick jag min 3001 för en vecka sedan. Vad jag lagt märke till är att bezelringen har ganska mycket "spel",
och är inte alls så precis som andra klockor med bezelringar. Det är också en känsla av att ringen är aningen för stor. Det går att
rucka på den en del.
Så, ni som har en 3001, får ni samma feeling av bezelringen? Skall jag kanske skicka tillbaks den, eller är dom så? :rolleyes:
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Hej,

Som sagt tidigare, så fick jag min 3001 för en vecka sedan. Vad jag lagt märke till är att bezelringen har ganska mycket "spel",
och är inte alls så precis som andra klockor med bezelringar. Det är också en känsla av att ringen är aningen för stor. Det går att
rucka på den en del.
Så, ni som har en 3001, får ni samma feeling av bezelringen? Skall jag kanske skicka tillbaks den, eller är dom så? :rolleyes:

Inte på min, den sitter inte stenhårt, men jag skulle inte säga att den är för stor eller att det rör sig mycket. Prova med att gå in till en AD och jämför. Annars får du komma förbi Sundbyberg och klämma på min som referens.
 

ted

Omega
2-Faktor
Spontanköpte en luminox. Min första kvartzare.
Positivt överraskad över hur skönt gummit är. Gillar klockan till utseende men tycker den känns lite lätt. Man kanske vänjer sig vid vikten av kompositen. Tycker Annars om när man känner lite tyngd från klockan.
Prisvärd och snygg modell. Beställde även ett grönt Nato till den men det kommer först i veckan
187A27FD-B13C-4DE5-923E-C985892D21FD.jpeg
 

Stenholm13

Cartier
Någon som har en sådan här? Som har lust att berätta vad ni tycker? Och kanske lite bilder,
Luminox navy seal xs 3252
 

Bilagor

  • 23B74CA4-8383-452F-8672-51780A386A87.jpeg
    23B74CA4-8383-452F-8672-51780A386A87.jpeg
    93.4 KB · Visningar: 11

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Nån som vet andrahandsvärdet på scott casell deep dive? Automatiska varianterna i stål

beror på skick och om garanti finns kvar eller ej. Om du får tag i en i Sverige så köp. Blev erbjuden en mer eller mindre ny för 14’ i Schweiz, men tackade nej, den är stor och tung. Jag hade gissat på 10-12’ och här på KS under 10’ för att få den såld.

kolla här:
https://zakwatch.ch/de/luminox-deep-dive-1520-series-xs-1521.html

Och här:
https://zakwatch.ch/de/luminox-scott-cassel-deep-dive-automatic-1520-se-xs-1523.html
 
Senast ändrad:

Stenholm13

Cartier
beror på skick och om garanti finns kvar eller ej. Om du får tag i en i Sverige så köp. Blev erbjuden en mer eller mindre ny för 14’ i Schweiz, men tackade nej, den är stor och tung. Jag hade gissat på 10-12’ och här på KS under 10’ för att få den såld.
Okey! Skulle jag få tag på en för 10 så skulle ja slå till direkt! Men verkar svårt att få tag på, går ju stt då tag på nya, men känns som att andrahandsvärdet är för dåligt för att man ska lägga 20k på en ny
 
Topp