• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 336 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 308 47.8%

  • Totala väljare
    644

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fick hem denna idag, förjäkla bra klocka alltså :D
642DAA8A-2256-49FD-9467-F406DF534B24.jpeg
 

klockster

Breitling
Ja fyfan. Men jag misstänker att den kommer vara minst 41mm, rätt så tjock och ha patinerad lume....
Perfekt hade den varit i typ 37-39mm, slimmad (även om det innebär ETA 2892 istället för in-house) och vanlig jädra superluminova till ett överkomligt pris (typ nya SMPc-priset) och så givetvis INTE i limited edition. Där har vi en perfekt dykare och som du säger en sub-dödare, enligt mig.
Jag håller med, Omega sitter på en så bisarrt fin "portfölj av ikonisk design", men har tidvis haft svårt att just få till en smakfull balans i designen i de hör sammanhangen, både vad gäller storlek på boett och tjocklek. Man, eller jag, kan ibland tycka att det inte borde vara så svårt.
 

Skylla

Omega
Märkte precis att bezelen på min seamaster har blivit extremt trög. Förmodligen något kladd efter matlagning. Tips? Ska jag lämna in den för rengöring? Glad för alla tips jag kan få. Bor centralt i Stockholm så ger gärna rekommendation på var jag ska lämna in den om det så krävs. Tack!


*Uppdatering: fick ordning på det mer lite ljummet vatten och yes. Tack ändå!
 
Senast ändrad:
Topp