• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642
Har ju släppts caliber 3861 manuell co-axial METAS nu i två limiterade Apollo 11-versioner. Helt säkert kommer det fler och jag vill tro i en "vanlig" icke-LE stålversion. Vi får inga svar innan Omega offentliggör det på insta/websidan. Jag ställde exakt denna fråga till Claes, Omegas representant i Sverige under ett event i november.

Aha, det är så det ligger till, Quality response!

Jag är tillbaka i "velarstadie" i klocksvängen, nu äre speedy det velas över:p
 

MrGranberg

Panerai
2-Faktor
En bild:)
A54F622A-6B2D-41F1-B227-D21F5B3F1107.jpeg
 

Maccan

Omega
2-Faktor
Letar efter bra verktyg för att kunna byta band på min Planet ocean Xl.
Någon som har tips på var man kan köpa för en rimlig peng?
Är det någon speciell modell man behöver?
 

saferide

Omega
2-Faktor
Kan inte ni Railmaster ägare lägga upp lite fina bilder (gärna med spännande armband) ? En finfin klocka har jag just insett...
 

CalleHalmstad

Breitling
6F0B0EFD-D11E-4FD3-AAC4-D055007537C9.jpeg
Hejsan Klocksnackare, jag har en gammal Omega Seamaster 300m Quartz som ja köpte ny i Danmark 2002, den är en keeper och kommer stanna kvar i samlingen mest för att det va den klockan jag fastnade för efter att ha sett ett antal Bondfilmer med Pierce Brosnan.

Men mycket vill ha mer..och så är det ju även med klockor.
Så nu har suget blivit större efter en Svart Seamaster diver 300m med det nya Co Axial urverket och den keramiska kransringen.
När ersattes den klassiska fuskläderboxen av den mycket pampigare trälådan?

Är det någon som har en svart sådan seamaster i fullsize, har för mig det är 41mm som dom vill skiljas från så får ni gärna pm:a mig.

Ha en fortsatt bra kväll.


/Calle
 
6F0B0EFD-D11E-4FD3-AAC4-D055007537C9.jpeg
Hejsan Klocksnackare, jag har en gammal Omega Seamaster 300m Quartz som ja köpte ny i Danmark 2002, den är en keeper och kommer stanna kvar i samlingen mest för att det va den klockan jag fastnade för efter att ha sett ett antal Bondfilmer med Pierce Brosnan.

Men mycket vill ha mer..och så är det ju även med klockor.
Så nu har suget blivit större efter en Svart Seamaster diver 300m med det nya Co Axial urverket och den keramiska kransringen.
När ersattes den klassiska fuskläderboxen av den mycket pampigare trälådan?

Är det någon som har en svart sådan seamaster i fullsize, har för mig det är 41mm som dom vill skiljas från så får ni gärna pm:a mig.

Ha en fortsatt bra kväll.


/Calle

Lite oklart vad du söker. Vill du ha en 41 Co-axial med keramisk ring (populärt kallad SMPc) eller en ny Master Co-axial, som kom 2018 och är 42 mm?(Som också är en SMPc:D)

Ang. Lådan så har jag för mig 2014!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hur känns storleken (även höjden) på den du har? Tycker den ser helt rätt ut!
Oh, den är mycket skön att bära! Jag kör den dagligen på jobb och fritid. Har blivit favoriten, den dagliga. Tycker storleken funkar bra. Jag har väldigt smala handleder, så större skulle jag personligen få svårt att bära upp (såklart även beroende på utformning osv).

0B9E584E-6007-4042-A03A-D8A5A06614DF.jpeg
E50AE16B-4D78-4F9F-B7E5-EF6230B1D992.jpeg
80D097C6-37F3-4FBA-A08E-E842149AA65A.jpeg
A42FB14F-23CD-4FFC-B30C-61ED80A2D332.jpeg
 

CalleHalmstad

Breitling
Lite oklart vad du söker. Vill du ha en 41 Co-axial med keramisk ring (populärt kallad SMPc) eller en ny Master Co-axial, som kom 2018 och är 42 mm?(Som också är en SMPc:D)

Ang. Lådan så har jag för mig 2014!

Det är den äldre SMPC som jag söker, gillar det nya urverket i den nya 2018 klockan samt större diametern, men jag har svårt för dom grå ränderna i urtavlan på dom nyare, samt tycker jag att helium escape ventilen sticker ut för mycket på dom nya.
 

Robbanc76

Cartier
Det är den äldre SMPC som jag söker, gillar det nya urverket i den nya 2018 klockan samt större diametern, men jag har svårt för dom grå ränderna i urtavlan på dom nyare, samt tycker jag att helium escape ventilen sticker ut för mycket på dom nya.
He-ventilen tänker man inte på och "de grå ränderna" (vågor) gör bara klockan så mycket snyggare.
Om du inte sett den nya "in person" så bör du göra det innan du bestämmer dig.
IMG_20191210_141605_862.jpg
 

CalleHalmstad

Breitling
He-ventilen tänker man inte på och "de grå ränderna" (vågor) gör bara klockan så mycket snyggare.
Om du inte sett den nya "in person" så bör du göra det innan du bestämmer dig.
IMG_20191210_141605_862.jpg
Smaken är som baken och tur är väl det :)
Jag tycker att när solen skiner på den nya så ser man dom grå linjerna i urtavlan mer, däremot i dunkel belysning så försvinner dom bättre.
Jag gillar en mer sober helsvart ton på urtavlan, däremot så tycker jag att siffrorna på kransringen är snyggare på den nya 42mm i vitt som blir bättre kontrast jämnfört med dom silverfärgade sifforna på den äldre smpc.
 
Topp