• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Ja, det är klart. Om sanningen ska är fram så är inte stormförtjust i armbandet och hade förmodligen ändå tänkt att byta. Kvaliteten på själva klockan väger dock upp måste jag säga! Det jobbiga med att leta nytt armband är storleken (21mm) som inte verkar vara speciellt vanlig. Tack för svar!

Varför inte kontakta någon av de duktiga lädersnidarna på forumet och få ett custom, kvalite kontra pris brukar vara riktigt bra!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg Köpte min orient här på KS , fick den i tisdags . Det är en Ray och jag är nöjd , ska ner till Teneriffa på söndag och glida runt med den i ..... Baren:happyhappy:
Perfekt!
Behöver du inte oroa dig för klockan om du skulle råka vingla i poolen vid hemkomst. ;)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har en liten fundering. Satt å kollade orient på Ebay förut och såg en massa 3 star chrystal modeller nya som gamla begagnade vintage modeller. Aldrig sett dessa nya modeller hos nån handlare på nätet tidigare, vad är detta för en modell serie?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Min Sun & Moon och jag klickar inte. Jag vet inte vad det är. Den känns för stor.
Den är fruktansvärt vacker men jag bär en helt enkelt bara inte. Så jag funderar på att byta ut den.

Tips på något i 2k-klassen så jag kan byta rakt av pengamässigt?

Jag har haft Orient Ray och Mako. Fina klockor, men tänkte mig något annat?

Tänk sport/dykare. Uppenbarligen är dress inte för mig.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Min Sun & Moon och jag klickar inte. Jag vet inte vad det är. Den känns för stor.
Den är fruktansvärt vacker men jag bär en helt enkelt bara inte. Så jag funderar på att byta ut den.

Tips på något i 2k-klassen så jag kan byta rakt av pengamässigt?

Jag har haft Orient Ray och Mako. Fina klockor, men tänkte mig något annat?

Tänk sport/dykare. Uppenbarligen är dress inte för mig.
M-force känns som det självklara valet om du inte räds storleken på dessa dykare.
Annars kan du ju bli först med nya Mako/Ray. De är ju trots allt rätt olika.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
M-force känns som det självklara valet om du inte räds storleken på dessa dykare.
Annars kan du ju bli först med nya Mako/Ray. De är ju trots allt rätt olika.
M-force är nog för stor.

Ja en Ray 2 hade kanske varit något.
Dock ogillar jag länken som fan. Den är bättre på Makon än Rayen men är så satans bred :/
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Har en liten fundering. Satt å kollade orient på Ebay förut och såg en massa 3 star chrystal modeller nya som gamla begagnade vintage modeller. Aldrig sett dessa nya modeller hos nån handlare på nätet tidigare, vad är detta för en modell serie?
Lågpris klockor i huvudsak riktade till u-länder (finns givetvis på andra marknader också). Tanken är en billig mekanisk klocka som håller tiden hyfsat för länder där ett batteribyte kan vara svårt att få till. På vissa marknader benämns dessa klockor även AAA. Oftast nån urgammal 469 variant till urverk som sitter i. Tror de klockorna brukar vara specade till +45/-30 s/d (eller nåt i den häraden)

Förr var three-Star benämningen på Orients standardklockor (t ex nästan alla KD är märkta *** eller AAA). Vet inte exakt när de ändrade trestjärniga klockor till att bli ultrabudgetklockor.

Crystal betyder bara att det är mineralglas och inte akryl på klockan.

Jag köpte en sån damklocka till tjejen (som är grymt ointresserad av klockor). Djävligt snygg klocka, automatiskt urverk går +25 s/d och länken är lika rasslig som en gammal rolexlänk samt dag och datumvisning med quickset på båda. För 350 kr (+150 kr i frakt :p ) är det bizzarrt mycket klocka för pengarna. Men köper du en ha i åtanke att det är en budgetklocka, finishen är inte uppe ens i Bsnbinonivå
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Min Sun & Moon och jag klickar inte. Jag vet inte vad det är. Den känns för stor.
Den är fruktansvärt vacker men jag bär en helt enkelt bara inte. Så jag funderar på att byta ut den.

Tips på något i 2k-klassen så jag kan byta rakt av pengamässigt?

Jag har haft Orient Ray och Mako. Fina klockor, men tänkte mig något annat?

Tänk sport/dykare. Uppenbarligen är dress inte för mig.
Kör på en Planet Orient med orangea inlägget i ringen.
image.jpeg
image.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lågpris klockor i huvudsak riktade till u-länder (finns givetvis på andra marknader också). Tanken är en billig mekanisk klocka som håller tiden hyfsat för länder där ett batteribyte kan vara svårt att få till. På vissa marknader benämns dessa klockor även AAA. Oftast nån urgammal 469 variant till urverk som sitter i. Tror de klockorna brukar vara specade till +45/-30 s/d (eller nåt i den häraden)

Förr var three-Star benämningen på Orients standardklockor (t ex nästan alla KD är märkta *** eller AAA). Vet inte exakt när de ändrade trestjärniga klockor till att bli ultrabudgetklockor.

Crystal betyder bara att det är mineralglas och inte akryl på klockan.

Jag köpte en sån damklocka till tjejen (som är grymt ointresserad av klockor). Djävligt snygg klocka, automatiskt urverk går +25 s/d och länken är lika rasslig som en gammal rolexlänk samt dag och datumvisning med quickset på båda. För 350 kr (+150 kr i frakt :p ) är det bizzarrt mycket klocka för pengarna. Men köper du en ha i åtanke att det är en budgetklocka, finishen är inte uppe ens i Bsnbinonivå
Jaha är det så det ligger till, tack för svar! Tyckte allt endel såg rätt schyssta ut, synd att det var riktiga budget klockor då men som sagt de kostade ju knappt nånting heller så vad kan man förvänta sig. Tror säkert som du säger att det ändå är mycket klocka för pengarna, det brukar ju vara fallet med orient!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tror vi har lyckats missa nya kalenderklockan totalt.
Måste säga att det är den mest lyckade hittills.
Världstid är helt klart det vettigaste att ha på vridringen.
FEU0B001B-2.jpg
 
Topp