• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

MagnusB

Breitling
2-Faktor
Fick hem min första Orient i dag är riktigt nöjd. Den kommer att få följa med till jobbet framöver
 

Bilagor

  • 20160201_200100.jpg
    20160201_200100.jpg
    50.3 KB · Visningar: 57

Alpha

Omega
Lite besviken.. Bestämde mig förra veckan för att beställa en bambino och fick bra tips på vart. Upptäckte att de modeller jag ville ha var slut på de tre sidor jag funnit klockan på... Seriouswatches, creationwatches och Newcam.it. Fyller dessa sidor på sina lager eller har en del av bambino klockorna upphört att tillverkas?
Fer2400bw tror jag den ska heta..
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Lite besviken.. Bestämde mig förra veckan för att beställa en bambino och fick bra tips på vart. Upptäckte att de modeller jag ville ha var slut på de tre sidor jag funnit klockan på... Seriouswatches, creationwatches och Newcam.it. Fyller dessa sidor på sina lager eller har en del av bambino klockorna upphört att tillverkas?
Fer2400bw tror jag den ska heta..
Klockan finns kvar i sortimentet på orient-watch.com iaf så förhoppningsvis har den inte utgått iaf.
Verkar vara slutsåld överallt däremot.
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Klockan finns kvar i sortimentet på orient-watch.com iaf så förhoppningsvis har den inte utgått iaf.
Verkar vara slutsåld överallt däremot.
Lite besviken.. Bestämde mig förra veckan för att beställa en bambino och fick bra tips på vart. Upptäckte att de modeller jag ville ha var slut på de tre sidor jag funnit klockan på... Seriouswatches, creationwatches och Newcam.it. Fyller dessa sidor på sina lager eller har en del av bambino klockorna upphört att tillverkas?
Fer2400bw tror jag den ska heta..
Är det den här du söker? Den heter ER2400BW på den här sidan. http://www.watches88.com/pd-orient-classic-automatic-er2400bw.cfm
 

DiverSailor

Breitling
Beställde en bambino FER24009W0 som beräknas komma när som helst nu. Var först inne på en star classic men gillade inte riktigt storleken. Har bara hört bra saker om bambino och väntar nu med spänning på att den ska anlända. Bilder kommer!
 

Subby

Rolex
Lite besviken.. Bestämde mig förra veckan för att beställa en bambino och fick bra tips på vart. Upptäckte att de modeller jag ville ha var slut på de tre sidor jag funnit klockan på... Seriouswatches, creationwatches och Newcam.it. Fyller dessa sidor på sina lager eller har en del av bambino klockorna upphört att tillverkas?
Fer2400bw tror jag den ska heta..
Neckwear.se har några bambino på försäljning, du kan kika på där om du vill.

Edit: de verkar ha slut på lagret
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kan lägga till en shop till i listan för Orient:

http://www.dutyfreeislandshop.com/

Beställde en Sun & Moon i tisdags. Levererades I dag redan.
Välpackat, sjukt snabb leverans och dessutom sparade jag mer än tusen spänn.

De har även 99,7% bra feedback på Ebay av cirka 30.000 beställningar. Rekommenderar!

Edit: Bilder kommer senare :) Men älskar den redan.


Paketöppning: https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-236#post-1245708
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kan lägga till en shop till i listan för Orient:

http://www.dutyfreeislandshop.com/

Beställde en Sun & Moon i tisdags. Levererades I dag redan.
Välpackat, sjukt snabb leverans och dessutom sparade jag mer än tusen spänn.

De har även 99,7% bra feedback på Ebay av cirka 30.000 beställningar. Rekommenderar!

Edit: Bilder kommer senare :) Men älskar den redan.

Verkar vara ett bra ställe att handla på. De skriver även ner värdet till 35 dollar för att minska chansen till att behöva betala tull och moms!
 

DiverSailor

Breitling
Då var den här! Orient Bambino FER24009W0. Anledningen till köpet ser ni strax till höger om klockan. Har länge funderat över en klocka som skulle passa till dessa manschettknappar och anser mig nu äntligen ha funnit den. Än så länge är jag mycket imponerad över hur mycket klocka jag fått för pengarna. Kommer definitivt inte bli min sista Orient. Armbandet är dock hårdare än en svärmors kärlek!

orient_.jpg
 

Alpha

Omega
Nu har det skett utveckling i min quest för bambinon då jag igår fick svar via mail av en av de tidigare nämna siterna. Modellen kommer in hos de flesta lager i slutet av februari.. Kan möjligtvis gälla fler modeller.
 

DiverSailor

Breitling
Ni som har ägt eller äger en bambino 2nd gen, har ni samma problem med armbandet som jag har? Sömmarna skaver på handleden vilket är mycket obekvämt. Egentligen är det inte sömmarna som skaver utan små flikar av lädret som slitits upp i samband med att nålen har trängt igenom. Vågar man ge sig på att försöka klippa alt. fila en aning?


orient.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ni som har ägt eller äger en bambino 2nd gen, har ni samma problem med armbandet som jag har? Sömmarna skaver på handleden vilket är mycket obekvämt. Egentligen är det inte sömmarna som skaver utan små flikar av lädret som slitits upp i samband med att nålen har trängt igenom. Vågar man ge sig på att försöka klippa alt. fila en aning?


orient.jpg
Mitt enda tips är att köpa ett nytt lite bättre armband. Standardbanden på de billigare Orienterna är tyvärr inte så latjo.

Så som svar på din fråga, försök fila/klippa. Skiter det sig: köp nytt band.
 

DiverSailor

Breitling
Mitt enda tips är att köpa ett nytt lite bättre armband. Standardbanden på de billigare Orienterna är tyvärr inte så latjo.

Så som svar på din fråga, försök fila/klippa. Skiter det sig: köp nytt band.

Ja, det är klart. Om sanningen ska är fram så är inte stormförtjust i armbandet och hade förmodligen ändå tänkt att byta. Kvaliteten på själva klockan väger dock upp måste jag säga! Det jobbiga med att leta nytt armband är storleken (21mm) som inte verkar vara speciellt vanlig. Tack för svar!
 
Topp