• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ser alla dessa fina Orient klockor men hittar dock inte mycket när jag letar efter att köpa en. Är väldigt intresserad utav Orient Mako, Ray verkar dock som att dessa klockor är slutsåld på nästan alla sidor? Någon som har en seriös sida där man kan hitta dessa?
Tacksam för svar. :)
Kan utöver det som @Mforce rekommenderat nämna http://www.creationwatches.com/.

Bra utbud, service och leveranstid! :)
 

Granit

Breitling
Blev ganska nöjd med mina nya klockställ från Obris Morgan :)
image.jpeg
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Är det så? Okej, då får jag nog omformulera mig. MIN erfarenhet av deras service är bra, men som sagt, det är ju min personliga uppfattning.
Det har varit ett flertal fall på forumet med mer eller mindre defekta Seikos som skickats, varefter Creation tydligen varit ganska besvärliga i reklamationsprocessen. Men det är ju en risk som kan vara värd att ta med tanke på priset.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det har varit ett flertal fall på forumet med mer eller mindre defekta Seikos som skickats, varefter Creation tydligen varit ganska besvärliga i reklamationsprocessen. Men det är ju en risk som kan vara värd att ta med tanke på priset.
De kräver att kunden står för retur till Singapore vilket ju kostar en slant.
Sen vet man inte var de får sina klockor ifrån. Var väl antagligen ett b-sortiment i Seiko fallet.

Orient vill inte ta i klockor från creationwatches med tång ens vilket i sig kan vara en anledning att låta bli dem.
Är väl dessutom inte så mycket billigare generellt kontra billigaste i EU om man räknar in momspåslaget.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
De kräver att kunden står för retur till Singapore vilket ju kostar en slant.
Sen vet man inte var de får sina klockor ifrån. Var väl antagligen ett b-sortiment i Seiko fallet.

Orient vill inte ta i klockor från creationwatches med tång ens vilket i sig kan vara en anledning att låta bli dem.
Är väl dessutom inte så mycket billigare generellt kontra billigaste i EU om man räknar in momspåslaget.
Vet man varför i fallet med Orient? Är det skillnad på Orientklockor från Creation kontra annat köpeställe i världen?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vet man varför i fallet med Orient? Är det skillnad på Orientklockor från Creation kontra annat köpeställe i världen?
Det handlar i Orients fall helt enkelt om att Creationwatches är gråhandlare men att klockorna inte har stämplade garantikort av AD.
Orient har alltså ingen kontroll över var klockorna kommer ifrån.
Däremot verkar det inte som om det är mer problem med Orient därifrån än andra ställen. men i de fallen det blir problem tillkommer en frakt till Singapore plus att (vad jag hört) kan det ta tid att få en ny alternativt pengarna tillbaka.
Helt enkelt enklare handla i Europa som har starkare konsumentskydd. Plus att besparingen i kronor (mer i % givetvis) är relativt liten.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Det handlar i Orients fall helt enkelt om att Creationwatches är gråhandlare men att klockorna inte har stämplade garantikort av AD.
Orient har alltså ingen kontroll över var klockorna kommer ifrån.
Däremot verkar det inte som om det är mer problem med Orient därifrån än andra ställen. men i de fallen det blir problem tillkommer en frakt till Singapore plus att (vad jag hört) kan det ta tid att få en ny alternativt pengarna tillbaka.
Helt enkelt enklare handla i Europa som har starkare konsumentskydd. Plus att besparingen i kronor (mer i % givetvis) är relativt liten.
Okej, där ser man! Tack för infon!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Okej, där ser man! Tack för infon!
Ska väl tilläggas att alla europeiska handlare inte är AD heller och det är egentligen inget jag bryr mig om. Utan det är mer lagskyddet som är bättre. Plus att Creationwatches skeppar iväg väldigt mycket klockor både från hemsidan och ebay till hela världen så ryktet är inte lika viktigt då vår krets är jäkligt liten.
De europeiska handlarna är mer beroende eftersom märket är relativt sett litet och okänt här. Vi som hänger på forum har alltså en helt annan makt gentemot dem pga ryktet är allt.
 

Alpha

Omega
Vill köpa min första orient, en bambino. Vart rekommenderar ni att man handlar den ifrån sett till säkerhet, pris och garanti?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Var klickar man smidigaste hem en Mako USA? SEL, lug holes, svarta visare och den vita tavlan lockar.
Också extremt sugen på usa mako
Tur på Ebay eller forum. Om man nu inte vill betala för en sån där omlastningsadress i USA.
MakoUSA är framtagen och beställd direkt av orientwatchUSA och kommer förmodligen aldrig säljas av andra. Orient japan har egentligen inget med produkten att göra förutom tillverkning. Villkoret för att japan ens skulle gå med på det var om jag fattat det rätt att den inte fick säljas av någon annan. Vilket är synd.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Tur på Ebay eller forum. Om man nu inte vill betala för en sån där omlastningsadress i USA.
MakoUSA är framtagen och beställd direkt av orientwatchUSA och kommer förmodligen aldrig säljas av andra. Orient japan har egentligen inget med produkten att göra förutom tillverkning. Villkoret för att japan ens skulle gå med på det var om jag fattat det rätt att den inte fick säljas av någon annan. Vilket är synd.

Tack! Då gäller det att ha ögonen öppna. Såg att det låg en på ebay nu.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tack! Då gäller det att ha ögonen öppna. Såg att det låg en på ebay nu.
Denna?
http://www.ebay.com/itm/Orient-Mako...258292?hash=item25b5956af4:g:jpsAAOSwJb9WqE9F

Fattar inte riktigt hur man tänker om man vill kränga en sån till endast USA för $200 beggad när ny kostar $225 där.
Är ju för tusan såna som oss som inte får tag i den som kan tänkas betala det (och något mer kankse). :confused:

Trevlig adress förresten! Får jag flytta in? :rolleyes:
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Denna?
http://www.ebay.com/itm/Orient-Mako...258292?hash=item25b5956af4:g:jpsAAOSwJb9WqE9F

Fattar inte riktigt hur man tänker om man vill kränga en sån till endast USA för $200 beggad när ny kostar $225 där.
Är ju för tusan såna som oss som inte får tag i den som kan tänkas betala det (och något mer kankse). :confused:

Trevlig adress förresten! Får jag flytta in? :rolleyes:

Japp, den är det. Han kanske är villig att skeppa den.
Tack! Du är välkommen :)
 
Topp