• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Har tagit över sonens Orient Ray. Minuteman bytte till domar plexi och numera är klockan helrätt!
Det enda jag stör mig på är länken som inte känns så kul. Finns det någonstans solida ändlänkar att köpa eller finns det rent av andra ändlänkar till andra klockor som kan fungera? Det är nog ett long shot men frågar man inte...
Tycker den funkar rätt bra på en yobokies hammer.
20150323152308_wuthb0c4gu2.jpg

(och ja bilden är länkad från annat forum med illustration som syfte)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hammer såg ju riktigt bra ut men det verkar som att man köper det utan ändlänkar och då faller ju idén. Yobokies sida var ju för övrigt ett skämt!
Läste precis att Orient har släppt en Mako USA Collection för 225$. Då är det lugholes, safirglas och solida ändlänkar! Den 'vanliga' Ray:en utan solida ändlänkar,safirglas och SEL kostar 295$
Rena fyndpriset om du frågar mig!

orient-mako-usa.jpg

Länk: http://orientwatchusa.com/collections/mens-watches/diver/em6500hd
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Fantastiskt fina visare på den där Mako USA också. Dock har jag på Youtube sett att safirglaset ska vara betydligt tunnare än det gamla mineralglaset, såpass tunt att vridringen är tydligt högre än glaset. Det, kombinerat med att Ray finns inom EU för 130-ish Euro (gummi) och at Mako USA är USA-only gjorde att jag valde Ray.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fantastiskt fina visare på den där Mako USA också. Dock har jag på Youtube sett att safirglaset ska vara betydligt tunnare än det gamla mineralglaset, såpass tunt att vridringen är tydligt högre än glaset. Det, kombinerat med att Ray finns inom EU för 130-ish Euro (gummi) och at Mako USA är USA-only gjorde att jag valde Ray.
Glaset kan man ju åtgärda genom att sätta dit ett skitsnyggt domat!



WP_20160223_10_54_51_Pro.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hammer såg ju riktigt bra ut men det verkar som att man köper det utan ändlänkar och då faller ju idén. Yobokies sida var ju för övrigt ett skämt!
Läste precis att Orient har släppt en Mako USA Collection för 225$. Då är det lugholes, safirglas och solida ändlänkar! Den 'vanliga' Ray:en utan solida ändlänkar,safirglas och SEL kostar 295$
Rena fyndpriset om du frågar mig!

orient-mako-usa.jpg

Länk: http://orientwatchusa.com/collections/mens-watches/diver/em6500hd
$179 ;)
http://www.longislandwatch.com/Orient_EM6500FB_Watch_p/em6500fb.htm
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Försöker med en till lite mer från sidan. iPhone och dåligt ljus är ju inte det bästa tyvärr. Notera linjeringen på loggan på kronan. Slump eller medvetet? Tror mer på det första :)

image.jpeg
Tack!
Glaset är helt klart under vridringen.
Tror att jag inte riktigt gillar deto_O
Synd på en annars riktigt fin klocka.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Försöker med en till lite mer från sidan. iPhone och dåligt ljus är ju inte det bästa tyvärr. Notera linjeringen på loggan på kronan. Slump eller medvetet? Tror mer på det första :)

image.jpeg
Med risk för att vara en paradpissare :p

Djävligt trist att glaset sitter så, föredrar då orginalglaset som är lite upphöjt (bäst är antingen delfinens kupade glas som går i linje med ringen eller OSDns glas som är platt i jämnhöjd med ringens kant).

En tydlig indikation på att de bara tagit grejer från hyllan och inte har några anpassade glas. Säkert en kostnadsfråga också, safirglas är dyrt och det där är säkert 1 mm tunnare än mineralglaset vilket gör prisskillnad.

EDIT:// är det nån AR på glaset? (Ser iof ut som det på din första bild i vinkel)
 

EmilW

Omega
Med risk för att vara en paradpissare :p

Djävligt trist att glaset sitter så, föredrar då orginalglaset som är lite upphöjt (bäst är antingen delfinens kupade glas som går i linje med ringen eller OSDns glas som är platt i jämnhöjd med ringens kant).

En tydlig indikation på att de bara tagit grejer från hyllan och inte har några anpassade glas. Säkert en kostnadsfråga också, safirglas är dyrt och det där är säkert 1 mm tunnare än mineralglaset vilket gör prisskillnad.

EDIT:// är det nån AR på glaset? (Ser iof ut som det på din första bild i vinkel)
Ingen risk att vara det, det är ju sant. Blir tydligt att det mest är en försäljnings gimmick med saffir, hade varit bättre med mineralglas i rätt nivå om du frågar mig. Det är ingen AR.

Det är en bra klocka, speciellt för priset. Men det är trots allt en budget modell.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nytt på ingång, men inte till mig.

Dottern langade tjejens threestar i kaklet 3 gånger och föga förvånande slutade den att fungera. Så nu får tjejen nåt lite finare (som dottern inte kommer få leka med)

image.png
Är det den där som har så skumma specifikationer (-30/+40?) och inte hackar som våra OS?
Skitudda att de inte kör samma och jäkligt slött av Orient.
Fin klocka däremot.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Är det den där som har så skumma specifikationer (-30/+40?) och inte hackar som våra OS?
Skitudda att de inte kör samma och jäkligt slött av Orient.
Fin klocka däremot.
Stämmer, men fin klocka som sagt

EDIT:// jag tror det beror på att de har svårt att få till små urverk. Verket är 5574D jag tror inte det är baserat på 469 som alla andra.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vi drar en bild på baksidan också på det nya köpet

1045.jpg


EDIT:// Ser att det är solida ändlänkar på den också (detalj jag normalt inte bryr mig om därför jag inte ens visste det innan denna bild :) )
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Stämmer, men fin klocka som sagt

EDIT:// jag tror det beror på att de har svårt att få till små urverk. Verket är 5574D jag tror inte det är baserat på 469 som alla andra.
Må så vara men det är ju inte direkt utlovad jätteprecision på OS annars. Tycker det verkar slött att anta att tjejer inte bryr sig (för det är så det verkar). Inte ett jättejobb lägga till hack handuppdragning heller. Klart de kan om de vill.
Går herrtrenden mot mindre klockor igen kommer det komma på vecka.
Gör om gör rätt orient. :mad:
/end rant

Funderade faktiskt på att köpa en sån till tjejen förut också. :D
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Må så vara men det är ju inte direkt utlovad jätteprecision på OS annars. Tycker det verkar slött att anta att tjejer inte bryr sig (för det är så det verkar). Inte ett jättejobb lägga till hack handuppdragning heller. Klart de kan om de vill.
Går herrtrenden mot mindre klockor igen kommer det komma på vecka.
Gör om gör rätt orient. :mad:
/end rant

Funderade faktiskt på att köpa en sån till tjejen förut också. :D
Även om inte den utlovade precisionen från fabrik är jättebra så går ju alla mina Orienter djävligt bra och inom COSC ramarna, förutom min WZ0041DV som snabbar sig 15 sek/dygn. Men den går å andra sidan så djävla konsekvent 15 sekunder oavsett aktivitetsnivå och vilopositioner så den skulle vara lätt att få ner gångavvikelsen till rimliga nivåer.
 
Topp