• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Den som lever får se, skeppas inom 10 dagar sen lär det väl ta 5 dagar för transport och så lägger vi på 10 dagar för att sitta fast i tullen (skit jag glömde tull och moms i min kalkyl, det här blir lite dyrare än planerat :p ). Så om cirka en månad återkommer jag.
Skeleton från Japan med andra ord. :p

Den som lever får se, skeppas inom 10 dagar sen lär det väl ta 5 dagar för transport och så lägger vi på 10 dagar för att sitta fast i tullen (skit jag glömde tull och moms i min kalkyl, det här blir lite dyrare än planerat :p ). Så om cirka en månad återkommer jag.
Tips är att hämta paketet när damen är bortrest.
Var liksom svårt för min att gnälla idag när hon kom hem efter shoppinghelg i London. :D

Förhållande byggt på lögner är tamejfan det enda som kommer hålla. :D
Hon tyckte ju den OS jag nyligen köpte till henne var "jättedyr" den betalade jag typ 3600 kr för. På nåt sätt hade hon hört fel när jag sa att jag skulle beställa den till henne och trodde att den kostade 1500kr (vilket hon också ansåg var dyrt för en klocka), i det fallet var jag ju ärlig. :p

Hon tyckte ju den OS jag nyligen köpte till henne var "jättedyr" den betalade jag typ 3600 kr för. På nåt sätt hade hon hört fel när jag sa att jag skulle beställa den till henne och trodde att den kostade 1500kr (vilket hon också ansåg var dyrt för en klocka), i det fallet var jag ju ärlig. :p
Tycker iofs hon hade en poäng i att en klocka för 3600 spänn till henne var dyrt.
Du hade ju kunnat köpa en för 1500 och lagt resten på barolo-viner och whisky. Och hon blivit lika nöjd ändå.

Edit// Sen kan man ju undra om det varit dyrt om det gällt typ en väska eller liknande.

Men ärligt talat G-Shock Frogman för 40 papp?!

Jag har alltid sett G-Shock som en djävligt bra klocka för vettiga pengar (under 5000 kr) men 40 papp! Nu får @yonsson faktiskt komma in hit och förklara sig!

Fin duo, gillar speciellt din Ray. Grym klocka, ångrar att jag sålde min blå! Välkommen :)
Såg nu att det är nya Ray Raven.
Vad tycks? Hur är vridringen? Hur går den?

Tack så mycket! Gillar också den nya Ray Raven. Fruktansvärt mycket klocka för pengarna måste jag säga. Hela klockan utstrålar kvalité. Dessutom tycker jag länken smälter in bra i klockan. Vridningen känns bra med.

Senast ändrad:

Jag har alltid sett G-Shock som en djävligt bra klocka för vettiga pengar (under 5000 kr) men 40 papp! Nu får @yonsson faktiskt komma in hit och förklara sig!
Blir väl inte mer 'in your face' än en jävla Casio för 40 lök.
Fullständigt älskar det.
Tycker @yonsson prioriterar sina klockköp på ett beundransvärt sätt. :D

Sen kanske jag själv inte skulle köpa en men det är en annan femma. Finns ju lite mer mellanmjölk mr g också. :rolleyes:

Nu är det ju du som är TS så jag hänger på din OT. :)

Nya Frogman kostar inte 40 papp, har för mig den kommer kosta typ 12000kr. MT-G (GPS, stål, modellen jag har) kostar 18000kr och den MR-G (GPS, titan) man vill ha kostar cirka 30000kr (svenska priser). De japanska priserna är i vanlig ordning lägre utan svensk moms.

Lite kuriosa: Enligt Casio säljer Mudmaster (8500kr), Gulfmaster och Gravitymaster väldigt bra, G-Shock-modeller i denna prisklass lär vi se fler av i framtiden.

Under helgen slutade Makon gå igen, den här gången gick det inte att få igång den igen. Mailat seriouswatches så får se vad de säger.

Hmm Orient Mon Bijou från typ 1995. Hittar någon en i bra skick och till vettig peng tipsa gärna mig om ni inte vill ha den själv.

image.jpeg

Lovar att min 60-tals OS var helt oanvänd när jag fick den. Nu måste jag bara fixa glaset som lossnade.
Det tror jag säkert.
Var inte din klocka jag ifrågasatte utan begreppet NOS som man ser hela tiden som en prishöjare.
99% var ju så klart en överdrift men jag tror inte många säljare kan garantera att klockan aldrig suttit på en handled på 40 år.

Tillbaka
Topp