Vad hände förra gången egentligen?Ok nytt försök ännu dyrare. Vågar inte ens hurra nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad hände förra gången egentligen?Ok nytt försök ännu dyrare. Vågar inte ens hurra nu.
Säljs som ny, till högre pris än rekommenderat utpris. Visar sig vara använd (klockan var nog ok var i huvudsak armbandet som såg använt ut) jag får erbjudande om lite lägre pris (fortfarande högre än rek utpris för en ny) eller avbryta ordern. Jag väljer att avbryta ordern.Vad hände förra gången egentligen?
Trist så klart men lite bevis för min tes om NOS och oärlighet bland säljare.Säljs som ny, till högre pris än rekommenderat utpris. Visar sig vara använd (klockan var nog ok var i huvudsak armbandet som såg använt ut) jag får erbjudande om lite lägre pris (fortfarande högre än rek utpris för en ny) eller avbryta ordern. Jag väljer att avbryta ordern.
Nu har jag lagt beställning på en annan (förhoppningsvis ny) till ett ännu högre pris.
Jag satte på ett rött gummi för att visa att jag är en ansvarskännande medborgare men jag har gått tillbaka till skinnarmbandet för att jag tycker att det ger bättre känsla.Bortsett från att du sätter en dykarklocka på skinnarmband, vilket gör dig förtjänt av stryk, så är det snyggt
No brainer.Nu ger jag fan upp!
Villig att betala nästan samma pris som för en RO Retrograde och får ändå inte fatt på det där djävla skelettet
Djävla härke med begränsad upplaga och att jag kommer på 3 år för sent att jag "måste ha en"
Eller... Jag ändrade mig. Köp en rolex. De är ju jättepopulära.Nu ger jag fan upp!
Villig att betala nästan samma pris som för en RO Retrograde och får ändå inte fatt på det där djävla skelettet
Djävla härke med begränsad upplaga och att jag kommer på 3 år för sent att jag "måste ha en"
Hittat en sida med RO skelettet "i lager" men de tar inga nya ordrar sedan 2012 så den kan man inte lita på och en sida som jag misstänker är en fellistning men med RO skelett för cirka $2400.No brainer.
Du köper ju givetvis RO'n. Fetaste Orienten som gjorts (förutom du vet vad).
Eller letar reda på RO skelett som är det fetaste skelettet som gjorts.
Kollade snabbt jag också efter inlägget. Var säker på att den fanns på Rakuten men det var tydligen en listning som låg kvar fast slutsåld.Hittat en sida med RO skelettet "i lager" men de tar inga nya ordrar sedan 2012 så den kan man inte lita på och en sida som jag misstänker är en fellistning men med RO skelett för cirka $2400
Såg att jag hade fel på priset $2700 är det rätta. Nedan kommer länk vågar du beställa?Kollade snabbt jag också efter inlägget. Var säker på att den fanns på Rakuten men det var tydligen en listning som låg kvar fast slutsåld.
Trist.
Korta svaret är nej!Såg att jag hade fel på priset $2700 är det rätta. Nedan kommer länk vågar du beställa?
http://www.japanhifi.com/royal-orient-we0041fq-mechanical-watch-23-jewels/
Sidan listar fö även 88A00 RO:n för $3900
Jag har massor, dock vet jag inte var efter flytten i höstas.Någon som har en extra orient låda?
Antar att vi pratar om dessa?@Mforce jag behöver kuratorhjälp!
Ska jag falla så lågt i min desperation att jag köper en guld(pläterad) klocka???
Jag gillar inte guld (annat än på detaljer på urtavlan och med undantag för wz0021dx pläterade urverk)Antar att vi pratar om dessa?
Tycker faktiskt den funkar bra i guld. Särskilt som verket är pläterat.
Bruna bandet är dessutom snyggare än det svarta även om det är en skitsak.
Orients champagnenyans på tavlan är snygg också.
5 microns är väl dessutom en rätt bra plätering som bör hålla (ringar rekommenderas 3 och de är ju minst lika utsatta).
Beror väl på priset och om kontrasten är viktig för dig.
Då ska du givetvis inte köpa guld.Jag gillar inte guld (annat än på detaljer på urtavlan och med undantag för wz0021dx pläterade urverk)
Jag är nog enda på hela KS som gillar skelett. Så det är nog snarare mig det är fel på.Är det bara jag som ogillar skelettur?
Tråååkig Svenssonklocka
Den är rätt bra.
Den är rätt bra.
Nädå. Jag tycker OS skeleton är ok, men hade annan tillverkare gjort den såååå....Är det bara jag som ogillar skelettur?
Jag tyckte mest den var riktigt bra på den bilden.Nä men mer seriöst svar. Jag tycker att den, på de bilder jag sett, ser så djävla platt ut. Det händer liksom inget och då blir det bara en skelettklocka i mängden som är svår att se tiden på.
Fördelen med den modellen är att den går att beställa från SeriouswatchesJag tyckte mest den var riktigt bra på den bilden.
Vill också kunna göra wristshots där ljuset livar upp klockan till nya nnivåer.
Det jag menade.Fördelen med den modellen är att den går att beställa från Seriouswatches
Nästan lite sugen! Finns i tvåtons också.Om någon mer här vill reta gallfeber på övriga forumet. Finns med ljus och svart tavla.
https://www.ebay.com/ulk/itm/271171186636