• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Vad hände förra gången egentligen?
Säljs som ny, till högre pris än rekommenderat utpris. Visar sig vara använd (klockan var nog ok var i huvudsak armbandet som såg använt ut) jag får erbjudande om lite lägre pris (fortfarande högre än rek utpris för en ny) eller avbryta ordern. Jag väljer att avbryta ordern.

Nu har jag lagt beställning på en annan (förhoppningsvis ny) till ett ännu högre pris.

Säljs som ny, till högre pris än rekommenderat utpris. Visar sig vara använd (klockan var nog ok var i huvudsak armbandet som såg använt ut) jag får erbjudande om lite lägre pris (fortfarande högre än rek utpris för en ny) eller avbryta ordern. Jag väljer att avbryta ordern.

Nu har jag lagt beställning på en annan (förhoppningsvis ny) till ett ännu högre pris.
Trist så klart men lite bevis för min tes om NOS och oärlighet bland säljare.
Hoppas du får det du betalat för nu då.
Väntar med spänning på paketöppning och intryck.

Bortsett från att du sätter en dykarklocka på skinnarmband, vilket gör dig förtjänt av stryk, så är det snyggt :)
Jag satte på ett rött gummi för att visa att jag är en ansvarskännande medborgare men jag har gått tillbaka till skinnarmbandet för att jag tycker att det ger bättre känsla.
Och det är väl allt jag kan säga om det för så fort jag försöker få ihop en mening med "sätta på rött gummi" "ansvar" "skinn... ger bättre känsla" spinner bara min hjärna ihop något ekivokt. :rolleyes:
20150819_131921.jpg

Antar att jag bryter mot reglerna ett tag till.
There I was completely wasting, out of work and down...
Breaking the law, breaking the law :mad:

Nu ger jag fan upp!

Villig att betala nästan samma pris som för en RO Retrograde och får ändå inte fatt på det där djävla skelettet :rage:

Djävla härke med begränsad upplaga och att jag kommer på 3 år för sent att jag "måste ha en" :p

Nu ger jag fan upp!

Villig att betala nästan samma pris som för en RO Retrograde och får ändå inte fatt på det där djävla skelettet :rage:

Djävla härke med begränsad upplaga och att jag kommer på 3 år för sent att jag "måste ha en" :p
No brainer.
Du köper ju givetvis RO'n. Fetaste Orienten som gjorts (förutom du vet vad).
Eller letar reda på RO skelett som är det fetaste skelettet som gjorts.

Nu ger jag fan upp!

Eller... Jag ändrade mig. Köp en rolex. De är ju jättepopulära. :rolleyes:

No brainer.
Du köper ju givetvis RO'n. Fetaste Orienten som gjorts (förutom du vet vad).
Eller letar reda på RO skelett som är det fetaste skelettet som gjorts.
Hittat en sida med RO skelettet "i lager" men de tar inga nya ordrar sedan 2012 så den kan man inte lita på och en sida som jag misstänker är en fellistning men med RO skelett för cirka $2400.

Just nu innan alla pengar satts tillbaks av alla avbrutna ordrar samt mitt vanliga liv ligger jag ungefär vid min kreditgräns på kortet, så jag får lugna mig med nya beställningsförsök tills pengarna är tillbaks.

Hittat en sida med RO skelettet "i lager" men de tar inga nya ordrar sedan 2012 så den kan man inte lita på och en sida som jag misstänker är en fellistning men med RO skelett för cirka $2400
Kollade snabbt jag också efter inlägget. Var säker på att den fanns på Rakuten men det var tydligen en listning som låg kvar fast slutsåld.
Trist.

Såg att jag hade fel på priset $2700 är det rätta. Nedan kommer länk vågar du beställa? ;)

http://www.japanhifi.com/royal-orient-we0041fq-mechanical-watch-23-jewels/

Sidan listar fö även 88A00 RO:n för $3900
Korta svaret är nej!
Långa svaret är att om jag skickar 25k till Japan vill jag gärna ha ngt i utbyte vilket jag inte kommer få här (men förmodligen pengarna tillbaka då Japanerna brukar ha affärsmoral).
Det sanningsenliga svaret är att jag för tillfället inte anser mig ha 25k att skicka nånstans.
Jag väntar till din favoritjapan får in en modernare RO.

@Mforce jag behöver kuratorhjälp!

Ska jag falla så lågt i min desperation att jag köper en guld(pläterad) klocka???
Antar att vi pratar om dessa?
skeleton_details.jpg

Tycker faktiskt den funkar bra i guld. Särskilt som verket är pläterat.
Bruna bandet är dessutom snyggare än det svarta även om det är en skitsak.
Orients champagnenyans på tavlan är snygg också.
5 microns är väl dessutom en rätt bra plätering som bör hålla (ringar rekommenderas 3 och de är ju minst lika utsatta).
Beror väl på priset och om kontrasten är viktig för dig.

Edit// Mest trist är att de inte körde blå visare på guldisen också.

Antar att vi pratar om dessa?
skeleton_details.jpg

Tycker faktiskt den funkar bra i guld. Särskilt som verket är pläterat.
Bruna bandet är dessutom snyggare än det svarta även om det är en skitsak.
Orients champagnenyans på tavlan är snygg också.
5 microns är väl dessutom en rätt bra plätering som bör hålla (ringar rekommenderas 3 och de är ju minst lika utsatta).
Beror väl på priset och om kontrasten är viktig för dig.
Jag gillar inte guld (annat än på detaljer på urtavlan och med undantag för wz0021dx pläterade urverk) :p

Jag gillar inte guld (annat än på detaljer på urtavlan och med undantag för wz0021dx pläterade urverk) :p
Då ska du givetvis inte köpa guld.
Jag är inte heller ett fan av guld egentligen (förutom möjligen små dressare) men tycker det funkar där.
Is i magen och sänk kraven till att bättre beg funkar så kommer du hitta den.
Alternativt köp den nya direkt.

Nä men mer seriöst svar. Jag tycker att den, på de bilder jag sett, ser så djävla platt ut. Det händer liksom inget och då blir det bara en skelettklocka i mängden som är svår att se tiden på.
Jag tyckte mest den var riktigt bra på den bilden.
Vill också kunna göra wristshots där ljuset livar upp klockan till nya nnivåer. :D

Tillbaka
Topp