• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Saitama har en så djävla charmig OS inne från 1952, alltså en djävligt tidig OS (Orient bytte namn till just Orient 1950). Synd bara att det är en damklocka på 22 mm vilket gör att jag hoppar över den.

image.jpeg

EDIT:// ping @Spencer66 som frågat efter fint vintage

Jag har konstigt nog några liggandes.
Jag fixadet det, tack ändå :)

https://klocksnack.se/threads/orient-ray-raven.53442/ Jag är helt vilse just nu. En del av mig vill prova något nytt, sugen på mako usa med vit tavla och något lite mer somrigt. Men den är skitsnygg och jag vet att jag kommer ångra mig om jag gör det. Som fattig student så har jag inte råd med att köpa en till klocka, blivit 2 klockor den senaste månaden. Vad tycker ni att jag borde göra?

https://klocksnack.se/threads/orient-ray-raven.53442/ Jag är helt vilse just nu. En del av mig vill prova något nytt, sugen på mako usa med vit tavla och något lite mer somrigt. Men den är skitsnygg och jag vet att jag kommer ångra mig om jag gör det. Som fattig student så har jag inte råd med att köpa en till klocka, blivit 2 klockor den senaste månaden. Vad tycker ni att jag borde göra?
Jag skulle bytt till en Mako XL med orange bezel till sommaren och sen uppgraderat till nya Raven i höst.

Behåll RR och var lite mörk och mystisk på uteserveringen :)

Nu får vi ta och hjälpa @Spindel få tag i en klocka han vill ha.
Han håller på och blir som jag och köpa på sig fin-Seiko.
Helt ärligt är det aldrig en bra idé att gå i mina fotspår. :bag:

Uppdatering på Makon, fick väldigt snabbt svar på mitt mail från seriouswatches (>10 minuter!) inga konstigheter de vill att jag ska skicka in klockan till dem så skulle de fixa den på garantin.

Under tiden har jag beställt en Mako XL! Såg en bild på den på gummi, tyckte den var grymmt läcker och kunde inte hålla mig. :)

FEM75007W_MED.jpg

Uppdatering på Makon, fick väldigt snabbt svar på mitt mail från seriouswatches (>10 minuter!) inga konstigheter de vill att jag ska skicka in klockan till dem så skulle de fixa den på garantin.

Under tiden har jag beställt en Mako XL! Såg en bild på den på gummi, tyckte den var grymmt läcker och kunde inte hålla mig. :)

FEM75007W_MED.jpg
Bra att höra att det är smidigt när det blir problem! Ska beställa en Orient därifrån själv snart. ;)

FEM75007W_MED.jpg

Snygg! Köpte du från seriouswatches?

Funderar på att köpa ny länk till min Mako Pepsi. Något tips på vart man kan hitta en bra för en rimlig peng? Jag gillar faktiskt originallänken som sitter på just nu, men vore kul med något att byta med. Tacksam för alla tips! :)

FEM75007W_MED.jpg
Lutar åt en beställning på en sån för mig med, fräsch sommarklocka :). Har beställt 2st klockor från skywatches tidigare utan problem iaf.

FEM75007W_MED.jpg
Som jag trodde då. Bra hanterat av Seriouswatches.
Grattis till snyggaste sommarmakon också.

Tillbaka
Topp