Proximus
Basic
Är bortrest hela nästa vecka så dröjer ett tag tillNär kommer din? Hoppas du får den snart!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är bortrest hela nästa vecka så dröjer ett tag tillNär kommer din? Hoppas du får den snart!!
Kul val.Efter att ha gått och varit sugen länge så köpte jag äntligen min första Orient. Det blev en Orient Star DA02002DW med öppet hjärta och kraftreserv. Köpte från Serious watches, som jag läst mycket gott om i olika forum. Har även haft en del kontakt med dem innan beställningen och känslan att de är good guys har bara stärkts. Klockan kom två dagar efter beställning. Den var väl förpackad. Klockan transporterades i en mindre klocklåda och sedan följde det med en lite lyxigare presentlåda.
Med i paketet förutom klocka och lådor fanns lite reklammaterial och ett handskrivet brev från Serious watches. För mig är något handskrivet bland det finaste man kan få i denna era av datorisering. En personlig beröring som höjde känslan, för min del.
Klockan mäter 39mm, 20mm bandbredd och 45,75 mellan bandhornen, vilket är perfekt för min smala handled. Antireflexbehandlat Safirglas. Urverket Orient Cal. 40R53 och är specat till +25-15. Enligt Serious watches går de givetvis bättre än så. Men bara för att jag frågade om specad tidsavvikelse så plockade de fram några klockor från lagret och mätte upp dem och skickade den som hade bäst gångtid - i alla fall skrev de så i svaret på min beställning, jag väljer att lita på det.
Urtavlan är vit sunburst som tillsammans med de fasade timmarkörerna reflekterar ljuset och skapar en vacker effekt. Längst ut på urtavlan löper ett räfflat fält med sekundmarkörer och lumeprickar. Lumen är liten och gör ett ok jobb men det är inte som min Seiko SARB017. Tim- och minutvisaren är sk dauphin som är borstade på ena sidan och polerade på andra, mycket snygg detalj. Sekundvisaren är tunn som den minsta synål. Sekundvisaren skulle gärna ha fått vara lite längre för min del. Det är en smaksak och jag tycker den funkar bra men hade den varit lite längre så hade det varit pricken över i:et. Boetten bjuder på subtila formdetaljer och en smakfull mix av borstat och polerat. Kronan bär Orient Star loggon. Det öppna hjärtat omgärdat av en spårad ring med polerade kanter visar stolt upp de vackra urverket där man kan se balanshjulet arbeta. Strax ovan för det öppna hjärtat sitter en kraftreserv komplikation. Datum finns inte men det är inget jag saknar på denna klocka. Länken känns gedigen och välgjord men är lite rasslig och stel, inget man kan klaga på i denna prisklass tycker jag. Baksidan är transparent och visar upp urverket. Snygg "guld" text på vikten.
En klocka som drar till sig blickar där den sitter på handleden men som samtidigt bjuder på många vackra detaljer för den som väljer att titta närmare.
Bjuder på lite bilder nedan. Taget med min LG G3 så om någon bild inte är 120% så ber jag om förståelse
Jag vill avsluta med att lämna mina varmaste rekommendationer till Serious Watches. För den som går och funderar på att beställa därifrån så säger jag kör på En av mina vänner har beställt ett flertal gånger därifrån och det har alltid varit top notch!
Vad har du beställt för klocka? ☺Vågar jag tro att det inte skiter sig denna gång?
Är ju iof inte ett skelett så man kanske kan ha lite hopp
Den som väntar får seVad har du beställt för klocka? ☺
Seiko ftw!Den som väntar får se
Skulle inte du sälja Poseidonen?Trippel!
Har tråkigt på jobbet och behöver en sysselsättning.
Vet att @Spindel inte tjackade Springdrive-Seikon han funderade på.
Dels skulle han inte teasat här om så var fallet och dels vill han givetvis inte vara som jag (inte ens jag vill det) och handla på sig sånt.
Så jag tycker vi kör den stora "vad har spindel köpt"-spekulationen till paketöppningen är faktum.
Jag börjar:
Eftersom det inte är skeleton måste det vara en Royal Retrograde. Billigare än Seikon och top-of-the-line-nördigt.
Särskilt som andrahandsvärdet inte spelar roll.
[商品]
オリエント ORIENT Royal Orient ロイヤルオリエント メンズ 腕時計 自動巻き WE0021JD(we0021jd)
Hahaha... Tydligen.Citat från orderbekräftelsemailet:
Är jag så förutsägbar?
Går inte. Står i bibeln att som icke brasilianare sälja en kommer påskynda apokalypsen.Skulle inte du sälja Poseidonen?
Måst påpeka att modellen jag beställt inte tillverkas längreHahaha... Tydligen.
Jag hade ju bara tråkigt på jobbet och hade inget bättre för mig än att fundera på din beställning.
Såg det. Rätt nyligen.Måst påpeka att modellen jag beställt inte tillverkas längre
Tycker det är bra att den kommer på skinn, hatar att behöva betala för en länk jag onte använder. Gick det skulle jag köpa klocka helt utan armband.Såg det. Rätt nyligen.
Alltid irriterat mig på att den vita inte kom på länk eftersom jag ville ha en och komplettera med ett bra läder.
Att den inte finns alls känns ju kontraproduktivt däremot.
6k var ju ett bra pris också.
Länk är bra. Sen passar den på läder men det är ju lättare att köpa till som sagt.Tycker det är bra att den kommer på skinn, hatar att behöva betala för en länk jag onte använder. Gick det skulle jag köpa klocka helt utan armband.
Och hon vet inte vad jag köpt men jah kan inte dra till med 6 000 eftersom hon vet att RO är dyrare. Jag säger bara att det var en deal och jag nästan tjänar pengar.
Citat från orderbekräftelsemailet:
Är jag så förutsägbar?
Första icke vintage som jag känner till.Ska bli riktigt kul att se och höra hur en Royal orient känns.
Ser fram emot en paketöppning
Blir detta den första nyare Royalen på forumet?
Jupp. Finns en på ttt men jag vet inte om vederbörande hänger här också.Ska bli riktigt kul att se och höra hur en Royal orient känns.
Ser fram emot en paketöppning
Blir detta den första nyare Royalen på forumet?
Har för mig att jag läst någon recension på den för länge sen.Jupp. Finns en på ttt men jag vet inte om vederbörande hänger här också.
Imorse när jag skulle ruska liv i min Mako. Så hade den stannat precis med dagskivan i mellanläge. Dum som jag var ställde jag den framåt. Vilket resulterade i att dagskivan nu sitter snett. Snabbställningen av dagar funkar inte heller. Vad gör jag nu?
Har du testat att rulla fram klockan några dagar via visarna?
Låter rätt rimligt.Kul då, fick ett brev från FedEx och måste betala in 400kr moms, med tanke på att klockan kostar 1100kr så är det väl ganska mycket?