• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

För vackert och somrigt idag.
Själv väntar jag på operation och känner mig ungefär så här.

WP_20160704_11_00_08_Pro_LI (2).jpg
 
image.jpeg
En modell jag aldrig reflekterat över förut, men nu sitter den på armen
Beställde den från creationwatches i fredags vid 17. Leverades kl.10 idag måndag
Fan vad jag älskar öppet hjärta (och skelett), jag var ett tag sugen på den där modellen men den med grön (grönbrun?) tavla.
 
Vad har du gjort för att bli skuren i?

För övrigt borde Orient ta upp produktionen av Dolphin igen tycker jag :p (nu har jag ju redan en men fler borde få njuta av denna underbara klocka)
Fick lite starr efter en tidigare ögonoperation.
Tror det hela tog 17 minuter.
Lite surt att det var grymt väder bara och ungarna var på stranden.

Fick ju å andra sidan förklara för den stackars sjuksköterskan hur fruktansvärt svår klockan var att få tag på och att jag därmed borde få undantag och ha den på mig.
Fick ett artigt 'den var fin men jag lägger den i skåpet' till svar.
Hon tyckte nog att jag var helt dum i huvudet. :D
 
Hej KS!
Detta blir mitt första inlägg här men jag har besökt sidan flitigt i två års tid. Speciellt orient tråden har inspirerat mig under denna tiden.
Första klockan inhandlade jag för ca ett år sedan, en blå orient mako xl som jag är extremt nöjd med.
IMAG0930_1.jpg

Nu har jag även köpt en väldigt skön sommarklocka, inhandlades från seriouswatches.com utan bekymmer.
IMAG0980.jpg

Min uppfattning efter ca en vecka är att klockan känns mycket prisvärd, dock är inte läderarmbandet särkilt imponerande.
Åh vad jag vill ha den! Har spanat in den några dagar nu på jobbet :) Har inte hittat så många bilder på den där den används irl, så roligt att du postade (du får hemskt gärna posta flera :))! Får man fråga vart du köpt den ifrån? Och om du vill flippa den får du hemskt gärna höra av dig till mig! ;)
EDIT: Tänkte på GMT klockan.
 
OK dags att fråga panelen.

Är det någon som monterat bort ringen på sin OSD? Är det bara att bryta eller ska man köra in kniven på någon särskild sida?

Har lyckats få in kopiösa mängder sand under ringen. Är nog ingen fara men vore nog bra att göra rent den då och då.
 
OK dags att fråga panelen.

Är det någon som monterat bort ringen på sin OSD? Är det bara att bryta eller ska man köra in kniven på någon särskild sida?

Har lyckats få in kopiösa mängder sand under ringen. Är nog ingen fara men vore nog bra att göra rent den då och då.
Ingen aning.

Dra ett mail till seriouswatches/orientuhren eller tom orient och fråga.
Du kan ju alltid lägga upp det som att du är spekulant och spenderar mycket tid i sandiga miljöer.
 
Här kommer ett par bilder till på min GMT :)
20160711_212535.jpg

20160711_212517.jpg

Har någon ett förslag på nåt härligt band jag kan sätta på istället? ;)
Tycker bandet som sitter på passar rätt bra.
Fattar däremot att du vill byta då alla originalband från orient jag testat varit av trist kvalitet.
Ett liknande men något ljusare skulle passa ännu bättre.
Typ

watchstrap-hirsch-duke-gold-brown-20mm.jpg
 
Tillbaka
Topp