Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://www.ebay.com/itm/131879934969
Tack, men tyvärr inte på länk.
Jag planerar också att skaffa mig en så småningom, och noterat att den är slut överallt. Rätt irriterande. Men gissar att de har leveransproblem med den blå för att den har någon speciell tillverkningsprocess jämfört med den svarta. Liknande har jag sett med mobiltelefoner.
Sorry läste slarvigtTack, men tyvärr inte på länk.
Nemas!Sorry läste slarvigt![]()
Jag har både Rolex och Orient. Jag hänger gärna här ändå!Ni har väl sett att vi har fått en egen avdelning i KS för asiater? Härligt att bara få hänga med snälla, trevliga KSare och slippa den hårda ton som finns bland Rolex-folket. Kanpai Kobra Kai! Ganbatte!
Bra där! Jag kan faktiskt tänka mig att vidga mina vyer utanför Asien en del oxå. Casio och orient är klockorna jag skaffat under mitt nyvunna intresse men en gammal Certina sitter jag ju oxå på. Fast härnäst skulle jag vilja snegla åt en Seiko. Alpinist? Pogue? Eller nåt annat vintage... Man drömmer ju om ett loppisfynd... Förgäves antar jag.Jag har både Rolex och Orient. Jag hänger gärna här ändå!![]()
Jag tror helt enkelt de underskattade efterfrågan på den blå varför fler svarta tillverkades och att de släpar efter.Jag planerar också att skaffa mig en så småningom, och noterat att den är slut överallt. Rätt irriterande. Men gissar att de har leveransproblem med den blå för att den har någon speciell tillverkningsprocess jämfört med den svarta. Liknande har jag sett med mobiltelefoner.
Kör på en Alpinist. Dom är fina.Bra där! Jag kan faktiskt tänka mig att vidga mina vyer utanför Asien en del oxå. Casio och orient är klockorna jag skaffat under mitt nyvunna intresse men en gammal Certina sitter jag ju oxå på. Fast härnäst skulle jag vilja snegla åt en Seiko. Alpinist? Pogue? Eller nåt annat vintage... Man drömmer ju om ett loppisfynd... Förgäves antar jag.
Så kan det vara förstås! Tror inte jag någonsin sett en Orient överhuvudtaget IRL, men Ray blå ser riktigt snygg ut på bild.Jag tror helt enkelt de underskattade efterfrågan på den blå varför fler svarta tillverkades och att de släpar efter.
Kolla bukten efter fin och vintage Seiko från japan. Man kan göra fynd lite tur.Bra där! Jag kan faktiskt tänka mig att vidga mina vyer utanför Asien en del oxå. Casio och orient är klockorna jag skaffat under mitt nyvunna intresse men en gammal Certina sitter jag ju oxå på. Fast härnäst skulle jag vilja snegla åt en Seiko. Alpinist? Pogue? Eller nåt annat vintage... Man drömmer ju om ett loppisfynd... Förgäves antar jag.
Nu börjar vi snacka!Äntligen finns nya Bambinon i stål! Kanske dags att slå till! 179€!
http://www.seriouswatches.com/orient-fac00005w-bambino.html
Fattar inte riktigt varför den fulaste versionen släpptes först, den i guld och grönt. Kan inte påstå att den skapade nåt köpsug.Nu börjar vi snacka!
Kör!
Förmodligen syniskt marknadstänk.Fattar inte riktigt varför den fulaste versionen släpptes först, den i guld och grönt. Kan inte påstå att den skapade nåt köpsug.
Tycker dock att denna är strået vassare, för 10€ mer än Bambinon: http://www.seriouswatches.com/orient/automaat/orient-fac05007d.html
Samma storlek, men snyggare och med (jag vet, petigt) 22mm luggbredd vs Bambinons 21mm. Blir det budget-Orient i dressat stuk med nya urverket, så blir det nog en sån.
![]()
Lite det jag tänkte också, angående bandet. Och jo, håller med om att seriouswatches produktfoto är rätt kasst, men kollar man demovideon så ser den rätt awesome ut! I fotot jag la upp (hittat på google) så framgår inte riktigt djupet i tavlan, dock. Här är en stillbild från videon:Förmodligen syniskt marknadstänk.
De hade säkert skitmånga vettiga bambinos i lager varför de tog en hemsk först för att få en nyhet utan att sabba marknaden.
Den där gillade jag inte när jag såg den men på den bilden var den inte så dum.
Skitsak kanske men 22 är klart bättre än 21. Särskilt med tanke på att originalbanden är skräp.
Skillnaden mellan den och Classic är väl även att glaset på denna inte är konvextJag vet ju att klockor under 40mm av nån anledning är hett på forum så här kommer lite konsumentupplysning.
Orientuhren har denna i lager.
Bättre specad än OS Classic med kal.40 och Safir på 39mm. Trevlig länk också.
![]()
EJ02003W €294
Absolut men jag tror jag väljer safir i det läget.Skillnaden mellan den och Classic är väl även att glaset på denna inte är konvext![]()
Riktigt snygg!Lite det jag tänkte också, angående bandet. Och jo, håller med om att seriouswatches produktfoto är rätt kasst, men kollar man demovideon så ser den rätt awesome ut! I fotot jag la upp (hittat på google) så framgår inte riktigt djupet i tavlan, dock. Här är en stillbild från videon:
![]()
Var påväg att köpa den där för några månader sedan, men det blev en Orient ffd0f001w istället.Jag vet ju att klockor under 40mm av nån anledning är hett på forum så här kommer lite konsumentupplysning.
Orientuhren har denna i lager.
Bättre specad än OS Classic med kal.40 och Safir på 39mm. Trevlig länk också.
![]()
EJ02003W €294
inget dåligt köp det heller!vaTjena! Har fått upp ögonen för orient och förlåt om jag är helt ute och cyklar nu men det verkar som att detta är rätt tråd? Iallafall så är det Orient Mako USA II som jag skapat intresse för och skulle vara tacksam för om jag kunde få lite förklarat om klockan. Samt om ni rekomenderar ett framtida köp och isåfall var jag kan/borde beställa den ifrån.
Var påväg att köpa den där för några månader sedan, men det blev en Orient ffd0f001w istället.
Jag håller med för jag ångrar mig inte en sekund att jag köpte den där klockan. Den är en av mina favoriter.inget dåligt köp det heller! Är det en orient ray du har som profilbild?