Sprang över en annan bild av genomskärningen på 300 m.
Som sagt finns en anledning att klockan bygger lite drygt 15 mm på höjden när glaset är en safirbit på 5 mm
Ska nog köpa en sån och använda den som dress.
Boetten är ju hyfsat stabil den med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sprang över en annan bild av genomskärningen på 300 m.
Som sagt finns en anledning att klockan bygger lite drygt 15 mm på höjden när glaset är en safirbit på 5 mm
Jag vill bara fylla på med att detta är en härlig klocka.
Haft den sedan 19 september -14 och den har visat sig gå ca 6 sek + / dygn.
40 mm + kronan, 14 mm hög. Tavlan och de applicerade och de applicerade indexen ser mycket fina ut.
Klockan kom på en gnisslig länk som åkte av direkt.
Den gör sig bra på ett blått perlon.Tavlan är riktigt fin på den där.
Signaturen Hans B på grannforumet har för övrigt fått hem och recenserat (landets enda?) Royal Orient (we011).
http://www.timetotalk.se/timetotalk...seiko-och-the-citizen-ar-ovanliga-t15538.html
Bara köpa! Jag står bakom dig 100%!Det där hjälpte inte mot suget efter en RO![]()
Hur trivs du med klockan?Idag kom det paket! Den känns riktigt bra!
![]()
![]()
Det finns fler bilder i paketöppningstråden:
https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-132#post-751258
Jag trivs väldigt bra med den, bättre än jag trodde från början. Den är stor, men jag tycker inte den är FÖR stor. Jag har 18cm runt handleden och det ser ut så här:Hur trivs du med klockan?
Börjar klia i fingrarna efter en röd 300 m, men storleken skrämmer mig lite (55 mm bandhorn till bandhorn).
Grattis i efterskott förresten![]()
Hmm jag har också runt 18 cm (beniga) handleder vilket betyder (utifrån dina bilder) att det skulle funka, stort men funkar.Jag trivs väldigt bra med den, bättre än jag trodde från början. Den är stor, men jag tycker inte den är FÖR stor. Jag har 18cm runt handleden och det ser ut så här:
![]()
![]()
Och tack så klart![]()
Ja, precis. Det är ju lite vad man är van vid också.Hmm jag har också runt 18 cm (beniga) handleder vilket betyder (utifrån dina bilder) att det skulle funka, stort men funkar.
Sen skulle jag ha den på Nato så den skulle sitta lite annorlunda då![]()
En sån var jag väldigt sugen på en gång i tiden.En av de første mekaniske klokkene jeg kjøpte.
Jag är så fantastisk att jag hittade själv!Sneglat mer och mer på senaste m-force, EL07002H, då den är något tunnare än Sat divern med sina 13.6 mm samt att jag gillar den integrerade länken.
Sen måste väl Mforce ha en väl fungerande M-force.![]()
Jag tycker den är djävligt snygg, men 49 mm fy fanSneglat mer och mer på senaste m-force, EL07002H, då den är något tunnare än Sat divern med sina 13.6 mm samt att jag gillar den integrerade länken.
Sen måste väl Mforce ha en väl fungerande M-force.
Groteskt stor med sina 49 mm men det stör mig inte så mycket.
Borde dessutom bäras mindre med tanke på boettformen (har ett "kronskydd även på vänster sida".
Men... jag har svårt att finna storleken bandhorn till bandhorn och den oroar mig lite.
Så om någon hittar denna vore jag tacksam.
Så en liten bild på skönheten.
![]()
Mako va? Blåa tavlan gör sig jävligt bra! Snyggt. Har själv en Ray på armen...med svart tavla.Nu är man med i klubben : )
Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna : /
Mako va? Blåa tavlan gör sig jävligt bra! Snyggt. Har själv en Ray på armen...med svart tavla.
De blå är ruskigt fina även om jag föredrar Ray eller xl.Aa en blå mako, stod mellan en mako eller ray men valet föll för denna. Men det blir nog en ray med svart urtavla i framtiden,(lön snart
) dom är ruskigt snygga
Blir o ta upp jakten för en schysst winder också ! =)
Nytt Orientrelaterat på ingång, men denna gång från en riktigt skum handlare så jag är bara 75% säker på att jag får något bedömer att det är 25% risk att jag blivit blåst.
Får se om jag gråter eller inte om några veckor![]()
Nu blir jag lite ledsen i ögat.Måste tipsa om den NOS Orient Star Power Reserve från 1996. Jag hade budat på den själv om det inte var för att jag precis beställt en annan klocka och att ännu en klocka skulle göra situationen här hemma helt ohållbar pga gnäll.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=191490193252
EDIT:// säljaren är reko har beställt av denna förr
Kylskåp tegelsten?Paketet till mig skeppades idag, frågan är om jag kommer få en dyr tegelsten eller en ny klocka![]()
Hehe, undrar hur många som följer tråden? Denna sidan är i princip bara en chatt mellan två personer
Ska hur som helst bli spännande att se vad som landar i brevlådan Spindel. Håller tummarna för att det är något mer värdefullt än en tegelsten!