• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Fick hem min Bambino igår. :)
Paketöppning här tillsammans med en Seiko SKX007k2. Bambinon var som skrivs här ovan, väldigt lätt. Har ju blivit van med 209 gram MM300 så den är verkligen fjäderlätt i jämförelse.
Jag tyckte nog att remmen var i klenaste laget. Hade gärna sett mer stoppning i 'lädret'.
Men för de här pengarna är det ju en helt fantastiks klocka! Om jag ska lägga många tusenlappar på en klocka så ska det vara en dykare. En dressig får gärna vara billig, de ser ju likadana ut iaf ;)

Klockan ger en god känsla med sina applicerade index och den blå tavlan som blir mörkare utåt kanterna.
Svärdsvisarna passar fint.
Länken är en helt annan historia. Den rasslar och gnisslar faktiskt då den rör sig.
Borttagen!

Jag vill bara fylla på med att detta är en härlig klocka.
Haft den sedan 19 september -14 och den har visat sig gå ca 6 sek + / dygn.
40 mm + kronan, 14 mm hög. Tavlan och de applicerade och de applicerade indexen ser mycket fina ut.
Klockan kom på en gnisslig länk som åkte av direkt.
Den gör sig bra på ett blått perlon.
Har för mig att jag fick hem den för 1100:-.
Jag kan inte ref eller verksnummer. Utseendemässigt, och så här långt funktionsmässigt, skäms den inte för sig.
Det är kul att köpa goa ur billigt!
P1170139 (2).JPG
P1170141 (2).JPG

P1170142 (2).JPG
Jag vet att fotona är dåliga, klockan är desto bättre!

Jag vill bara fylla på med att detta är en härlig klocka.
Haft den sedan 19 september -14 och den har visat sig gå ca 6 sek + / dygn.
40 mm + kronan, 14 mm hög. Tavlan och de applicerade och de applicerade indexen ser mycket fina ut.
Klockan kom på en gnisslig länk som åkte av direkt.
Den gör sig bra på ett blått perlon.
Tavlan är riktigt fin på den där.

Hur trivs du med klockan?

Börjar klia i fingrarna efter en röd 300 m, men storleken skrämmer mig lite (55 mm bandhorn till bandhorn :eek: ).

Grattis i efterskott förresten :)
Jag trivs väldigt bra med den, bättre än jag trodde från början. Den är stor, men jag tycker inte den är FÖR stor. Jag har 18cm runt handleden och det ser ut så här:

image.jpg
image.jpg

Och tack så klart :)

Jag trivs väldigt bra med den, bättre än jag trodde från början. Den är stor, men jag tycker inte den är FÖR stor. Jag har 18cm runt handleden och det ser ut så här:

image.jpg
image.jpg

Och tack så klart :)
Hmm jag har också runt 18 cm (beniga) handleder vilket betyder (utifrån dina bilder) att det skulle funka, stort men funkar.

Sen skulle jag ha den på Nato så den skulle sitta lite annorlunda då :)

Sneglat mer och mer på senaste m-force, EL07002H, då den är något tunnare än Sat divern med sina 13.6 mm samt att jag gillar den integrerade länken.
Sen måste väl Mforce ha en väl fungerande M-force. :cigar:

Groteskt stor med sina 49 mm men det stör mig inte så mycket.
Borde dessutom bäras mindre med tanke på boettformen (har ett "kronskydd även på vänster sida".
Men... jag har svårt att finna storleken bandhorn till bandhorn och den oroar mig lite.
Så om någon hittar denna vore jag tacksam.

Så en liten bild på skönheten.
210.png

Sneglat mer och mer på senaste m-force, EL07002H, då den är något tunnare än Sat divern med sina 13.6 mm samt att jag gillar den integrerade länken.
Jag är så fantastisk att jag hittade själv!
(ödmjukhet är till för folk med självförtroende)

54 mm ska den vara.

Groteskt stor med sina 49 mm men det stör mig inte så mycket.
Borde dessutom bäras mindre med tanke på boettformen (har ett "kronskydd även på vänster sida".
Men... jag har svårt att finna storleken bandhorn till bandhorn och den oroar mig lite.
Så om någon hittar denna vore jag tacksam.

Så en liten bild på skönheten.
210.png
Jag tycker den är djävligt snygg, men 49 mm fy fan :p

Jag gillar klockor upp till 41 mm (trots det vår jag OS GMT på 44x49 mm :p kr

Mako va? Blåa tavlan gör sig jävligt bra! Snyggt. Har själv en Ray på armen...med svart tavla.

Aa en blå mako :), stod mellan en mako eller ray men valet föll för denna. Men det blir nog en ray med svart urtavla i framtiden,(lön snart :) ) dom är ruskigt snygga

Blir o ta upp jakten för en schysst winder också ! =)

Aa en blå mako :), stod mellan en mako eller ray men valet föll för denna. Men det blir nog en ray med svart urtavla i framtiden,(lön snart :) ) dom är ruskigt snygga

Blir o ta upp jakten för en schysst winder också ! =)
De blå är ruskigt fina även om jag föredrar Ray eller xl.
Grattis till den!

Pepsi ska jag ha nån dag.

Min svarta Ray hälsar.
6962dcc6aa56d89b5e12c003c0bc5a10.jpg

Nytt Orientrelaterat på ingång, men denna gång från en riktigt skum handlare så jag är bara 75% säker på att jag får något bedömer att det är 25% risk att jag blivit blåst.

Får se om jag gråter eller inte om några veckor :p

Måste tipsa om den NOS Orient Star Power Reserve från 1996. Jag hade budat på den själv om det inte var för att jag precis beställt en annan klocka och att ännu en klocka skulle göra situationen här hemma helt ohållbar pga gnäll.

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=191490193252

EDIT:// säljaren är reko har beställt av denna förr
Nu blir jag lite ledsen i ögat.
Modellen är fantastisk. Jag kan tänka mig en ny dressare.
Kunde det inte varit en i stål. [emoji22]

Hehe, undrar hur många som följer tråden? Denna sidan är i princip bara en chatt mellan två personer ;)

Ska hur som helst bli spännande att se vad som landar i brevlådan Spindel. Håller tummarna för att det är något mer värdefullt än en tegelsten!

Hehe, undrar hur många som följer tråden? Denna sidan är i princip bara en chatt mellan två personer ;)

Ska hur som helst bli spännande att se vad som landar i brevlådan Spindel. Håller tummarna för att det är något mer värdefullt än en tegelsten!

Tyvärr väldigt nära sanningen. Men någon dag skall klocksnack se ljuset. Någon dag.
Jag kanske borde sluta larva mig för att det skall ske dock... :bag:

Tillbaka
Topp