• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Hehe, undrar hur många som följer tråden? Denna sidan är i princip bara en chatt mellan två personer ;)

Ska hur som helst bli spännande att se vad som landar i brevlådan Spindel. Håller tummarna för att det är något mer värdefullt än en tegelsten!
Hehe, tyvärr är ju KS-andan sådan att är det inte schweiziskt och överprisat bryr sig inte de flesta på KS om det :)

Jag följer tråden!

Tycker det är kul å läsa om era orient inköp/kunskap. Tyvärr har man ju inte så mycket att bidra med i kunskap...

Men keep it up!

Jag med! Fortsätt att skriva trams! Så snart jag har något mer att bidra med utöver bambinon så kommer jag också göra väsen av mig. Någon som sitter inne på ett bra tips om man vill byta ut det stela och plastiga armbandet som kom med bambinon förresten? Kollat lite på Hirsh Rivetta... vad tycker panelen om det, bra eller anus?

x3eDQ.jpg

Ingen aning om Hirsh, själv är jag fan av Barringtons armband.

Hirsh har ju en tendens att vara i övre prissegmentet så tänk efter innan du köper ett band som är dyrare än klockan ;)

Jag med! Fortsätt att skriva trams! Så snart jag har något mer att bidra med utöver bambinon så kommer jag också göra väsen av mig. Någon som sitter inne på ett bra tips om man vill byta ut det stela och plastiga armbandet som kom med bambinon förresten? Kollat lite på Hirsh Rivetta... vad tycker panelen om det, bra eller anus?

x3eDQ.jpg

Hehe, tyvärr är ju KS-andan sådan att är det inte schweiziskt och överprisat bryr sig inte de flesta på KS om det :)
Verkar tyvärr vara lite åt det hållet. Men det är bra drag i Seikotråden som tur väl är ;)

Ingen aning om Hirsh, själv är jag fan av Barringtons armband.

Hirsh har ju en tendens att vara i övre prissegmentet så tänk efter innan du köper ett band som är dyrare än klockan ;)
Är Barringtons armband i klass med Hirsch?
Tror att jag behöver läsa på mer om band, hade varit kul att hitta bra grejer till rimliga priser :)

Verkar tyvärr vara lite åt det hållet. Men det är bra drag i Seikotråden som tur väl är ;)

Är Barringtons armband i klass med Hirsch?
Tror att jag behöver läsa på mer om band, hade varit kul att hitta bra grejer till rimliga priser :)
Barrington har djävligt svajig kvalité men generellt tycker jag att de är bra. Hirsh är inte dåliga, jag förstår bara inte vad jag betalar för. Visst de har vissa snygga modeller, men jag tror varumärket är mycket.

Detta är vattenbuffel från Barrington som känns riktigt gediget och bra. Ville ha ett vinrött så utbudet var begränsat oavsett mörke på bandet.
image.jpg

Kollar man priser på Barringtons hemsida ser dom ut att ligga i samma prisklass som Hirsh? 49 dollares för ett schysst läderarmband, jämföres med 430 sek för Hirshet som länkades ovan. Eller det kanske finns bättre sidor att köpa ifrån?

Har köpt Rios band på bukten till halva priset mot här hemma.
Tycker de erbjuder mycket för pengarna.

Kollar man priser på Barringtons hemsida ser dom ut att ligga i samma prisklass som Hirsh? 49 dollares för ett schysst läderarmband, jämföres med 430 sek för Hirshet som länkades ovan. Eller det kanske finns bättre sidor att köpa ifrån?

Jaha, jag har aldrig betalat mer än 250 kr för ett Barrington och aldrig sett ett Hirsh för under 800 kr. :p

Jag tror slutsatsen man kan dra är att det som avgör är vad man tittar efter och vart man tittar efter det :)

Nu har mitt senaste förvärv anlänt!

Min tjej tog emot paketet (mammaledig) från FedEx medan jag var på jobbet, det som mottogs var en påse...

image.jpg

I påsen fanns en bal med bubbelplast...

image.jpg

I bubbelplasten låg en låda (box-in-bag?), med välkänd logga på :)

image.jpg

I lådan ligger en lite mindre låda, även denna med välkänd logga på ;)

image.jpg

I denna logga finns en klocka, ett gummiarmband och ett bandverktyg :D

image.jpg

Nyförvärvet bredvid dagens klocka :) stor men inte så stor som jag trodde

image.jpg

Då jag inte gillar länk (det är till för kids i adidasbyxor och luvtröja) och jag inte är förtjust i gummi får både länk och gummi ligga kvar i lådan och på åker ett svart nato

image.jpg

Två handledsbilder till :)

image.jpg

image.jpg

Nu har jag en klocka som tål 300 m men troligen aldrig kommer vara på större djup än 10-12 m (har inte ens dykcert, utan snorklar/fridyker bara), den är heliumtät vilket är ytterligare en funktion som aldrig kommer att testas :)

Dessutom blir urtavlan grå vid cirka 15 m djup då rött är den första färg som försvinner under vatten ;)

Min tjej tog emot paketet (mammaledig) från FedEx medan jag var på jobbet, det som mottogs var en påse...

image.jpg

Härligt!
Stilig klump det där!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Då jag inte gillar länk (det är till för kids i adidasbyxor och luvtröja) och jag inte är förtjust i gummi får både länk och gummi ligga kvar i lådan och på åker ett svart nato

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Nu har jag en klocka som tål 300 m men troligen aldrig kommer vara på större djup än 10-12 m (har inte ens dykcert, utan snorklar/fridyker bara), den är heliumtät vilket är ytterligare en funktion som aldrig kommer att testas :)

Dessutom blir urtavlan grå vid cirka 15 m djup då rött är den första färg som försvinner under vatten ;)

För övrigt kan jag nämna att jag beställde klockan från www.newcam.it

Anledningen till att jag initialt var misstänksam mot dem var att priset var så djävla lågt (i sammanhanget) för klockan, iom att den kom från italien innebar det att inga påslag för tull och moms behövde räknas med i priskalkylen.

Kommunikationen skedde på italiensk engelska, jag tror jag inte behöver säga så mycket mer kring detta :p

Dock var de snabba på att svara på alla frågor. Jag beställde klockan i torsdags, fick besked först igår om att den skickats, vilket fick mig att tro att den skulle dyka upp i slutet av denna vecka men uppenbarligen var den skickad i fredags.

Men allt som allt kan jag rekommendera newcam.it för att beställa Orientklockor till bra priser (hur bra beror på modell). :)

Anledningen till att jag initialt var misstänksam mot dem var att priset var så djävla lågt (i sammanhanget) för klockan, iom att den kom från italien innebar det att inga påslag för tull och moms behövde räknas med i priskalkylen.

Kommunikationen skedde på italiensk engelska, jag tror jag inte behöver säga så mycket mer kring detta :p

Dock var de snabba på att svara på alla frågor. Jag beställde klockan i torsdags, fick besked först igår om att den skickats, vilket fick mig att tro att den skulle dyka upp i slutet av denna vecka men uppenbarligen var den skickad i fredags.

Men allt som allt kan jag rekommendera newcam.it för att beställa Orientklockor till bra priser (hur bra beror på modell). :)

Tyckte inte de var så värst billiga, sen hittade jag en Constellation för 240€. Rätt bra pris för en riktig GMT i dressigare form, synd att den var slut...

Tyckte inte de var så värst billiga, sen hittade jag en Constellation för 240€. Rätt bra pris för en riktig GMT i dressigare form, synd att den var slut...
Som sagt väldigt beroende på modell hur bra priset är, man får även tänka på tull och moms vid beställning från handlare utanför EU ;)

Orient SD kan jag nämna att jag inte hittat nån för tillfället som kan matcha det priset på en ny.

Kan också rekommendera newcam. Verkar ju dessutom ha bättrat på lev.tiderna sen jag beställde därifrån.
Billigare på hemsidan än ebay dock då de verkar räkna in avgifterna i priset där.

Grattis förresten.
Bara lite skit att jag inte hann först med den röda. Jefla köksrenovering! :mad:

Får väl köpa den där röda Mforce istället. Och GMT'n.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Skönt att den kom fram och grattis till en mkt trevlig klocka!

Lite nytt från Orient Japan (faktiskt ganska mycket nytt men det blir uppdelat i flera inlägg då jag inte orkar göra ett mastodontinlägg)

En nynserie klockor med "pie-pan" urtavlor.

Urverk: 46943
Typ: Automatiskt
Precision: +25/-15 s/d
Gångreserv: cirka 40 timmar
Diameter: 40 mm (exkl krona)
Tjocklek: 11,8 mm
Pris: 30 000 - 33 000 yen

Klockan kommer i 4 st utföranden

WV2391EM
image.jpg

WV2401EM
image.jpg

WV2411EM
image.jpg

WV2421EM
image.jpg

Fler klockor kommer nör jag har tid och ork

Lite nytt från Orient Japan (faktiskt ganska mycket nytt men det blir uppdelat i flera inlägg då jag inte orkar göra ett mastodontinlägg)

En nynserie klockor med "pie-pan" urtavlor.

Urverk: 46943
Diameter: 40 mm (exkl krona)
Tjocklek: 11,8 mm
Pris: 30 000 - 33 000 yen

Klockan kommer i 4 st utföranden

WV2391EM
image.jpg

WV2401EM
image.jpg

WV2411EM
image.jpg

WV2421EM
image.jpg

Fler klockor kommer nör jag har tid och ork
En svart ska jag ha.

De övriga som du kommer skriva om (iaf de som fanns med som newsfeed på internationella hemsidan) var ju inte lika intressanta. .. [emoji6]

Nu kommer del 2 av nytt från Orient Japan (fler delar följer).

Denna gång är det nya "open heart" med tvåtons tavlor.

Urverk: 46A41
Diameter: 40 mm
Höjd: 11,2 mm
Pris: 43 000 yen

Om klockan är snygg eller ful är upp till var och en, men den kommer i tre varianter. Dessutom har man på denna modell valt en annan typ av länk än vad Orient brukar ha, detta val verkar innebära att det kan vara besvärligt om man vill ha något annat på klockan då infästningen är lite annorlunda.

WV0391DB
image.jpg

WV0401DB
image.jpg

WV0411DB
image.jpg

Åh vad ledsen jag blir när jag ser dendär. Tycker tavlorna ser grymt snygga ut med en lätt burst, men sen pajjar dom allt med dendär billighetsgluggen "titta, vi har ett mekaniskt urverk!". Länken såg annorlunda men fin ut. Hade det inte varit för fönstret hade en av dessa nog landat hos mig så småningom.

Åh vad ledsen jag blir när jag ser dendär. Tycker tavlorna ser grymt snygga ut med en lätt burst, men sen pajjar dom allt med dendär billighetsgluggen "titta, vi har ett mekaniskt urverk!". Länken såg annorlunda men fin ut. Hade det inte varit för fönstret hade en av dessa nog landat hos mig så småningom.
Hehe, jag personligen gillar openheart :)

Med de klockorna är det däremot andra estetiska element jag inte är så förtjust i :)

Men som sagt smaken är som baken ;)

Kände också att varför sabbar de den grymma tavlan med det där hålet.

Har inget emot open heart men på de där var det bara fel.
Hehe, jag personligen gillar openheart :)

Med de klockorna är det däremot andra estetiska element jag inte är så förtjust i :)

Men som sagt smaken är som baken ;)

Open heart blir i mitt tycke ofta lite mycket. I det här fallet har jag nog större problem med att klockorna ger mig space age-vibbar.

Tillbaka
Topp