• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Tjena tjena, mitt första inlägg på KS faktiskt. Jag ska ju då köpa min första riktiga klocka. Kinakopior är inte nog längre! Av någon anledning har jag snöat in på Orient. Först tänkte jag köpa en Mako, men den affären sket sig och då slog idén mig att jag kan ju önska mig en lite mer värd klocka i artonårspresent. Så jag kollade runt och hittade en Orient Star (som jag hoppas är bifogad) som jag blev lite smått kär i. Men jag har ingen aning hur jag ska få tag på en. Någon som har lite tips? Finns det några europeiska nätbutiker eller får man leta runt på ebay typ?

Tacktack /Jacob

Jag kollade på Serious Watches (som är AD för Orient) men den verkar slutsåld. Googla vidare. Kollat Orienturhen, som verkar legit? Välkommen för övrigt, och undvik kopior i fortsättningen.

Tjena tjena, mitt första inlägg på KS faktiskt. Jag ska ju då köpa min första riktiga klocka. Kinakopior är inte nog längre! Av någon anledning har jag snöat in på Orient. Först tänkte jag köpa en Mako, men den affären sket sig och då slog idén mig att jag kan ju önska mig en lite mer värd klocka i artonårspresent. Så jag kollade runt och hittade en Orient Star (som jag hoppas är bifogad) som jag blev lite smått kär i. Men jag har ingen aning hur jag ska få tag på en. Någon som har lite tips? Finns det några europeiska nätbutiker eller får man leta runt på ebay typ?

T
http://www.kronometer.dk/orient/orient-sjc00002d.html
Danskarna borde skicka till Sverige om man frågar kan jag tycka.

Tack för svaren. Har kollat runt lite. Inte den lättaste klockan att hitta. Jag tror att jag har underskattat priset på klockan lite grann. Får leta vidare. Ni kanske har nått tips på en dykare runt 5000kr?

Då ska du givetvis bli först på KS med nya dykaren.
1200Wx1200H

RA-EL0002L
Ganska exakt 5k men rätt långt över en mako.

Kommer till Europa snart förhoppningsvis.

Riktigt snygg! Intressant design. Blandning mellan SKX och Ray.

Man kan hoppas att de även kommer med Mako/Ray 3 utan dagsvisaren. Den tar över hela designen imo. Enda anledningen till varför jag inte äger en Mako/Ray själv.
Håller faktiskt med. En av grejerna jag gillar bättre med gamla dolphin.

Tror tyvärr inte det kommer ske.
Svårt se att de byter urverk så tätt inpå lanseringen av f69
Att de kommer täcka över dagen tror jag inte heller på.

Tycker det kan passa med lite tidiga Orienter ochsaa.
Skaffade den med chronometer paa tavlan nyligen och aer vaeldigt tidig modell medans den guldplaeterade aer naagra aar senare.

39650080942_4510762559_b.jpg

38972057844_430c48562a_b.jpg

24811854157_b8c1b6488a_b.jpg

38972323154_efd667db45_b.jpg

39650349902_8f6f188ba4_b.jpg

39650149952_50265e0a48_b.jpg

38972212304_604b9438c0_b.jpg

39650263222_4b4d0976f9_b.jpg
Sjukt fina! En vintage Orient Star eller Royal Orient vore inte så dumt att ha!
Edit: Den äldre ser ut att ha likadan boett som min favorit-Seiko från samma tidsperiod! Vad är det för storlek?

Ligger en GP100 uppe hus Saitama. Tyvärr är det guldmodellen (relativt sliten) hade det varit den i stål hade jag aldrig nämnt nåt här och budat själv ;)

Ligger en GP100 uppe hus Saitama. Tyvärr är det guldmodellen (relativt sliten) hade det varit den i stål hade jag aldrig nämnt nåt här och budat själv ;)
Hade den varit i stål hade det blivit grannfejd om den. ;)

Edit:// När jag ser vad den slutade på borde jag bjudit ändå. Så länge man slängde länken var den helt ok trots "guld".

Vafan är även denna din klocka?:eek:
Den du har med Chronometermärkningen är ju en av de absolut första Orienterna som någonsin gjordes.
Jag tror jag måste lämna över facklan som forumets Orientmästare till dig :bag:

Gillar Orienter och det var så jag började samla.
Tänkte det vore bäst att hålla på med ett märke för enkelhetens skull men det sket sig rätt snabbt.

Dubbelt så dyra som på skywatches. Eller har du nån bra källa?
4200 spänn såg jag för från Japan.
714Euro från Spanien. Hoppas verkligen inte det stämmer med EU-priset.
Vet inte hur mkt skywatches ska ha däremot.

Edit// Kollat skywatches nu och ja de låg lågt. Nästan så det luktar prishöjning om de får in dem igen.
Inte sett under 4k annorstädes.

Tillbaka
Topp