• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

För lite RO på detta forum
442405EA-DB37-48A1-8D0A-3EFE1B22821D.jpeg

Läcker, men tillverkas fortfarande Royal Orient?

Har för mig att jag läst här någonstans i tråden att de upphört med tillverkning av just ”Royal” Orient.

Någon som sitter på närmare info?

//Tobbe
Säljs i Brasilien fortfarande. Konstigt nog de modeller som fanns innan den @Spindel visar här.
Samma som jag har bl.a.
Om det är restlager eller om Orient tillverkar dessa i Brasilien vet jag inte (men gissar på att de faktiskt tillverkar dem där).
För övriga marknader är serien nedlagd.
https://www.orientrelogios.com.br/royal/

Senast ändrad:
Haha, synd för mig, bra för dig (bara du inte bokstavligen sitter på den). Tycks vara slut vart jag än tittar.

Den e sjukt nice! Perfekt lagom grön för att inte sticka i ögonen och när solen träffar rätt e den magisk. Vart restad ett bra tag nu men kommer in en bunta till Sverige i slutet av februari..möjligen slutsålda dock :banghead:

Fan va tjocka och snygga dom där är. Kanske dags för mig att släppa Seikosargen. Får väl börja med att läsa hela Orient tråden.

Hmm kan bli svårare att hitta än jag hade hoppats
BITD valde jag mellan SBDX001 och denna och på armen var det ingen jämförelse, dock kanske lite bättre finish på SBDX. Länken var lite sämre oxå, men tidshållningen var bättre än kollegans SBDX, så jag tyckte det var ett lätt val då. Och jag skulle välja likadant idag.

Edit: De gjordes aldrig supermånga av dem årligen vad jag förstod, så de kommer nog inte upp alltför ofta.

Senast ändrad:
Skum modell att göra re-issue på till ett 70-årsjubileum. Är ju rätt ny.
Fast den där är bättre än de tidigare Orient Star. Jag gillar faktiskt för en gångs skull hålet. Färgsättningen är perfekt.
Kan bara tänka mig att den sålde bra i Japan och att de fått många förfrågningar.

Jag hade givetvis hoppats på en ny kd1000. Men eftersom boetten till drn kom från Schweiz och har använts av andra förstår jag att de valde bort det.

Om nån vill läsa finns det på engelska på
http://orientplace.blogspot.com/2020/01/first-wave-of-orients-70th-anniversary.html?m=1.

Vill verkligen verkligen ha den här utgångna modellen (eller liknande stil och färg). Hitta den bara till ett väldigt löjligt pris på ebay :(

1BfsIeHk7Uexev8t7EHxwxl_unGNrLaLD1KUCoOe5YuTMygIsA7rYUWimOJ-bRPNPWusIS1GlfaHa-2z4_liJ5MjHmnxY3yQfyGrNk3L4k4
Så jäkla fin tavla.
Ser man tyvärr väldigt sällan till salu. Och jag tror inte den sålde så extremt mycket från början.
Du få nog tyvärr betala premium.

Finns nån 3 star med liknande färg (men givetvis inte i närheten kvalitetsmässigt) som jag tror är enklare.

Tillbaka
Topp