Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla i den där line-upen är ju sjukt snygga. Ska blir riktigt kul att testa en sån.De gör inte mycket fel just nu.
Gröna är grymt bra.
Gillar den med orange/blå bezel också.
Lite andra nya färger på andra modeller också på: http://orientplace.blogspot.com/2020/02/orient-star-presenting-new-references.html
De lanserar dem på Inhorgenta i Munchen nästa vecka, skall ner och tar då lite bilder och försöker ladda uppAlla i den där line-upen är ju sjukt snygga. Ska blir riktigt kul att testa en sån.
Kul, man blir ju väldigt nyfiken på den gröna och den grå/orangea. Har moddat min SKX med ett insert som är grå/orange och det är en jäkligt bra kombination.De lanserar dem på Inhorgenta i Munchen nästa vecka, skall ner och tar då lite bilder och försöker ladda upp
Ja de såg verkligen bra ut, hoppas på samma i verklighetenKul, man blir ju väldigt nyfiken på den gröna och den grå/orangea. Har moddat min SKX med ett insert som är grå/orange och det är en jäkligt bra kombination.
De kommer med länk men man får med ett gummiarmband i köpetDe lanserar dem på Inhorgenta i Munchen nästa vecka, skall ner och tar då lite bilder och försöker ladda upp
Gröna var grym.De gör inte mycket fel just nu.
Gröna är grymt bra.
Gillar den med orange/blå bezel också.
Lite andra nya färger på andra modeller också på: http://orientplace.blogspot.com/2020/02/orient-star-presenting-new-references.html
Röd skulle vara kul.Gröna var grym.
Synd bara att de inte gjorde en röd så jag kunde fortsätta min ”samling” med röda orienter
Kanske tom skulle bli det första klockköpet på typ 5 år för mig (fortfarande väldigt nöjd efter införskaffandet av min RO)
Den här går egentligen emot allting jag står för. Jag har aldrig varit intresserad av Orient tidigare, har sagt att jag aldrig skulle köpa en och gillar inte heller automater (än värre med både dag- och datumkomplikation) samt att jag gång på gång avråder folk från att ha just automater som beaters men jag blev sugen på en Orient efter att ha lyssnat på TWG-avsnittet, läst lite recensioner och kommentarer och sett bilder här i tråden. Supernöjd med den än så länge och lumen är också rätt trevlig.
Haha, kanske det. Dom har bara inte insett det än. Jag har burit den hela helgen och den är riktigt trevlig, betydligt roligare än SKX och annat i prisklassen. Det enda jag inte gillar med den är kronan som är väldigt liten och svårhanterlig men annars är det en fullpott i kategorin budgetdykare.Innerst inne älskar alla Orient...
När det är mörkt vill man åt lumen, resten ska bort.Haha, kanske det. Dom har bara inte insett det än. Jag har burit den hela helgen och den är riktigt trevlig, betydligt roligare än SKX och annat i prisklassen. Det enda jag inte gillar med den är kronan som är väldigt liten och svårhanterlig men annars är det en fullpott i kategorin budgetdykare.
@yonsson Jag kanske missförstod men vad är poängen med den guldiga färgen? Du nämnde i podden att guld är den färg/nyans som försvinner först men innebär inte det att det blir svårare att tyda t.ex. denna tavla/vridring? Eller gör det att index "poppar" när ramarna försvinner?
Nu har jag visserligen ingen erfarenhet av dykning men det känns lite som att det skulle vara skitsamma ändå efter mer än ett par meters djup och att skillnader mellan olika färger och nyanser bara skulle märkas vid lågt djup och/eller kass lume, eller tänker jag helt fel?När det är mörkt vill man åt lumen, resten ska bort.
Ingen aning men det var så en designer förklarade det för mig.Nu har jag visserligen ingen erfarenhet av dykning men det känns lite som att det skulle vara skitsamma ändå efter mer än ett par meters djup och att skillnader mellan olika färger och nyanser bara skulle märkas vid lågt djup och/eller kass lume, eller tänker jag helt fel?
Vilken alternativ länk/band skulle funka på denna tror ni?
Nej, jag saknar inspiration till nytt band. Stilig i guld hördu!Hittat något band ännu?
Nej, jag saknar inspiration till nytt band. Stilig i guld hördu!
Ska nog skaffa en sommarklocka med nato tänker jagMeshlänk är ju rätt gött nu till sommaren som kommer plus en bränna på det
Hur känns gummit? Inte orkat testa mitt än.Passaround orient