• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Zacko

Omega
Dammat av en favorit! Köpt för mycket blått det sista så den har fått stå åt sidan ett tag men nu tillbaka..
66C2FBC6-9A64-402F-9122-69AB81DCE1B6.jpeg
66C2FBC6-9A64-402F-9122-69AB81DCE1B6.jpeg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
De gör inte mycket fel just nu.
FebNews2.png

Gröna är grymt bra.
Gillar den med orange/blå bezel också.

Lite andra nya färger på andra modeller också på: http://orientplace.blogspot.com/2020/02/orient-star-presenting-new-references.html
Gröna var grym.

Synd bara att de inte gjorde en röd så jag kunde fortsätta min ”samling” med röda orienter :p

Kanske tom skulle bli det första klockköpet på typ 5 år för mig (fortfarande väldigt nöjd efter införskaffandet av min RO)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Gröna var grym.

Synd bara att de inte gjorde en röd så jag kunde fortsätta min ”samling” med röda orienter :p

Kanske tom skulle bli det första klockköpet på typ 5 år för mig (fortfarande väldigt nöjd efter införskaffandet av min RO)
Röd skulle vara kul.
Sneglat rätt mycket på röda GS men men de är alltid limiterade och inte kvarts.
Köper bara kvarts numer om det inte är Orient.
seiko02_s.jpg

Får bli en sån (fast jag är sugen på alla färgerna i serien) då.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Den här går egentligen emot allting jag står för. Jag har aldrig varit intresserad av Orient tidigare, har sagt att jag aldrig skulle köpa en och gillar inte heller automater (än värre med både dag- och datumkomplikation) samt att jag gång på gång avråder folk från att ha just automater som beaters men jag blev sugen på en Orient efter att ha lyssnat på TWG-avsnittet, läst lite recensioner och kommentarer och sett bilder här i tråden. Supernöjd med den än så länge och lumen är också rätt trevlig. :)

20200208_150253.jpg
 

matalm

Cartier
Innerst inne älskar alla Orient...

Den här går egentligen emot allting jag står för. Jag har aldrig varit intresserad av Orient tidigare, har sagt att jag aldrig skulle köpa en och gillar inte heller automater (än värre med både dag- och datumkomplikation) samt att jag gång på gång avråder folk från att ha just automater som beaters men jag blev sugen på en Orient efter att ha lyssnat på TWG-avsnittet, läst lite recensioner och kommentarer och sett bilder här i tråden. Supernöjd med den än så länge och lumen är också rätt trevlig. :)

20200208_150253.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Innerst inne älskar alla Orient...
Haha, kanske det. Dom har bara inte insett det än. :D Jag har burit den hela helgen och den är riktigt trevlig, betydligt roligare än SKX och annat i prisklassen. Det enda jag inte gillar med den är kronan som är väldigt liten och svårhanterlig men annars är det en fullpott i kategorin budgetdykare.

@yonsson Jag kanske missförstod men vad är poängen med den guldiga färgen? Du nämnde i podden att guld är den färg/nyans som försvinner först men innebär inte det att det blir svårare att tyda t.ex. denna tavla/vridring? Eller gör det att index "poppar" när ramarna försvinner? :bag:

20200209_194310.jpg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha, kanske det. Dom har bara inte insett det än. :D Jag har burit den hela helgen och den är riktigt trevlig, betydligt roligare än SKX och annat i prisklassen. Det enda jag inte gillar med den är kronan som är väldigt liten och svårhanterlig men annars är det en fullpott i kategorin budgetdykare.

@yonsson Jag kanske missförstod men vad är poängen med den guldiga färgen? Du nämnde i podden att guld är den färg/nyans som försvinner först men innebär inte det att det blir svårare att tyda t.ex. denna tavla/vridring? Eller gör det att index "poppar" när ramarna försvinner? :bag:

20200209_194310.jpg
När det är mörkt vill man åt lumen, resten ska bort.
 

HSK

Patek
2-Faktor
När det är mörkt vill man åt lumen, resten ska bort.
Nu har jag visserligen ingen erfarenhet av dykning men det känns lite som att det skulle vara skitsamma ändå efter mer än ett par meters djup och att skillnader mellan olika färger och nyanser bara skulle märkas vid lågt djup och/eller kass lume, eller tänker jag helt fel? :bag:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag visserligen ingen erfarenhet av dykning men det känns lite som att det skulle vara skitsamma ändå efter mer än ett par meters djup och att skillnader mellan olika färger och nyanser bara skulle märkas vid lågt djup och/eller kass lume, eller tänker jag helt fel? :bag:
Ingen aning men det var så en designer förklarade det för mig.
 
  • Like
Reactions: HSK
Topp