• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
IMG_20200904_212520456.jpg

Bör nog förlänga länken lite på min Dolphin.
 
Jag tycker faktiskt inte bambino funkar på Nato alls. Inte någon av de olika modellerna.
Oavsett färg.
Inspirationen är lite för gammal och för dressig för att det ska flyga (imho).

Tycker däremot rött funkade ypperligt. Gärna ett perlon.

Du har nog rätt, Nato är nog inte för Bambino, rött borde funka men Perlon oavsett färg kan jag personligen inte känna något för, alls...
Men sånt är ju högst personligt
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Du har nog rätt, Nato är nog inte för Bambino, rött borde funka men Perlon oavsett färg kan jag personligen inte känna något för, alls...
Men sånt är ju högst personligt
Perlon funkar på rätt klocka tycker jag. Kräver dock att det är dressat vintagestuk för att flyga.
Men det där handlade mer om att jag inte gillar röda läder och då är nog perlon bästa alternativet om man vill ha den färgen.
 
Senast ändrad:
Någon som har lite info om dessa modeller som dykt upp lite här och var på nätet?
Bild stulen från nätet ;)
 

Bilagor

  • E9C3334B-02DA-4B12-AA7D-C29DEB13EF82.png
    E9C3334B-02DA-4B12-AA7D-C29DEB13EF82.png
    218.9 KB · Visningar: 12

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ser så ut, är det urverket en uppgradering jämfört med 40N5A-verket, som väl sitter i ”gamla” Triton?
Om jag fattat det rätt är cal f6xxxx gamla cal 40. Dvs man flyttade ner de som satt i OS till de vanliga och satte en utvecklad version i nya OS med 50h reserv bl.a.
Minns inte var jag läste det men det verkar extremt troligt att man utvecklade för de dyrare klockorna istället för de billigare.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Efter att ha testat Ray i några dagar kan jag konstatera:
+ den känns gedigen!
+ håller tiden bra.
+ Bezeln känns perfekt på min iaf.
+ storleken är bra!
+ den lilla röda tippen på sekundvisaren är en trevlig detalj!

- provade länken idag. Den var ingen höjdare...

38E77261-5427-4BE1-9AA9-1201DC7E67C9.jpeg
 
Senast ändrad:

Barfly

Cartier
Vad är det för fel på länkarna till Orientklockorna som folk klagar på? Länken till min Kamasu är helt ok, tycker jag. Ja den låter lite.
Har en annan länk men den är inte justerad ännu så jag har inget att jämföra med.
O07.jpg
 

midikem

Cartier
Vad är det för fel på länkarna till Orientklockorna som folk klagar på? Länken till min Kamasu är helt ok, tycker jag. Ja den låter lite.
Har en annan länk men den är inte justerad ännu så jag har inget att jämföra med.
O07.jpg
Jag är en av dem som tycker de är bedrövliga. Det jag tror folk syftar på oftast är att de inte har fasta endlänkar.
 

Tobyponken

Cartier
Vad är det för fel på länkarna till Orientklockorna som folk klagar på? Länken till min Kamasu är helt ok, tycker jag. Ja den låter lite.
Har en annan länk men den är inte justerad ännu så jag har inget att jämföra med.
O07.jpg
För mig som har håriga armar så är de plågsamt obekväma. Har dyrare länkarmband som också drar i armbehåringen men Mako/Ray-länken är klart det värsta jag testat.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad är det för fel på länkarna till Orientklockorna som folk klagar på? Länken till min Kamasu är helt ok, tycker jag. Ja den låter lite.
Har en annan länk men den är inte justerad ännu så jag har inget att jämföra med.
O07.jpg

Passformen på ändlänkarna mot boetten var helt bedrövlig på min Ray, fick ordna det själv så det iaf såg ok ut. Haft några skx jubilee med samma dilemma men inte i närheten av lika dålig passform som på dessa :oops:

Men jag gillar min Ray ändå, kommer köra på nato som bör dyka upp i veckan :pompus:
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vad är det för fel på länkarna till Orientklockorna som folk klagar på? Länken till min Kamasu är helt ok, tycker jag. Ja den låter lite.
Har en annan länk men den är inte justerad ännu så jag har inget att jämföra med.
O07.jpg
Ändlänkarna är vanligen kassa.
Men mitt största problem är att de är 22mm och inte smalnar av.
 
Topp