• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Ruskigt kompetent klocka för pengarna! 2490kr gav jag från en svensk handlare och det måste ses som ett fynd för vad man får. Länken som medföljer lever dock inte upp till samma nivå som klockan, det är helt klart värt att kosta på en finare länk från tex strapcode eller liknande eller varför inte nått trevligt band. Eller kanske ett mesh som i mitt fall som jag tycker passar ypperligt på denna klocka. Mycket nöjd med detta inköp och rekommenderar verkligen orient kamasu 👍😊
IMG_20201105_094729.jpg
Hämtar ut min röda på posten imorrn! Bild kommer i helgen :)

Vad har de hittat på här då? En plastbit fastskruvad på sidan? Nääääää
Gråter inombords när jag ser det här....

Bilagor

• Skärmavbild 2020-11-06 kl. 17.17.03.png
    Skärmavbild 2020-11-06 kl. 17.17.03.png
    1.6 MB · Visningar: 24
Vad har de hittat på här då? En plastbit fastskruvad på sidan? Nääääää
Gråter inombords när jag ser det här....

Orients svar på plastshrouden Seiko kör nu.
Rätt mkt coolare än Seiko på den svarta.
Men bara på den svarta.
Är ni säkra på att det är plast då?

Dessutom är ju plast bättre att ta upp stötar än metall så egentligen ganska smart att ha (fast då runt om) på en ”stöttålig” klocka.

Dessutom är ju plast bättre att ta upp stötar än metall så egentligen ganska smart att ha (fast då runt om) på en ”stöttålig” klocka.
Är inte ett dugg säker på att det är plast. Ser inte ut som det på den limiterade.
1600874766232-png.15465234

Antar att den har ungefär samma boettdesign som de andra med extra stötdämpning inne i klockan.
Vridringen är ju lite försänkt också som skydd..
Plasdetaljen. om det nu är en sån, är väl mest där för att låsa vridringen kan jag tänka. Plus ta upp lite stötar, vilka mest uppkommer om den som bär den gör så på höger hand.

Förutom att de ville göra den än mer idiotiskt hård såklart. Men det funkade imho bara på den svarta.
Löjligt sugen. Lite synd man tjackade en G-shock för mindre än en vecka sen och redan har en M-force och en OSD. Rätt dåligt med utrymme i lådan.

Senast ändrad:

Jag tycker det var en fruktansvärt ful lösning, den med den svarta klossen påskruvad, ser iaf ut som plast.
Fult var det ju så filmjölk surnar bara av att vara i samma kvarter.

Den förra modellen var ju riktigt cool.

Är denna modell ”byggd” på Shoguns delar?
Tycker den är svinläcker
Safir? Priset ok?
2176D1F5-B88C-42E0-99B6-9019DE7E24CB.jpeg
125AFBE5-EF97-439F-A420-7B83027B4C98.jpeg
35FF7B3A-C4D1-4468-9F8A-F5B80D99F7C2.jpeg
Shogun är väl i titan? De har inget med varandra av att göra utom möjligen att Orient sneglat lite på den vad gäller vridring och visare. Boetten kan jag inte uttala mig om den är ordentligt lik.

Safir är det.

Priset är som redan sagts ett skämt.
299 euro hos seriouswatches och 3500 hos Zachrissons.

Tillbaka
Topp