• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

8BFBCD7A-3A7E-44F9-832A-5FF8B4479AAF.jpeg

Orient Perpetual, klocka från e-bay och bandet från CNS.
Tidshållningen.....sådär...
 

Bilagor

  • 99BA8B93-A3D4-4B61-97C2-B787AEC3B082.jpeg
    99BA8B93-A3D4-4B61-97C2-B787AEC3B082.jpeg
    452.8 KB · Visningar: 26
Den är så jäkla bra.
Den är fin men lite svår att läsa ibland. Framförallt kvällstid då lumen inte gör sitt jobb. Förutom lume och att datumfönstret är lite snålt tilltagen är jag mycket nöjd med tanke på prislappen.

Är det förresten någon annan på forumet som har denna modell? Kan inte minnas att jag sett någon annan.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Den är fin men lite svår att läsa ibland. Framförallt kvällstid då lumen inte gör sitt jobb. Förutom lume och att datumfönstret är lite snålt tilltagen är jag mycket nöjd med tanke på prislappen.

Är det förresten någon annan på forumet som har denna modell? Kan inte minnas att jag sett någon annan.
Älskar att de gjort datumfönstret så litet som möjligt. De borde tagit bort det helt.

Tror inte det finns fler här. Quartz och JDM.
Väldigt få Orient-kvarts här.
 

Goflorp

Cartier
22163707dk.jpg


Snygg

Royal Orient WE0011JD​


Tror det blir enkom Japan för att skaffa en dylik.....Tänk om de gjort den med vit tavla och blå visare.
(den finns med vit tavla och silver visare)
 

Ericsson

Omega
Köpte tidigare en orient kamasu, den gröna som jag verkligen gillar. Tyvärr följde det inte med en metallänk därför undrar jag var man kan hitta någon till rimligt pris som passar?
 

Barfly

Cartier
Är det någon som har en bra excelfil eller liknande där ni har fyllt i alla specar m.m. på era klockor? Eller är det bara jag som är så nördig. 🥸
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Royal Orient har gått upp ordentligt på senare tid så det där var inte riktigt så sjukt som det verkar (fortfarande sjukt dock).
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Royal Orient har gått upp ordentligt på senare tid så det där var inte riktigt så sjukt som det verkar (fortfarande sjukt dock).
Var tvungen att kolla upp och den enda WE0021JD som finns på ebay och som är begagnad kostar ju nästan lika mycket som jag gav för min inkl frakt, tull och moms o_O
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Var tvungen att kolla upp och den enda WE0021JD som finns på ebay och som är begagnad kostar ju nästan lika mycket som jag gav för min inkl frakt, tull och moms o_O
Då är den billig.
De av min, fast den tidigare sämre OS royal, brukar ligga ute för runt 10k i Japan.
Låg väl kanske för 6 för ett par år sen.

Edit:// såg att priserna corona-sjunkit lite sen i våras. Det är bra.
 
Senast ändrad:

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ruskigt kompetent klocka för pengarna! 2490kr gav jag från en svensk handlare och det måste ses som ett fynd för vad man får. Länken som medföljer lever dock inte upp till samma nivå som klockan, det är helt klart värt att kosta på en finare länk från tex strapcode eller liknande eller varför inte nått trevligt band. Eller kanske ett mesh som i mitt fall som jag tycker passar ypperligt på denna klocka. Mycket nöjd med detta inköp och rekommenderar verkligen orient kamasu 👍😊
IMG_20201105_094729.jpg
 
Topp