• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Hur upplever du storleken?
Jag är lite sugen, men vågar inte riktigt när man läser att den är nästan 44mm.
Den är såklart stor men jag upplever den inte som gigantisk.
Särskilt inte om man jämför med t.ex sat diver.
Mindre lug till lug men fortfarande stor med sina 51 mm.
Är man van vid standard Rolex-storlek är den stor. Kommer man från seikos bättre dykare så är det mer normalt.

Skulle jag ändra något hade det varit lite kortare luggar.
 

ThomasP

Cartier
2-Faktor
Kamazu är snygg, star-divern också.
Men en hederlig blå mako 2 är för närvarande min absoluta favoritklocka. Den går dessutom +2 sekunder. Loving it!
Jag har också en Mako 2, men med svart tavla och jag har också noterat att den avviker väldigt lite.

Det är ju riktigt bra din håller tiden med tanke på vilken prisklass den ändå ligger i.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
20201118_100105.jpg
Det behövs lite mer Kamasu i tråden! En fråga, drar ni upp klockan samtidigt som ni skruvar in kronan? Har inte upplevt det på någon klocka tidigare. Kanske är vanligt på billiga mekaniska klockor?
Min credor, med ett bättre verk (4s77), gör samma sak så jag tror inte det har med billigare att göra.
Japanerna verkar helt enkelt ha designat dem så.
 

M1cke

Omega
2-Faktor
Min credor, med ett bättre verk (4s77), gör samma sak så jag tror inte det har med billigare att göra.
Japanerna verkar helt enkelt ha designat dem så.
Det är nog vanligare än man tror.
Jag har läst samma fråga i schweiziska trådar också. De klockorna jag har liggandes runt om mig nu, förvisso alla asiatiska, billigare, gör så också. (Seiko 5, Orient mako 2, Orient star dressklocka.) De schweiziska jag noterat gör likadant är ETA-klockor. Vissa billigare, andra en smula dyrare. Så det är nog inte begränsat till varken geografi eller prisklass.
 
Senast ändrad:

Brogin

Rolex
Nu efter ett par dagar, hur känner du? Rekommenderar du klockan?
Jag tycker att det är nått galet snygg, men är lite rädd att den ska vara för stor.
Nu är ju jag rätt så grov om handlederna så jag behöver ju lite större klockor och idag har jag bytt till nato så det känns alltid bra! Jo den e snygg och jag trivs, känns riktigt gedigen. Klart du ska prova, alla kan väl inte ha Seiko?
20201130_175056.jpg
 

nbla

Cartier
Skickade msg till blocketannonsen, tack :) All20 fanns inte och All25 funkade inte, förmodligen för att den var nersatt redan. Hopppas på svar från Blocket! :)
 
Topp