• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Tobyponken

Cartier
Då får man hänga här igen då.
Tack @Birchgrove för en smidig affär.
20201203_161122.jpg
20201203_153306.jpg
20201203_151431.jpg
 

Klaebu

Breitling
Någon här som provat byta ut claspen på Kamasun? Gillar verkligen klockan men länken ger lite mer att önska enligt mig. Skickar med en bild jag tog förra vintern innan detta rysliga år började!
P_20200131_222357.jpg
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Någon här som provat byta ut claspen på Kamasun? Gillar verkligen klockan men länken ger lite mer att önska enligt mig. Skickar med en bild jag tog förra vintern innan detta rysliga år började!
P_20200131_222357.jpg

Jag gillade inte heller länken så jag bytte hela mot en MiLTAT, snarlik i utförandet men sitter bättre och bättre passform mot boetten.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Har kikat lite på det också, tycker dock det blir rätt dyrt med en länk som kostar hälften av klockans värde. Ser ju sjukt bra ut dock!

Håller med om att det är dyrt i förhållande till klockan, jag köpte både klocka och länk via amazon.se och jag gav 2100 för klockan och 795 för länken så jag tycker det blev rätt mycket klocka för pengen ändå :) .
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Har börjat störa mig lite på att rotorn i kamasun låter en del när man rör armen har ni andra med en kamasu samma problem?
E4F58E60-5DBA-4D1B-AFC3-D8709CA848A2.jpeg
om någon är intresserad av klockan kan ni ju skriva i pm
Det där är lite olika från urverk till urverk.
Men generellt låter kullagren på Orients verk lite mer än schweizarna (vad jag märkt). Gäller även min Royal Orient.
Varför vet jag inte.

Inget som stör mig.
 
Topp