• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

danielg

Omega
Svart pearlon verkar funka, vad tycker ni? Ger en somrig vibe.

WhatsApp Image 2021-01-18 at 15.15.37 (5).jpeg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ok, tack för info.
Man får ju mycket klocka för pengarna känns det som iaf.
Vem servar orient i Sverige?
Zackrissons har agenturen så de fixar det.
Annars vet jag att orientuhren hade urmakare.
Seriouswatches ordnar det också.
Är det en billigare klocka är det förmodligen billigast att köpa ett nytt verk och låta sätta i. Det fixar alla urmakare.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nya versioner av OS Skeleton i Japan.
Del av 70 års jubileet. Även 30 år sen Orient släppte sin första skeleton.
theclockhouse-y_rk-az0001s_2

RK-AZ0001S

1659.jpg

RK-AZ0002S
Skeleton%2Bmovement.png

Jag vet att ni hatar dem. Personligen tycker jag de är bra som fan.
Om än lite dyra med riktpriset 25k i Japan.

Men det mest spännande är det uppgraderade urverket, F8B63, med 70h reserv.
39 mm. Äkta krokodil i armbandet.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
En annan som jag köpte förra året och tror att den var väldigt weird. Ska inte kunna säga om den är snygg eller ful.
Vad tror ni ?
145560141_433909451194165_6655022751456447884_n.jpg

Har inte sett den förut men googlade och det var lite svala omdömen gällande att klockan är stor och armbandet lite för vekt i förhållande till det.
Jag gillar dock retrodesignen och urverket ser ut att vara samma som i min Kamasu.
 
Har inte sett den förut men googlade och det var lite svala omdömen gällande att klockan är stor och armbandet lite för vekt i förhållande till det.
Jag gillar dock retrodesignen och urverket ser ut att vara samma som i min Kamasu.
Den påminner lite vissa fake från den indiansk marknaden men den är charmigt ändå. Armbandet är bekvämt men kvalitetsmässigt skräpigt.
 
Senast ändrad:

Itima

Omega
2-Faktor
Är lite spekulant på en grön Triton, för ångrar att jag inte köpte den gröna kamasun. Men funderar hur länken är, om den är lika tråkig som den på kamasun?
 
Topp