Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skiter i semestern i år tror jag.
Kew har fått frispel på eBay.
![]()
![]()
Finns tyvärr ett antal till. [emoji15]
sista subben där. Tell me alltvar riktigt snygg. .
hade en mako xl och gillade. Hur är denna i jämförelse. Pris. Mm
Puss
Orient King Master WZ0231ER
JDM som om jag inte har helt fel kom 2007. Fanns tydligen till salu i Japan så sent som 2010 enligt
https://klocksnack.se/threads/den-inofficiella-orienttr%C3%A5den.23314/page-69#post-881888
men det bör ha varit restlager isf.
King Master brukar vara homager till äldre klockor men jag vet faktiskt inte till vilken.
Kanske denna
![]()
Urverket är jag osäker på men gissar på 48743 som bl.a sitter i Dolphin och Bambino då den saknar dagskiva (om nu inte den bara är täckt). Ett minst lika bra verk som 46943 som sitter i Makon.
41 mm utan krona och Mineralglas.
Svår att få tag på numer och ifall det varit en Coke hade jag aldrig postat bilden här utan bara slängt in ett alldeles för högt bud för att slippa konkurrens.![]()
Nu vet jag iofs inte vad auktionen slutade på men vill du köpa nytt så har newcam.it den för 283 euro vilket förmodligen är bäst i europa.Någon som sitter och trycker på en EL05004W? (WZ0251EL). Blev ägd på Tradera. Någon som vill flippa sin?
Någon som sitter och trycker på en EL05004W? (WZ0251EL). Blev ägd på Tradera. Någon som vill flippa sin?
Alla nya OS och RO eller OSD som har "integrerade" ändlänkar.Har köpt tre st Orienter på under ett halvår. Två av dem, Ray och Mako XL hade vikta ändlänkar. Kändes inte alls optimalt.
Finns det någon snygg, prisvärd och trevlig Orient som har solida ändlänkar?
Tips någon?
Jaså, var det du? Sorry...[emoji6]
Dolphins är extremt mycket bättre. Om du nu kan hitta en sån.Har köpt tre st Orienter på under ett halvår. Två av dem, Ray och Mako XL hade vikta ändlänkar. Kändes inte alls optimalt.
Finns det någon snygg, prisvärd och trevlig Orient som har solida ändlänkar?
Tips någon?
Har tyvärr inte sett några. Faktiskt inte sett några armband till någon Mako från andra tillverkare än Orient själva alls.Tror inte det finns lösa ändlänkar att köpa till dem.Eftersom Mattias Hedlin Mako XL hamnade hos mig så fortsätter jag i hans spår
Ingen som vet om man kan få tag på solida ändlänkar som kan passa en mako? Om man behöver modda de lite för att de ska passa gör ju inget! Det klinkade rätt bra om dem först men efter att jag böjt till de och bytt bandstiften sitter de riktigt fint numera.
Gillar länken i övrigt så vill inte byta den.
Har tyvärr inte sett några. Faktiskt inte sett några armband till någon Mako från andra tillverkare än Orient själva alls.Tror inte det finns lösa ändlänkar att köpa till dem.
Jäklig underligt eftersom marknaden för dessa helt klart finns med tanke på vilka volymer klockorna tillverkas i och att det vanligaste klagomålet på olika forum är just (änd-) länkarna.
Men som sagt och som du märkte är de iaf lätta att trycka till själv för helt OK passform.
Vill bara informera om att jag lever men eftersom jag är föräldraledig med en 8 månaders som precis börjat krypa har jag inte så mycket tid att surfa på KS![]()
Ja helt klart borde det ju finnas en marknad! Såg tex att orientuhren.de säljer safirglas till orient dykarna...
De är faktiskt enda jag sett som säljer länkar och originalband överhuvudtaget även om jag är rätt säker på att seriouswatches kan ordna fram sånt också.
Tror det var dem som sålde Mako med safirglas förut för en tusing över vanliga.
Gillar för övrigt mod-kiten de säljer men är nog inte man att sätta dit dem.
http://www.orientuhren.de/product_info.php?cPath=60&products_id=650
//Edit: Länk tillagd
Aldtig sett en sån här förut... Kanske något för Orientconnoisseuren
![]()
Exempelvis CEM63001W på 38 mm till ungefär halva prisetÄr det någon som vet om det finns det några modeller som är mindre än 40mm förutom EL05004W och billigare.
Inte dumt alls!Wow säger jag bara [emoji108]
Snygg!![]()
Wow säger jag bara [emoji108]