• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Ja det är sant 54,1 mm mot OSDns 55 mm :D

Klart mindre. :D

Nåt sånt här borde iofs funka förutsatt att diametern passar.
C39670_Pic1_cmyk.jpg

Se finns ju förstås risken att det ser ut som skit med skruven utanpå gummit.

Jag har starka misstankar om att det är något nytt RO på gång. Vad det är vet jag inte ännu men återkommer givetvis när jag kommer över mer info :)

Jag blev fantastiskt sugen på Orient Star GMT efter GMT-budget tråden igår. Jag måste erkänna att jag vet absolut ingenting om Orient och har googlat en del, men hittar inga bra webhandlare.

Var köper man nya Orient-klockor på nätet? Såg en del på Chrono24 men tänker att de kostar ju knappt något så de måste väl finnas en välsorterad internetaffär?

Jag blev fantastiskt sugen på Orient Star GMT efter GMT-budget tråden igår. Jag måste erkänna att jag vet absolut ingenting om Orient och har googlat en del, men hittar inga bra webhandlare.

Var köper man nya Orient-klockor på nätet? Såg en del på Chrono24 men tänker att de kostar ju knappt något så de måste väl finnas en välsorterad internetaffär?
Den blå gmt'n jag postade är än så länge endast för japanska marknaden.
Ligger ett antal på eBay.
Minst en handlare där (tiktakmir watches har jag för mig) kan mellanlanda klockan i Polen för att slippa tull och moms.
Här läst att seiyajapan har hjälpt folk på wus också.
Rakuten är lite billigare men förmodligen krångligare.

Den andra OS gmt är internationell och finns hos ex seriouswatches som är AD i Nederländerna.

Orientklockor köper du med fördel från http://www.orientuhren.de Snabbt och smidigt! :)

Så är det säkert, det vet du bättre än jag. Men säkert många andra smaskigt fina Orientklockor. :)
Du har så rätt min vän. De har ju dessutom verkstad ifall det skulle behövas.
Vilket påminner mig om att jag skulle maila dem om huruvida de servar jdm. Jag har starka funderingar på att köpa sagda gmt till mig själv i födelsedagspresent. B-)

Nu har jag äntligen blivit med Orient igen efter att ha haft tillfälle att känna på dessa tidigare.
Köpte En orient Ray till sonen när han fyllde i december.
Han älskar sin klocka och använder den som en riktig beater. Ett flertal vurpor på longboarden har orsakat repor, trasiga bandstift och annat.
I samma veva köpte jag en Orient Bambino som jag använde en eftermiddag innan jag flippade den. Alldeles för dressig för min smak.
Nu har jag köpt en Orient Mako XL här på KS. Problemet som jag ser det, är at det är modellen med orange vridring. Tror itne jag kommer att gilla det i längden.
Är det någon som vet om man kan köpa en svart vridring någonstans?

image.php

Nu har jag äntligen blivit med Orient igen efter att ha haft tillfälle att känna på dessa tidigare.
Han älskar sin klocka och använder den som en riktig beater. Ett flertal vurpor på longboarden har orsakat repor, trasiga bandstift och annat.
I samma veva köpte jag en Orient Bambino som jag använde en eftermiddag innan jag flippade den. Alldeles för dressig för min smak.
Nu har jag köpt en Orient Mako XL här på KS. Problemet som jag ser det, är at det är modellen med orange vridring. Tror itne jag kommer att gilla det i längden.
Grattis! Hyffsat snabb leverans på den där. [emoji3]

Har aldrig sett en sån till salu, inte ens på eBay, så det enda råd jag har är att maila seriouswatches och höra med dem.
Med det sagt så är ju den du köpt tillsammans med den vittavlade brorsan de snyggaste XL-modellerna så det blir nog bra ändå... [emoji6]

image.php

Jag kan köpa denna av dig så köper du e ny med svart vridning :)

Grattis! Hyffsat snabb leverans på den där.
Har aldrig sett en sån till salu, inte ens på eBay, så det enda råd jag har är att maila seriouswatches och höra med dem.
Med det sagt så är ju den du köpt tillsammans med den vittavlade brorsan de snyggaste XL-modellerna så det blir nog bra ändå...

Jag har inte fått den ännu, men affären gjordes upp på ca sex minuter.
Snabbt och smidigt är min grej! :)
äh, det är väl inte värt att böra rota och detektiva i det där. Är jag inte hundra nöjd med färgen så kränger jag iväg den.

Tillbaka
Topp