• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Alltså det jag blev exalterad över var den KD1000 som är till salu.
kd1000.JPG

31 bud på den redan o det är 5 dar kvar...:dead:
Hoppas inte för dyr. Rotorn är utbytt till en från en Orient Fineness vilket förhoppningsvis skrämmer bort en del. Har gått nån för ca 500$ på wus som var helt original så det kanske blir bra till slut. 19 av buden kom igår redan så det har iaf mattats något. :-D

Hoppas inte för dyr. Rotorn är utbytt till en från en Orient Fineness vilket förhoppningsvis skrämmer bort en del. Har gått nån för ca 500$ på wus som var helt original så det kanske blir bra till slut. 19 av buden kom igår redan så det har iaf mattats något. :-D
Har den båda boettlocken kvar? :)

Hoppas du får den :)

Har den båda boettlocken kvar? :)

Hoppas du får den :)
Jupp , varc det första jag kollade. Bandet är borta men det löser sig med ett gummi.
Sen är som jag sa rotorn bytt vilket förhoppningsvis kan skrämma bort en del då det ser ut som om det är fel urverk. Blev en del googlande för mig igår kväll för att fastslå, tillräckligt för mig iaf, att så inte var fallet.

Tack!

What!?
Den är avslutad med bud fem dagar innan utgång...
Den var inte falsk eller franken vad jag såg. Kan säljare avsluta hur som helst på bukten?

Med risk för att sparka in en öppen dörr här men du har inte provat kontakta säljaren via pm/mail? Om inte annat för att ta reda på vad som hände med klockan...
Jo men inte fått ngt svar (än iaf).
Tydligen inte första gången den säljaren gör så heller så den är förmodligen såld utanför bukten.
Men tack!

Hallåja!

Har nu bestämt mig för att införskaffa en Orient Ray, har gjort en del research och det verkar som att folk inte riktigt är nöjda med länken, någon som har något tips på en länk att ersätta ursprungslänken med??

Undrar också vilken hemsida som har bäst pris på klockan och där man inte behöver vänta i veckor på leverans.

MVH :happyhappy:

Sonen har en Ray som han är mycket nöjd med. Länken är väl ok med tanke på priset. Den kändes iaf mycket bättre än den skx009 jag köpte i ett svagt ögonblick.
Lite trist med icke massiva ändlänkar så det kan ju bli lite rassligt. Urverket är grymt och håller tiden fantastiskt bra!
Tror jag köpte den på watchhubs för ca en tusing. För de pengarna är den fatastiskt bra!

På Creationwatches finns det en EM6500CD med gummi för 958:-
Åker man på tullen så blir det jubiaf inte så mycket.

Hallåja!

Har nu bestämt mig för att införskaffa en Orient Ray, har gjort en del research och det verkar som att folk inte riktigt är nöjda med länken, någon som har något tips på en länk att ersätta ursprungslänken med??

Undrar också vilken hemsida som har bäst pris på klockan och där man inte behöver vänta i veckor på leverans.

MVH :happyhappy:

Har en! Bär den inte lika mycket längre efter att Spindel hotade med tokstryk om jag inte köpte en Dolphin (jag låter aldrig sanningen komma ivägen för en bra historia...) men för pengen hittar du imho inte en bättre dykare.
Länken är lite rasslig men för prisklassen bra.
Istället för att leta aftermarket-länk skulle jag satsa på ett trevligt mesh och ett gummi.
6ca5f5baa8855fd05483a647323233fc.jpg

Biiligast i Europa är nog Newcam.it med €125 plus frakt.

Hittade den här fantastiska skapelsen på Ebay.
$_57.JPG

Bra storlek med 39mm men jag vet inte ett skvatt om modellen. Eftersom Japanska inte är mitt första språk tänkte jag höra om någon har info (ping Spindel).
Alltså en Orient Unimatic.

Va!!! Om vi bortser från ändlänkarna så är väl Ray'ens länk kanon för priset. Kan givetvis inte jämföras med Omegas länkar men rasslet är inte värre än en Rolexlänk :). Många kan kanske tycka att en 22 mm stållänk är i kraftigaste laget men det finns ju alltid nato, zulu och gummi isf :)
ImageUploadedByTapatalk1431801038.670416.jpg

ImageUploadedByTapatalk1431801152.755232.jpg

Åter måste jag erkänna att jag haft tokfel.
Var inte ett dugg begeistrad över denna när den kom.
Bilden som ändrade allt och beviset på att renderingar suger.
10946366_632227873570022_1496057804_n.jpg

Borde inte funka men satan så snygg.
Industridressad!

Jag har tyvärr ingen info att dela med mig på Unimaticen, dock funderar jag på att ge ett bud ;)

I övrigt tänkte jag dela med mig av en nytagen bild på en riktigt billighetsorient. Eftersom jag gillar min tjej så mycket köpte jag den billigaste automatiska orient jag kunde hitta ;) . Den uppfyllde visserligen vissa andra krav som var svåra att matcha med andra klockor, bland annat att den enbart mäter 26 mm, urtavlan är lila etc :p . Tidhållningen är inget att hänga i granen, men det är ändå OK om hänsyn tas till priset :)

image.jpg

Åter måste jag erkänna att jag haft tokfel.
Var inte ett dugg begeistrad över denna när den kom.
Bilden som ändrade allt och beviset på att renderingar suger.
10946366_632227873570022_1496057804_n.jpg

Borde inte funka men satan så snygg.
Industridressad!
Var det inte bland annat du som hånade mig för att jag gillar den modellen? :p

Jag har tyvärr ingen info att dela med mig på Unimaticen, dock funderar jag på att ge ett bud ;)

I övrigt tänkte jag dela med mig av en nytagen bild på en riktigt billighetsorient. Eftersom jag gillar min tjej så mycket köpte jag den billigaste automatiska orient jag kunde hitta ;) . Den uppfyllde visserligen vissa andra krav som var svåra att matcha med andra klockor, bland annat att den enbart mäter 26 mm, urtavlan är lila etc :p . Tidhållningen är inget att hänga i granen, men det är ändå OK om hänsyn tas till priset :)

image.jpg
Budkrig!!! Fett äkta!

Gällande tjejens ur så är den klasser bättre än hipstercasiona jag köpte till min.
Värsta är att jag förväntar mig att hon kommer sno delfinen när hon väl inser att den finns. [emoji31]

Tillbaka
Topp